Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintsikoiden kokolaskuri, voiko luottaa tulokseen? (Lumingerie)

Vierailija
19.09.2016 |

Olen tilaamassa liivejä lumingerie.fi:stä ja kokeilin sivuston kokolaskuria. Sen antama koko on ihan eri luokkaa mitä olen yleensä käyttänyt, tulos oli 70I. Voiko tuo nyt olla paikkansapitävä? Kuulostaa aivan liian isolta. Kuppikokoani en oikein tiedä, kun olen vuosia käyttänyt lähinnä toppimallisia liivejä kun sopivia tavallisia liivejä ei ole löytynyt. Muistaakseni 80E kuppikoa olevat liivit löytyy parit kaapista, mutta ne eivät ole mukavat niin ovat jääneet käyttämättä.
Tuolta tilanneet, onko tuo laskuri luotettava?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin KAIKILLE naisille liiviliikettä ja asiantuntijaa mittaamaan oikean koon. T. entinen 85b-90b nykyinen 75d-75e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin KAIKILLE naisille liiviliikettä ja asiantuntijaa mittaamaan oikean koon. T. entinen 85b-90b nykyinen 75d-75e

Ei se liiviliikkeenkään myyjä aina asiantuntija ole. Mulle on pariin otteeseen yritetty myydä erikoisliikkeessä liivejä liian isolla ympärysmitalla ja liian pienellä kupilla. Sanottiin vain että hyvältä näyttää, vaikka mm liivin keskikappale leijui ilmassa. Kuulemma joissain malleissa se kuuluu asiaan eikä sille voi mitään.

Vierailija
4/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikea koko varmasti on isompi kuin mitä olet joskus aikanaan tavallisesta kaupasta hommannut. Mutta kyllä mulle ainakin se Lumingerien laskuri silti antoi vähän liian suuren. Siitä kun pari kokoa pudotti, niin rupesi olemaan hyvät. Se kokolaskurin tulos on ikään kuin se lähtökohta, mistä alat sovittelemaan. Tilaa silti heti samaa liiviä parissa koossa, sitten eri mallista liiviä kahdessa koossa. Niistä sitten sovittelet ja valitset parhaan ja palautat loput. Lumingerien palautussysteemi on hyvä. Tosi toimivia liivejä olen sieltä löytänyt isorintaisena mutta normaalipainoisena, mikä on hankala yhtälö.

Vierailija
5/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika hyvin paikkansa pitää. Tietenkin rintaliivit ovat merkistä riippuen esim. ympäryksiltään erilaisia, esim. Freyan liivit ovat tosi venyviä ja otankin niistä kokoa 65 kun vaikkapa Panachen liiveissä käytän kokoa 70. Erilaiset materiaalit vaikuttavat venyvyyteen. Kannattaa kokeilla rinnakkaiskokoja myös.

Vierailija
6/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liiviliikkeenkään myyjä aina asiantuntija ole. Mulle on pariin otteeseen yritetty myydä erikoisliikkeessä liivejä liian isolla ympärysmitalla ja liian pienellä kupilla. Sanottiin vain että hyvältä näyttää, vaikka mm liivin keskikappale leijui ilmassa. Kuulemma joissain malleissa se kuuluu asiaan eikä sille voi mitään.

Asiantuntevan liiviliikkeen myyjä on asiantuntija. Helsingissä esim. Funky Lady.

Sieltä minä sain avun, koko on 75g.

Vierailija
7/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntevan liiviliikkeen myyjä on asiantuntija. Helsingissä esim. Funky Lady.

Sieltä minä sain avun, koko on 75g.

sama juttu. Tuolta sain hyvää palvelua ja oikeankokoiset liivit.

Vierailija
8/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mulla käytössä 85d tai 85e ja toi ehdottaa 90 f tai e kuppia. Mulla ympärys ainakin markettiliiveissä venyy ja jos otan 90 ympäryksellä niin tosiaan eivät tue.

Vierailija
9/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mulla käytössä 85d tai 85e ja toi ehdottaa 90 f tai e kuppia. Mulla ympärys ainakin markettiliiveissä venyy ja jos otan 90 ympäryksellä niin tosiaan eivät tue.

Halvemmat markettiliivit ovat varmaan venyvämpää sorttia kuin ns. laatuliivit. Paljon sun alamitta sitten on?

