Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun odotat ensimmäistä vauvaa, niin odotatko esikoista?

hämmentynyt
18.09.2016 |

Olen kiinnnitänyt huomioa, että monet sanovat odottavansa esikoista, kun odottavat vauvaa. Minullle ei itselle olisi tullut moinen mieleenkään, koska näen, ettei ole mitään takeita, että muita lapsia tuleekaan.

Te, jotka odotatte esikoista, niin haluatteko te painottaa, että haluatte lisää lapsia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen se ainoa lapsikin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tarkoittaa ensimmäistä eli sitä ettei ole muita lapsia. Ei se kerro mitään siitä onko aikomusta tehdä lisää lapsia.

Vierailija
4/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin vain lasta, en esikoista enkä edes ensimmäistä lasta. No viimeiseksi se kyllä jäikin.

Vierailija
5/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ainoa lapsikin esikoinen. 

Vierailija
6/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin lasta. Ehkä se sitten oli esikoinen jonkun mielestä, mutta oli sitten samassa kuopuskin. Minustakin on hassua jo odotusaikana korostaa, että tässä odotetaan esikoista/kuopusta, kun elämästä ei ikinä tiedä. Eri asia sitten meneessä muodossa puhua, että "silloin kun odotin meidän esikoista", kun niitä lapsia on jo useampi. Mistähän nuo sanat ovat peräisin? Ja kuinka kauan ovat olleet käytössä suomenkielessä? Osaako joku kertoa?

Vierailija
7/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on ensimmäinen lapsi. Kuopus on viimeinen.

Vierailija
8/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotin lasta. Ehkä se sitten oli esikoinen jonkun mielestä, mutta oli sitten samassa kuopuskin. Minustakin on hassua jo odotusaikana korostaa, että tässä odotetaan esikoista/kuopusta, kun elämästä ei ikinä tiedä. Eri asia sitten meneessä muodossa puhua, että "silloin kun odotin meidän esikoista", kun niitä lapsia on jo useampi. Mistähän nuo sanat ovat peräisin? Ja kuinka kauan ovat olleet käytössä suomenkielessä? Osaako joku kertoa?

Olet sekaoittanut asiat. Esikoinen on perheen/naisen ensimmäinen lapsi, kuopus on taas vastaavasti sisäruksista nuorin. Kuopus ei siis voi olla olematta ilman, että perheessä on entuudestaan ainakain yksi lapsi. Vaikka nainen synnyttäisi vain yhden lapsen, on se silti hänen esikoisensa, eli ko. lasta ennen ei ole syntynyt aiempia.

Vierailija
9/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen se ainoa lapsikin on.

Ja kuopus myös

Vierailija
10/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen on ensimmäinen lapsi. Kuopus on viimeinen.

Ainoa on siis sekä esikoinen että kuopus

Vierailija
11/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sekaoittanut asiat. Esikoinen on perheen/naisen ensimmäinen lapsi, kuopus on taas vastaavasti sisäruksista nuorin. Kuopus ei siis voi olla olematta ilman, että perheessä on entuudestaan ainakain yksi lapsi. Vaikka nainen synnyttäisi vain yhden lapsen, on se silti hänen esikoisensa, eli ko. lasta ennen ei ole syntynyt aiempia.

En ole sekoittanut, tiedän kyllä mitä ne tarkoittaa. Kuitenkin minusta on tyhmää korostaa, että tämä on nyt ensimmäinen ja tämä viimeinen. Siis jo tekovaiheessa. Typeriä sanoja ovat muutenkin. Itse käytän sanoja vanhin ja nuorin, jos joitain täytyy käyttää. Esikoinen ja kuopus on pilattu mammablogeissa ja menevät samaan kategoriaan kuin "meidän neiti".

Vierailija
12/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen se ainoakin on.

Vierailija
13/13 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että sitä käytään noinkin. Mä vain odotin vauvaa ja vasta toista odottaessa ensimmäinen muuttui esikoiseksi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan