Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli olen perus terve nuori nainen, ja ampiainen pisti kieleeni. Pistosta on nyt reilu tunti ja sitä särkee vielä mutta ei ulkoisesti huomaa muutoksia. Veden pitäminen suussa auttaa. Osaako joku sanoa kuinka kauan kipu kestää tai mitä asialle on mahdollista tehdä? Onko pakko mennä lääkäriin ja mitä sille voi mahdollisesti tehdä?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Todennäköisesti ei tarvi tehdä mitään eikä tilanne pahene, mutta etsi kuitenkin ensiapuklinikka valmiiksi siltä varalta että tilanne pahenee. Hätätapauksessa soitto 112, jos tulee hengenahdistusta esim.

Vierailija

Antihistamiinia ainakin ja jos kurkkua alkaa yhtään ahdistamaan tai suu turpoamaan niin heti lääkäriin/polille! Itse menisin vaikka ei ahdistaisikaan.

Vierailija

Ota sitten antihistamiinia ja mahdollisesti buranaa, jos on. Ota selville päivystävän lääkärin sijainti ja taksin numero valmiiksi, jos kieli alkaa turpoamaan. Toivottavasti sinulla on matkavakuutus. Itse menisin päivystävälle lääkärille joka tapauksessa näytille.

Vierailija

Ota ainakin valmiiksi selvää, missä on lähin paikka, minne pääset hoitoon. Jos olet hotellissa, käy sanomassa respaan tuosta.

Vierailija

Kiitos kaikille vastauksista, tosiaan leivän mukana / seassa pääsi suuhun (täällä kauheasti ampiaisia atm).. Fyysisiä oireita turpoamista, ahdistusta ei ole nyt parin tunnin jälkeen. Ainoana vaan että puistokohtaa särkee ja kirvelee todella paljon..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Häh, miten se on edes mahdollista, siis että kieleen pistäisi. Etkö pitänyt kieltä suussasi?

Mun miestä pisti siideritölkkiin mennyt ampiainen. Juodessa pisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, miten se on edes mahdollista, siis että kieleen pistäisi. Etkö pitänyt kieltä suussasi?

Mun miestä pisti siideritölkkiin mennyt ampiainen. Juodessa pisti.

Kauanko miehelläsi kipu kesti? Osaatko sanoa?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat