Otettiin 2-vuotiaalta tutti, mitenköhän kauan mahtaa kestää, että oppii nukahtamaan ilman sitä
Kommentit (12)
Itse en ottanut tuttia pois, poika itse heitti sen pois.
Tosin olin tärvellyt sen leikkaamalla tuttiosan.
Jonkin aikaa pojalla meni että totesi sen hyödyttömäksi.
Näin homma meni ihan kivasti.
Tuo leikkaaminen olisikin voinut olla ihan hyvä juttu, mutta kun nyt jo tuli otettua se tutti pois. Lapsi kyllä meni nyt päiväunille, mutta lauleskeli siellä varmaan tunnin. Yöunille mennessä on yleensä riehakkaampi, joten saa nähdä, miten silloin käy.
Ap
Me vietiin tutti muumimamman käsilaukkuun muumimaailmaan. Tyttö itse sen sinne pudotti. Illalla nukkumaan mennessä tuli poru kun ei ollut tuttia mut yhdessä muisteltiin minne tutti meni, niin rauhottui ja se oli ainut kerta kun tutin perään itkettiin.
max kolme yötä. kahdellakin ehkä pääsette.
Kehukaa isoa lasta!
Meillä meni esikoisella tutin jättäminen hyvin rauhallisesti, mutta tämä toinen onkin eri maata, ja vielä kauhea tuttinarkkari.
Ap
meillä kans kuopukselta lähti juuri tutti, kiitos isovanhempien :D mummu ei nimittäin tienny, onko pojalla tuttia vielä käytössä (ei ollut löytänyt laukun sivutaskusta) niin ei sitten ollut antanut. nyt kolme yötä siis ollut ilman, kyselee kyllä (äsken päikkäreille laitto otti koville, huusi ja parku tunnin) mutta en millään viitsi enää antaa takaisin, vaikka sääliksi käykin.. esikoinen muistaakseni unohti parissa viikossa, saa nähdä miten tämän jääräpään kanssa käy.. ja kyseessä on myös kohta 2v täyttävä :)
Taitaa olla ihan lapsesta kiinni kuitenkin kauanko menee.. meillä eka yö oli rauhaton, toisena päivänä kyseltiin tutin perään ja kolmantena oli kuin ei olisi koskaan tuttia ollutkaan. Helpolla päästiin, kun ei ollut lapsi vielä 2vuotta ja varottiin koko tutti sanaa, niin loppui lyhyeen sen mankuminen.
Tyttö oli 1,4kk kun tuumasi päiväunien jälkeen unitutista että ei tartte, iso tyttö.
Parina iltana tytölle tuli kyllä unituttia ikävä ja mieli oli haikea ja pari kyyneltäkin vierähti mutta sitten se unohtui. Tosin äidin teki mieli antaa se tutti takaisin mutta onneksi järki voitti.
Poika oli huono nukkumaan ja häneltä otimme unitutin pois vasta melkein 3v.
Poika itki itsensä uneen 3 iltana mutta sitten ei enää tuttia kaipaillut.
Meillä molemmat lapset ovat aika rauhallisia ja eivät ole turhia itkeneet tai marisseet joten tutista luopuminen oli aika helppoa kun itkulla selvittiin eikä tullut mitään raivareita.
No niin... yöunille meni suht helposti, mutta heräsi keskellä yötä huutamaan. Ihan suoraa huutoa ja karjuntaa tuli. Mutta kokonaisuudessaan on mennyt paremmin kuin kuvittelin! Saa nähdä, miten ensi yönä.
Ap
Me odotettiin että lapsi oli valmis ja halusi itse jättää tutin pois juuri kolme täytettyään. Yhden yön nukkui vähän levottomasti, sen jälkeen ei mitään ongelmia. Joskus saattoi haikeana muistella tuttuaan vielä puoli vuotta myöhemmin mutta takaisin ei sitä koskaan pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Me odotettiin että lapsi oli valmis ja halusi itse jättää tutin pois juuri kolme täytettyään. Yhden yön nukkui vähän levottomasti, sen jälkeen ei mitään ongelmia. Joskus saattoi haikeana muistella tuttuaan vielä puoli vuotta myöhemmin mutta takaisin ei sitä koskaan pyytänyt.
Meillä suurin syy siihen, miksi haluttiin ottaa tutti pois ennemin nyt kuin myöhemmin, oli se, että tuo lapsi oikeasti saattaa mussuttaa sitä tuttia lähes koko yön. Esikoisen kanssa tein niin, että kun hän oli nukahtanut (tai kun itse menin nukkumaan), otin häneltä tutin suusta, jos se vielä siellä oli. Tämän kanssa on onnistunut heikommin!
Ap
up