Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuoli taaperolle syöttötuolin jälkeen?

05.03.2006 |

Laitan myös tänne vaikka ei oikein kuulukkaan. Eli...

Nyt kyllä harmittaa kun aikanaan ei tullut hankttua sitä trip trap tuolia.

Nyt syöttötuoli on ajanut asiansa ja pitäisi harkita toista tuolia.

Poika on nyt siis 2 vuotta 8 kauukautta ja ajattelin, että syöttötuolista voisi jo luopua. Poika ei itsekkään enää oikein viihdy siinä, mutta tavallinen tuoli toistaiseksi liian matala.

Mikä olisi sopiva tuoli nyt syöttötuolin jälkeen? Olisi myös kiva jos sitä tuolia voisi hyödyntää sen jälkeenkin kun poika istuu jo tavallisessa tuolissa. Onko siis muita vaihtoehtoja kuin trip trap vai pitääkö satsata siihen trip tarppiin vielä? Miten teillä on ratkaistu tämä asia?

Kaikista vinkeistä kiitollinen!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vasta vähän aikaa sitten, poika nyt 3,5 v. Ollaan oltu tyytyväisiä ostokseen. On kevyt ja siro, mutta kuitenkin " tukeva" . Maksoi 35 euroa ja silloin kun ostettiin oli just tullut koivun värinenkin, kun aiemmin oli saatavana vain musta. Ei kanssa raaskittu ostaa Trip Trapia, voi olla että mahdolliselle pikkukakkoselle se hommataan.

Vierailija
2/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on riittävän tukeva rymytä ja kiivetä ja poistua itse ja sen saa säädettyä juuri oikealle korkeudelle. Ikäeroa noilla on noin 1v 10 kk eli nyt 8 kuisena kun kuopus alkaa enemmän istuskella syöttiksessä on esikoinen 2 v 5kk ja pitkä tyttö.

Tutkin noita Ikean vaihtoehtoja, mutta sitä Hepolaa ei enää ole myynnissä (se oli minusta kaunis, sen tarkemmin en ole sitä tutkinut kun ei ollut ajankohtaista). Kun kävimme Ikeassa siellä oli joku musta tuoli, joka oli minusta aika ruma, ja huteran tuntuinen käteen... Siis jotenkin huonon tuntuinen. Tyhmintä oli, että siinä ei ollet minusta mitään tukea jaloille. Yhtä hyvin voi kasata puhelinluetteloita ja tietokirjoja tavalliseen tuoliin (näin mökillä, 3 osaa Suomen Luontoa). Tripp Trappissa (tai vastaavissa) tärkeää on mm. just se, että lapsen jalat eivät roiku ilmassa (en haluaisi itse syödä niin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän käy n. 7 -vuotiaaksi asti. Painorajakin taisi olla n. 100 kg.

Vierailija
4/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi kopio Tripp Trapp tuolista, toimii samalla periaatteella. Vähän huteran oloinen, tuskin tulee kätettyä isommalla lapsella mutta nyt kyllä hyvä ja tarkoitukseen sopiva. Tuolista on ilmeisesti uudempi painos, myös joka näytti huomattavasti tukevammalta kuvassa. Olikohan hobby hallin kuvastossa juuri myynnissä. Ostimme omamme lastentarvikkeesta ja maksoi alle 50 euroa, tuo hobby hallin mallli (ja ilmeisesti myös Maskuun ainakin on tulossa sama) maksoi 70 tienoilla.

Me emme kertakaikkiaan olisi halunneet maksaa tuolista niin paljon kuin tripp trapp maksaa, etenkin kun emme olisi voineet edes käyttää sitä syöttötuolina koska lapsemme tuli meille vasta nyt 3 vanhana.

Vierailija
5/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 2v9kk istuu tavallisella tuolilla, en muista koska olis syöttötuolissa istunut. Itse halus tavalliselle tuolille isin viereen

Vierailija
6/17 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielummin itse ostan 7 vuotta vanhan Tripp Trappin 70 eurolla kuin huterantuntuisen kopion samalla hinnalla.

Meillä isot lapset, niin tukevuus on aina ollut tärkeää (siis vauvanakin kun keikkuvat tuolissa). Turvallisuus ja ergonomisuus tuossa tuolissa on kyllä tosi hyviä. Ja toimiii loistavasti keittiötikkainakin!

Vierailija
7/17 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla 3 muksulla on nuo Tripp Trapit ja tälle tulevalle nelosellekin varmasti hankitaan! En ymmärrä, mitä yksi vastaaja kirjoitti, että " käy noin 7-vuotiaaksi asti" , kyllä mä siinä itsekin tosi usein iltateeni juon! Meillä kaari on otettu pois kaikilta jo n. 1-vuotiaana kun haluavat itse kiivetä tuoliin ja kaaren yli kiipeäminen on paljon vaarallisempi temppu kun ilman kaarta. Ja oppivat olemaan keikkumatta :D

Suosittelen ja vaikka hinta tosiaan tuntuu kovalta niin siinä on tuoli joka kestää aikuisikään asti! Meillä siis eskarilainen haluaa myös siinä vielä istua ja nyt pohditaan, ostetaanko hänelle toinen koulutuoliksi vai pitääkö taivutella istumaan tavallisella tuolilla ruokapöydän ääressä...ylettyy kyllä hyvin mutta ei haluais.

