Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olette saaneet sossusta pyykinpesukoneesee ja astianpesukoneeseen?

Vierailija
18.09.2016 |

Saitteko helposti? Onko iso perhe? Ja nälvijöille tiedoksi, olen töissä enkä saa tt-tukea muuten paitsi harkinnanvaraista lapsille.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetko teillä ne pyykit ja tiskit sitten hoitaa, kun lasten harkinnanvaraisesta ne pitäisi maksaa??

Eipä ole tullut mieleen vaatia sosiaalihuollosta.

Vierailija
2/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemusta menemään, et sä täältä oikeaa vastausta saa. Kannattaa kuitenkin perustella hyvin noiden tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule säästettiin rahat ja ostettiin itse. Samaa suosittelen sulle. Ensin se pyykkikone ja sen jälkeen astianpesukone. Sen aikaa jaksat kyllä tiskata itse.  Jos sun rahat eivät riitä sulla on joko  liikaa lapsia tai asut liian kalliissa asunnossa.

Vierailija
4/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsetko teillä ne pyykit ja tiskit sitten hoitaa, kun lasten harkinnanvaraisesta ne pitäisi maksaa??

Outo kommentti lapsista. Enpä ole vaatinut. Itse pyysivät miettimään että miten voisivat auttaa meitä arjessa :) Enempää en selitä meidän taloudesta.

Vierailija
5/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 300€n maksusitoumuksen. Tuolla hintaa ei hyvää osteta, varsinkaan suurperheeseen. 600€ olisi ollut relevantimpi. Tuon 300€ sain helpolla, 600€ en millään ilveellä!

Vierailija
6/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaa ne astiat käsin perkele. Niin monet muutkin tässä maailmassa joutuvat tekemään. 

Vierailija
7/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta sieltä sossusta voi saada? 

Vierailija
8/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule säästettiin rahat ja ostettiin itse. Samaa suosittelen sulle. Ensin se pyykkikone ja sen jälkeen astianpesukone. Sen aikaa jaksat kyllä tiskata itse.  Jos sun rahat eivät riitä sulla on joko  liikaa lapsia tai asut liian kalliissa asunnossa.

Olen tiskannut jo pitkän aikaa eikä ole ongelma. Nyt vaan ei ole tässä taloyhtiössä pyykkitupaa. Säästäminen on hyvinkin tuttua. Juuri pistin kaikki säästöni haisemaan homeasunnon takia. Jos sossu haluaa itse auttaa tässä tilanteessa niin en todellakaan pistä pahakseni.

Vierailija
9/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko oikeasti ihmisiä, jotka kuppaavat yhteiskunnalta kodinkoneetkin?

Vierailija
10/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta sieltä sossusta voi saada? 

Harkinnanvaraisesta tiedän sen verran että olisivat antaneet huonekalurahaa mutta sanoin että en tarvitse. Että näin kuppaan yhteiskunnalta kaiken. :) Ja minusta on hyvä että kriisitilanteessa edes jostain voi saada apua vaikka ei muuten sossun asiakas olisikaan.

Vierailija
11/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukoneita oon kuullut sossun maksavan. Asunnoissa ei liiemmin tilaa nyrkkipyykille ole. Astian pesu konetta tuskin saat. Jokaisessa kämpässä on käsin tiskaamisen mahdollisuus.

Vierailija
12/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä muuten tietäisi että noihin voi saada. Katkeruus on ihmeellistä.

Vierailija
13/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä hain kierrätyksestä ilmaisen, vanhan pyykinpesukoneen. Astianpesukonetta mulla ei ole.

Vierailija
14/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti lapsista. Enpä ole vaatinut. Itse pyysivät miettimään että miten voisivat auttaa meitä arjessa :) Enempää en selitä meidän taloudesta.

Outo kommentti? Ja joo, kyllä meillä lapset joutuu auttamaan kotitöissä, niin noissakin, mutta patistaa pitää. "Miten voisimme auttaa teitä arjessa?" on masentuneen, päihdeongelmaisen tai muuten ongelmaisen vanhemman lapsen kommentti, kun lapsi joutuu ottamaan vanhemman roolin, ja minusta se on outo ja huolestuttava.

Vierailija
15/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten sossu jakaa (veronmaksajien) rahaa esim. astianpesukoneisiin!!! Minulla ei edelleenkään ole mitään astianpesukonetta, ja olen omien monen lapsen ohessa hoitanut lukuisan määrän hoitolapsia, ja kaikki tiskit pessyt omin kätösin! Järjestelykysymys, asennekysymys ja ajankäyttökysymys! Ei ole tullut mieleenkään alkaa vaatia mitään astianpesukonetta! 

Kotona olevat äidit/isät eivät missään nimessä tarvitsisi sossun maksamaa astianpesukonetta, sillä heillä on aikaa järjestää astianpesunsa vaikkapa silloin, kun lapsi (useimmiten siis vain yks lapsi) on päiväunilla!

Vierailija
16/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyykinpesukoneen on kuuleman mukaan muutama tuttava saanut. Ihan vaan sen takia kun ei ollut pyykkitupaa.

Vierailija
17/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukonetta ei sossun mielestäni tarvitse maksaa (en ota kantaa siihen maksaaki se vaan kerron oman mielipiteeni) mutta pesukone on ymmärrettävä jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa. Tää keskustelu on kuitenkin turha koska ei kukaan ulkopuolinen voi sanoa miten juuri sun kohdalla tilanne tulee menemään. Riippuu kunnasta ja sun henk.koht. tilanteesta.

Vierailija
18/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti? Ja joo, kyllä meillä lapset joutuu auttamaan kotitöissä, niin noissakin, mutta patistaa pitää. "Miten voisimme auttaa teitä arjessa?" on masentuneen, päihdeongelmaisen tai muuten ongelmaisen vanhemman lapsen kommentti, kun lapsi joutuu ottamaan vanhemman roolin, ja minusta se on outo ja huolestuttava.

Siis miksi kuvittelet että minä olen sanonut lapsille noin? Meillä osallistuu kaikki ja hyvin voin tiskata mutta pyykinpesun kanssa hankalampaa. Koneita annetaan monesti ilmaiseksi mutta ongelma on se ettei tiedä millaisista asunnoista ne tulee. Kun on altistunut homeelle joutuu miettimään monia asioita. Ja lukisit kommentit niin tietäisit vähän mitä taustalla.

Vierailija
19/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut että lasten harkinnanvaraisesta menee pesukoneeseen. Lapset saa harrastukseen. Ja joka ikinen voi hakea harrastuksiin tukea. Joko eri säätiöiltä tai vaikka sieltä sossusta vaikka ei asiakas olisikaan.

Vierailija
20/24 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä muuten tietäisi että noihin voi saada. Katkeruus on ihmeellistä.

No, ei kyllä kuuluisi saada, toivottavasti muutetaan systeemit sellaisiksi, että sossuilu loppuu.

Ei ihme, et jengi on niin vetelää ja saamatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi