Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En vain ymmärrä noita karvattomia kissoja. Miksi kukaan haluaisi sellaisen? Ja miksi ne on jalostettu karvattomiksi? Tuntuu vaan ihmisten keksimältä erikoisuuden tavoittelulta, josta eläin kärsii. Säälittää, aina kun näen sellaisia jossain.

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Persialaisilla kissoilla on myös paljon terveysongelmia, jalostuksesta johtuen.en ottaisi

Joo, tuo on toinen mitä en ottaisi. Enkä myöskään sitä american curlia, jolla taittuu korvat taaksepäin. Tai oikeastaan mitään liian jalostettua.

Ap

Vierailija

Ai sellaisen,kun Frendeissä Rachel osti hetken mielijohteesta? On ne aika karmivia kyllä,samoin karvattomat koirat.Ei sellaista lemmikkiä voi olla mukava paijata.

Vierailija

Tuskin se kissa siitä tajuaa kärsiä kun ei karvoja ole koskaan ollutkaan :) Itse voisin hankkia niinkin pinnallisin perustein, ettei olisi kissankarvaa sitten joka paikassa. Ja ihan söpöjähän ne on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja miksi ne on jalostettu karvattomiksi? Tuntuu vaan ihmisten keksimältä erikoisuuden tavoittelulta, josta eläin kärsii.
Niin, näiden karvattomuushan johtuu ihan luonnollisesta mutaatiosta, joten se siitä (alkuperäisestä) jalostuksesta ja kärsimisestä.

Vierailija

Juuri tällä viikolla kotiutin oman sfinx pentuni, on parasluonteinen kissa, jota olen koskaan tavannut.
Ja sen lisäksi, ehkä kaunein kissa ikinä. Enkä pidä irtokarvoista, joten win-win.

Vierailija

Karvattomuus on geenimutaatio, ja karvattomia kissoja jalostetaan tuon mutaation kautta. Karvattomat kissat kärsivät mm. iho-ongelmista. Mielestäni on melko sairasta, että ihmiset ottavat asiakseen jalostaa vammaisia eläimiä tieten tahtoen.

Vierailija

Sfinxillä on ihan luonnollinen mutaatio, siitä syystä karvat puuttuu. Joillakin sfinxeillä on jonkin verran kukkaa/karvaa. Vain sfinxin joskus tavannut ihminen tietää mikä niissä viehättää. Jotkut tykkää äideistä ja jotkut tyttäristä, se on makuasia sanoi koira kun persustaan nuoli.

Vierailija

Mielestäni karvattomat kisat ovat ilmeikkäämmän näköisiä huolestuneine otsakurttuinen. Kissan luonne on tärkeämpi kuin karvat. Söpöja kuitenkin kaikenlaiset kissat. 

Vierailija

Siis kaikkihan nuo erikoiset "ominaisuudet" johtuvat mutaatioista. Mutaatioiden suosiminen johtaa niiden mukana tuleviin muihin ongelmiin. Ja vaikka mutaatio olisi alun perin ollut luonnollinen, ei sen jatkojalostaminen ihmisten huviksi ole enää mitenkään luonnollista.

Vierailija

Sfinxit poikkeaa luonteeltaan täysin perus kissasta.
Sfinxin luonnetta kuvataan kissan, koiran, apinan ja lapsen risteytykseksi ja se pitää täysin paikkansa! Sfinx on hyvin seurallinen, utelias ja vilkas kissa ja osallistuu mielellään kotiaskareisiin, mieluiten olkapäälläsi kieppuen. Sfinxit tulevat hyvin toimeen muiden eläinten kanssa, jos vain toinen osapuoli on suvaitsevainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin haluan karvattoman naisen. Karvat ovat inhottavia.

Voi vittu mikä selitys. Karvaton kissa on ihan saatanan ruma ja mä kuitenkin tykkään elukoistakin. Sama nainen kelpaa hyvin karvoilla tai karvattomana. Sänkivaihe on ainoa mikä häiritsee. Olen muutaman kerran raapassut omat karvat pois. Entinen tykkäsi siitä ja nykyinen nauroi niin että karvat saa olla. Aikamoista ajattelua kun itse ajelee sieltäkin.

Naisista olen oppinut sen ettei mitään logiikkaa ole. Arvaa vain välitänkö kun imee kuitenkin? :D Saa arvata vaikka kaksi kertaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat