Psykologi ei usko, etten väsy lapsista
Lyhykäisyydessään, olen totaalisesti yh, lapsia kaksi, jo koululaisia. Olen pitkällä sairaslomalla vaikean masennuksen vuoksi. Terapeutti jankkaa kuukaudesta toiseen tukiperheestä, joka tarkoittaa lastensuojuilmoitusta. En koe, että tarvitsemme tukiperhettä, en halua, että lapset tuupataan kerran kuussa viikonlopuksi vieraaseen paikkaan. Saan levättyä kotona lapsista huolimatta, jaksan hoitaa kodin, lemmikin ja tehdä ruokaa, en pura väsymystä lapsiin. Mielestäni meillä menee hyvin, välit lasten kanssa ovat lämpimät, koulu sujuu ja lapsilla on ystäviä ja harrastuksia. Koen, että terapeutti tekee väkisin ongelman tästä. Kai meillä on kohta viranomaiset oven takana 😨 Nyt on taas jankattu kesästä saakka tästä samasta asiasta. ei kai meitä voida pakottaa mihinkään tukiperhetoimintaan?
Tottakai lasu tehdään jos jossain instanssissa se nähdään tarpeelliseksi, en tietenkään sano siihen vastaan, eikä siitä mitään hyötyä olisikaan. Tarkoitin sitä, että terapeutti jankkaa tukiperheasiaa. Tekisi ilmoituksen, jotta saisimme tukiperheen. Mutta meillä on mielestäni riittävästi tukea sukulaisista ja ystävistä. En pelkää lastensuojelua, tai sitä, että lapset otettaisi huostaan, koska tällaisiin toimiin ei ole mitään perusteita. Lapset ovat jo sen ikäisiä, että osaavat sen itsekin kertoa. Itseasiassa minulla ei ole edes käynyt mielessä tällaiset asiat.
Ap