T: Vuokko rv36, lapset -99, -01 ja -04

Vierailija
8/17 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sitä niin tarvi ihmetellä. Kävin äsken Stokken sivuilla ja siellä ei sitten sitä ikää mainittu, mistä lie sen olen löytänyt, varmaan jonkun kaupan omasta esitteestä.

Edelleen kuitenkin suosittelen TrippTrappia. Niinkuin varmaan muutkin käyttäjät. Valmistajan sivuilla lisätietoa www.stokke.com.

Vierailija
9/17 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin silloin ja syöttötuoli sai lähteä.

En edes ajatellut että olisi pitänyt hankkia joku " erikoistuoli" .

Hyvin meidän 1v8kk pärjäsi tavallisella tuolilla vaikka oli pienikokoinenkin.

Vierailija
10/17 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi pienikokoinen ja siis lyhyt, ja olen monesti joutunut " kärsimään" siitä, ettei jalat ylety maahan kun istun tuolilla. Joskus jopa pöydät tuntuvat korkeilta, ja varsinkin muistan lapsuudesta, kuinka inhottavaa se oli. Ei juuri kehitä myönteistä kuvaa omasta kehosta saati hyvää itsetuntoa, kun on aina " liian pieni" . Tästä syystä olen ostanut tripp trappin omalle lapselleni. Siinä istuessaan lapsi pääsee samalle tasolle aikuisen kanssa pöydän ääressä ollessaan, ja kun jalat on tukevasti alustalla, niin pysyy selkäkin kunnossa. Se jalkojen heiluttelu- ja puhelinluetteloiden päällä istumiskausi kun on aika pitkä osa lapsuutta, ja uskon, että sillä on vaikutusta selän ja selän alueen fyysiseen kehitykseen.

Vierailija
11/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....tavalliselle tuolille. Meillä lapset olleet eka syöttötuolissa, sitten heti tavallisella tuolilla. Tuo pikkuinen on polvillaan tuolilla. En ois itse vielä siirtänyt, mutta halusi itse ja on nyt tyytyväinen kun saa istua samalla tavalla kuin muutkin pöydässä.

En nyt ehkä ihan vastannut kysymykseen kun meillä ei välituolia ole ollut. Tiedän että ainakin Ikea myy sellaista normaalia korkeampaa tavallista tuolia (on siis tarkoitettu just tollaiselle taaperolle). Omaa kokemusta tästä tuolista tosin ei ole.

Vierailija
12/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suosittelen kylla lampimasti! Sehan toimii vaikka koululaisen työtuolina sitten myöhemmin, ja istuinosan saa laskettua vaikka miten alas, ja lapsi on aina sopivalla korkeudella pöytaan nahden syödessaan, askarrellessaan ja piirrellessaan (meilla lapset touhuilevat mielellaan ruokapöydan aaressa tripp trapeissa istuen.) Ei se raha minusta hukkaan mene jos vahan alle 3v:lle ostaa tripp trapin.

Vierailija
13/17 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti ei halua enää istua syöttötuolissa vaan tavallisessa. ollaan ratkaistu asia niin että pidetään paria tukevaa tyynyä tavallisella tuolilla, jolloin istumakorkeus sopivampi..

Vierailija
14/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptrapin olisi tietty voinut hankkia jo syöttötuoliksi, mutta kun oli hyvä syöttötuoli jo olemassa niin emme raaskinneet. Päätimme hankkia triptrapin kuitenkin sen jälkeen kun syöttötuoli kävi pieneksi ja tavallisella tuolilla syöminen oli kuitenkin vähän hankalaa (tyynyn päällä tai polviseisonnassa).

En ole katunut triptrapin hankintaa ja sehän tosiaan menee vielä vaikka koulupöydän tuolinakin korkeutta säätämällä. Aiomme hankkia myös tulevalle lapselle oman triptrapin, varmaan jo syöttötuoliksi.

Kalliitahan nuo ovat, mutta jos niistä haluaa myöhemmin päästä eroon, niin yleensä ovat haluttuja ja jälleenmyyntiarvo ihan hyvä.

Suosittelen!

15/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2-vuotispäivän aattona otettiin turvakaari pois. Mutta sen tuolin kun ostaa, niin siihenhän ei " automaattisesti" kuulu se kaari, vaan siitä pitää maksaa erikseen - joten ei sen hankkiminen ns. myöhäistä tosiaan ole taaperollekaan. Mietinnässä meillä on nyt, että ostetaanko kakkosellekin samanlainen, kun tuo esikoinen siinä niin kovasti viihtyy ettei varmaan malttaisi luopua... kaarihan olisi nyt valmiina jo.

16/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa tripptrapissa on se hyvä puoli, että tenava pääsee itse kiipeämään siihen (on muuten isoa poikaa!) ja tuolin saa niin lähelle pöytää, ettei ruoka tipu välistä vaatteille kuten olen huomannut tavallisella tuolilla polviseisonnassa syödessä käyvän harmittavan usein.

Vierailija
17/17 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä. Kyseistä mallia ei taida olla nyt Ikeassa myynnissä, muita korkeita tuoleja kyllä. Saattaisi löytyä käytettynä. Tuoli (meillä kaksi) on tukeva ja silti siro, ei vie liikaa tilaa pikkuiruisesta keittiöstämme. Otettiin käyttöön kuopuksen ollessa 1 v 10 kk. Esikoinen täyttää ensi kuussa seitsemän ja käyttää vielä mielellään. Tuolilla pystyy istumaan aikuinenkin tarvittaessa.

Hinta-laatusuhde loistava, maksoi pari vuotta sitten uutena muistaakseni noin 35 e/kpl.