Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyhtis, härkis, quorn, mifu, soijarouhe... Mikä paras?

Vierailija
18.09.2016 |

Ootteko syöneet näitä "lihankorvikkeita"?
Haluaisin pitää kasvisruokapäiviä kotona mutta perheenjäsenet on aika lihansyöjiä ja epäluuloisia enkä voi korvata jauhelihakastiketta linssipadalla/ papuvokilla/ lehtikaalimuhennoksella...

Mikä näistä uusista on teidän mielestä paras ja "helpoin" eli toisin sanoen lähimpänä lihaa ruoassa?

Muutenkin kokemuksia kaivataan ja jos teillä oli varmoja reseptejä niin olisi kiva kuulla!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ei kannata syödä soijaa. Muistakaa tämä jos ukoille kokkailette.

Paikkaansa pitämätön myytti. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20378106

Vierailija
22/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin joskus syödä soijaa työkaverin innoittamana. Tuli oikeasti paha olo. 

T. Normaali terve nuori nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei kannata syödä soijaa! Miehet älkää kokatko soijaruokia naisillenne ennen vaihdevuosia! ;D

Vierailija
24/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jotenkin tosi skeptinen ja ennakkoluuloinen noita soijatuotteita kohtaan. En oikeen itsekään tiedä miksi. Kai se on siinä, etteivät ole millään tavalla kasviksia. Tofukin on soijaa.

Miten niin eivät ole millään tavalla kasviksia? Soijapapu on hernekasvi eli kasvis.

Ap:n kysymykseen, ehkä itse tykkään noista eniten nyhtökaurasta. Toimii ainakin pastassa ja esim. tortillojen tai pitaleipien välissä. Kiva myös samalla tukea suomalaista innovaatiota. Soijarouhe on hyvää lasagnessa, mutta soijasuikaleet jotenkin kökön makuisia, tai sitten en ole osannut maustaa niitä tarpeeksi.

Vierailija
25/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä kasvissyöjän pitää saada syödä jotain joka muistuttaa koostumukseltaan lihaa? Miksi pitää vetää esim.soijaNAKKEJA ja tofuKINKKUA?

Oletko jotenkin mustasukkainen niistä nakeistasi ja kinkuistasi? 

Vierailija
26/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihis.

Vierailija
27/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä kasvissyöjän pitää saada syödä jotain joka muistuttaa koostumukseltaan lihaa? Miksi pitää vetää esim.soijaNAKKEJA ja tofuKINKKUA?

Oletko jotenkin mustasukkainen niistä nakeistasi ja kinkuistasi? 

Toivottavasti joku kinkun- ja nakinsyöjien yhdistys julkaisee listan sanoista joita ei saa käyttää muuten kuin heidän hyväksymällään tavalla. Toi peppukipeys on koomista, eikä loppua näy - aina sama valitus.

Minähän kutsun valmistamaani ja syömääni ruokaa kuten tahdon. Repikää siitä.

Vierailija
28/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on paras. En aio  maistaa ainuttakaan korviketta. Tää vegaanihössötys on mennyt ihan yli.

Vierailija
29/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on paras. En aio  maistaa ainuttakaan korviketta. Tää vegaanihössötys on mennyt ihan yli.

Vaikutat fiksulta ja asioita monelta kantilta pohtivalta kaverilta. Pidä toi.

Vierailija
30/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla suosittelikin tkemään ihan jotain tavallista, kuten vaikka kasvissosekeittoa tms.

Mutta eilen maistelin Seitan nakkeja, pilkoin ne tomaattimurskahässäkkäkastikkeeseen ja oli todella "lihaisaa" ja hyvää. Nuo siis olivat todella tulisia nakkeja, eli jos tykkää tulisesta niin suosittelen. Mmm pyttistäkin tuosta saisi :).

Jalo Tofu valmiiksi maustettuna on huippuhyvää. Tee vaikka ihan simppeli vegecurry siitä, kookosmaitoa yms.. Ohjeet googlettamalla :). Tai tofua tomaattisessa kastikkeessa, sinä tiedät mikä teidän perheessä nappaa. Ja tofu siis ensin kärtsätään pannulla, ja siirretään sivuun. Sitten kastikkeen teko ja lopussa tofut sekaan.

Härkistä olen kokeillut, näytti niin hyvältä, että ostin heti 2 pakettia. No ei ollut minun makuun ollenkaan, lapsi kyllä onneksi tykkäsi.

Voithan toki ostaa valmiita falafelejakin, hyvää on.

Soijarouheeseen ja suikaleihin olen kyllästynyt.. Muutenkin aika harvoin on noita "korvikkeita". Matkalla vegaanina puhtaampaan ruokaan <3.

Vierailija
31/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysrasvaista sikanautaa ostan aina tarjouksesta. Hyvvää!

Vierailija
32/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysrasvaista sikanautaa ostan aina tarjouksesta. Hyvvää!

Syöt siis itseäsi fiksumpia eläimiä. Ei se sinusta viisaampaa tee.

Vierailija
33/33 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aijon kasvattaa näitä kaikkia ensi kesänä tiluksillani. Myös couscousia ja spagettipuita aijon istuttaa. Spagettisatoa saa odottaa muutaman vuoden, mutta kyllä se varmasti kannattaa.