Vierailija
10/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topicina Panachen urheiluliivit on parhaat kaikista. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
11/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo laskuri (ja pari muutakin) antoi ihan hullun koon! Ympärysmittani rintojen alta on 87cm ja kaikki tarjosi kokoa 80. Ikinä en ole noin pientä ympärysmittaa pystynyt käyttämään! Entä kuppikoko, tuo laskuri totesi kupin olevan alle D ja joku ilmoitti kupiksi jopa AA. Huvittavaa sinäänsä, koska mielestäni olen aika rintava ja yleensä D-kuppi on liian pieni. Ympärysmittani päältä on noin 97cm.

Vierailija
12/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo laskuri (ja pari muutakin) antoi ihan hullun koon! Ympärysmittani rintojen alta on 87cm ja kaikki tarjosi kokoa 80. Ikinä en ole noin pientä ympärysmittaa pystynyt käyttämään! Entä kuppikoko, tuo laskuri totesi kupin olevan alle D ja joku ilmoitti kupiksi jopa AA. Huvittavaa sinäänsä, koska mielestäni olen aika rintava ja yleensä D-kuppi on liian pieni. Ympärysmittani päältä on noin 97cm.

Jos laskuri käyttää eu mitoitusta, antaa n. 10cm erotus mitoissa A-kupin. Jos käytössä on uk mitoitus, sama erotus antaa kooksi D:n.

Vierailija
13/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumingerien ja changen laskurin tuloksista ottaisin ympärysmitan (joka useemmin pysyy samana kun taas kuppi voi vaihdella enemmän) ja lähtisin sit sovittelemaan kuppeja tuloksen ympäriltä. Ja ympärys tosiaan yleensä on ympärysmitta-5 ja pyöristys alas. Esim. itsellä ympärysmitta rintojen alta on noin 72 cm ja 65 on yleensä sopiva. Joskus sekin on turhan löysä.

Kehotan myös käymään kunnon liiviliikkeessä (esim. Funky Lady) jossa myyjä voi opettaa kunnolla tarkistamaan liivien istuvuuden. Pääneuvot ovat että liivien ympäryksen on oltava samalla tasolla edestä ja takaa (liivit eivät saa nousta yhtään kohti niskaa), uusien liivien kuuluu olla napakat uloimmassa hakasessa, ympäryksen kuuluu maata nätisti iholla koko ympäryksen matkalta eikä se saa mennä rintojen päälle (usein ympäryksen keskiosa liivien edessä pakenee iholta ja pyrkii rintojen päälle jos kupit ovat liian pienet tai ympärys väärän kokoinen) ja mistään ei saa tursuta (edestä tai kainaloista).

Vierailija
14/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain tuolta aika suuren koon. Käytän kokoa 85F tai 90E, liiviliikkeestä ostetuissa liiveissä ja laskuri ehdotti kooksi 90H. Ehkä en vain osaa mitata rinnan ympärystää rintojen päältä oikein? :D

Vierailija
15/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on paras laskuri, siinä otetaan monta mittaa ja ilman liivejä jotka vaikuttaa tulokseen

http://www.brasizecalculator.tk

Vierailija
16/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi hyvin. Olen käyttänyt liivejä kokoa 80 C, ihan tavarataloista liivit ostaen. Lumingerien laskuri antoi 70G, ja epäilin että kyllä G-kuppi väistämättä on iso... No, senkokoiset liivit vaan istuu paremmin kuin mikään liivi ikinä mulle. Olen koko ikäni käyttänyt siiis ihan liian pientä kuppikokoa.

Vierailija
17/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ympärysmitta 77 cm ja valitsen kaupasta 70 ympärysmitalla olevat liivit. Kuppikooksi tulee siis D, vaikka voisin väittää, että rintani ovat enemmän "kädellä kokeillen" B:n kuppia.

Vierailija
18/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sain tuolta aika suuren koon. Käytän kokoa 85F tai 90E, liiviliikkeestä ostetuissa liiveissä ja laskuri ehdotti kooksi 90H. Ehkä en vain osaa mitata rinnan ympärystää rintojen päältä oikein? :D

Tai liiviliikkeessä myytiin väärä koko.

Vierailija
19/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ympärysmitta 77 cm ja valitsen kaupasta 70 ympärysmitalla olevat liivit. Kuppikooksi tulee siis D, vaikka voisin väittää, että rintani ovat enemmän "kädellä kokeillen" B:n kuppia.

Kun ei ole olemassa kokoa B tai D. Se koko määräytyy siitä ympärysmitasta eikä kirjaimesta, mitä monikaan ei tunnu tajuavan.

Vierailija
20/26 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70D kuppikoko näyttää tältä

http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=32&cup=D&age=&brand=&…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä