Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotto vaatemerkkisi?

Vierailija
17.09.2016 |

Tahdon pyristellä eroon kertakäyttövaatteista ja satsata laatuun. Harrastan paljon kirppiksiä, joten nyt jakoon merkit ja vaatteiden pesulappu merkinnät. Mitä materiaalia kannattaa ostaa ja mitä ei?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K on muuten superhyvälaatuinen. Minulla on ollut pari peruspaitaa, kestivät vuosia. Harmi, etteivät noin muuten sovi tyyliini.

Vierailija
22/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ralph Laurenin laadusta kertoo mun noin kolmekymmentä vuotta vanhat kaksi harmaata t-paitaa, jotka on edelleen käytössä.

Nyttemmin kotioloissa, koska senverran monta kertaa olen molemmat johinkin tökännyt ja saanut pari reikää aikaan.

Mulla on kenkiäkin Raph Laurenilta, voi tilata netistä koska kokotaulukko ja istuvuus on tasalaatuista.

Suomalainen vaateteollisuus voisi ottaa näistä oppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.A.S.I Company

Kunnollista laatua puuvillasta.

Vierailija
24/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös huonoa kokemusta Espritistä. H&M taas yllättää joskus ja vaatteet saattaa kestää vaikka kuinka. Yksikin suosikki neuleeni ei ole mennyt miksikään. Pitääkin muuten vilkaista sen pesulappu nyt, kun materiaalit on alkaneet kiinnostaa :)

Vierailija
25/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak performance, puma, vagabond, esprit.

Desigual, dr denim

Vierailija
26/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K ja Uniqlo. Jälkimmäinen on hinta-laatusuhteeltaan ehdottomasti parhaimmistoa. Henkkamaukkahintoihin saa todella laadukkaita villa- ja puuvillavaatteita. Miinus toki, että pitää joko matkustella (no, se nyt sinänsä ei tietty ole miinus ;)) tai tilata hankalasti UPSin kautta.

Vierailija
27/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan yli 20 vuotta luottanut Peak Performancen vaatteisiin. En ole joutunut pettymään.

M40

Vierailija
28/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Uniqlo on hyvä! T. 5 :)

Vierailija
29/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holly & Whyte. Sopii kropalleni ja on tyyliltään juuri minun makuuni. Vaatteita on helppo yhdistellä toisiinsa :)

Vierailija
30/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan katso mitään vaatemerkkejä,en osaa nimetä yhtään vaatemerkkiäni.

Koko ja näkö on tärkein.

Vierailija
31/42 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgan

Vierailija
32/42 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhana Design, Tauko, Muka va, Second Chance, Kaino ja uusimpana Nouki.

Myös Neulomon tuotteet vaikuttavat kiinnostavilta, mutten ole vielä saanut ennakkotilaamaani tuotetta käsiini, joten en osaa vielä sanoa käytännössä, mitä mieltä olen näiden laadusta. Odotukset kuitenkin korkealla, koska Nanson Nokialla valmistavat vaatteet on olleet tosi hyviä laadultaan ja sama tehdashan tuo on.

Suosin suomalaista, kun siihen vain mahdollisuus on.

Vierailija
33/42 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä merkkivaatteet valmistetaan? Mulla vaikuttaa paitsi laatu, myös millaisissa oloissa vaatteet valmistetaan. Merkille mulla on ihan sama, kunhan ovat laadukkaita ja inhimillisissä oloissa valmistettuja, ainakaan h&m:ään en luota, enkä muihinkaan halpamerkkeihin. Mutta entä nämä kalliit vaatteet, missä ne ommellaan ja entä kankaat, missä valmistetaan? Olen ostanut marimekkoa ja maasaita, on sentään Euroopassa tehtyjä, ainakin jonkunlaiset säännöt säätelee ainakin vielä täällä työläisten oloja. Alesta saa siedettävään hintaan noita ja joitain muitakin. Neuleet teen suosiolla itse, koska en ole laadukkaita löytänyt, kaikki nyppääntyy ja virttyy. En kyllä ole mikään käsityötaituri, mutta onneksi tykkään yksinkertaisesta ;).

Vierailija
34/42 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä merkkivaatteet valmistetaan? Mulla vaikuttaa paitsi laatu, myös millaisissa oloissa vaatteet valmistetaan. Merkille mulla on ihan sama, kunhan ovat laadukkaita ja inhimillisissä oloissa valmistettuja, ainakaan h&m:ään en luota, enkä muihinkaan halpamerkkeihin. Mutta entä nämä kalliit vaatteet, missä ne ommellaan ja entä kankaat, missä valmistetaan? Olen ostanut marimekkoa ja maasaita, on sentään Euroopassa tehtyjä, ainakin jonkunlaiset säännöt säätelee ainakin vielä täällä työläisten oloja. Alesta saa siedettävään hintaan noita ja joitain muitakin. Neuleet teen suosiolla itse, koska en ole laadukkaita löytänyt, kaikki nyppääntyy ja virttyy. En kyllä ole mikään käsityötaituri, mutta onneksi tykkään yksinkertaisesta ;).

Valtaosa täällä listatuista vaatemerkeistä on sitä samaa made in Chinaa/Indiaa/Bangladeshia kuin HM:kin.

Vierailija
35/42 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhana Design, Tauko, Muka va, Second Chance, Kaino ja uusimpana Nouki.

Myös Neulomon tuotteet vaikuttavat kiinnostavilta, mutten ole vielä saanut ennakkotilaamaani tuotetta käsiini, joten en osaa vielä sanoa käytännössä, mitä mieltä olen näiden laadusta. Odotukset kuitenkin korkealla, koska Nanson Nokialla valmistavat vaatteet on olleet tosi hyviä laadultaan ja sama tehdashan tuo on.

Suosin suomalaista, kun siihen vain mahdollisuus on.

Olipa kivoja nuo Kainon vaatteet, löytyi jopa väriä!

Vierailija
36/42 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Uhana on ihana! Mahtavia vaatteita ja on kestäny ihan loistavan hyvin.

Vierailija
37/42 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä Ralph Lauren. Niitä onkin paljon kirppiksillä. Marc O'Polo. Tiger of Sweden. Ja aina hyvä ja tylsä Benetton :)

Mielenkiintoista, että kehutaan Ralph Laurenia ja seuraavassa lauseessa kerrotaan, että niitä on paljon kirppiksillä. Kirppikselle päätyvät ne vaatteet, joita ei haluta jostain syystä käyttää, ei kukaan suosikkivaatteitaan kierrätykseen vie.

Vierailija
38/42 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten edellä Ralph Lauren. Niitä onkin paljon kirppiksillä. Marc O'Polo. Tiger of Sweden. Ja aina hyvä ja tylsä Benetton :)

Mielenkiintoista, että kehutaan Ralph Laurenia ja seuraavassa lauseessa kerrotaan, että niitä on paljon kirppiksillä. Kirppikselle päätyvät ne vaatteet, joita ei haluta jostain syystä käyttää, ei kukaan suosikkivaatteitaan kierrätykseen vie.

Niin, tämä kertakäyttökulttuuri on niin tätä päivää. Ostetaan rakkausvaatteita ja pidetään sitä se 4 kertaa ja laitetaan kiertoon. Mä ostan kirppiksiltä valtavat määrät merkkivaatteita, osassa niissä on vielä hintalaput kiinni... ostetaan ostamisen ilosta ja luovutaan pian. Tässä pari esimerkkiä Burberryn uusi trenssi 50€ ja Ralph Laurenin uusi neule 20€. Kyllä hintalaput vielä kiinni tuotteessa. Mulla kävi tuuri :)

Vierailija
39/42 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjällräven. Joo tiedän täällä vihataan kettureppua, mutta merkin vaatteet ovat hyviä. Maksaahan ne, mutta esimerkiksi miehelle olen ostanut merkin flanellipaitoja, eikä hän muita paitoja suistuisi enää käyttämäänkään. Menee joka pesun jälkeen vaan pehmeämmäksi ja värit on pysyy kirkkaana. Vertaan nokian vanhaan kännykkään, paita ei mene rikki, ei sitten millään. 

Vierailija
40/42 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä kertakäyttökulttuuri on niin tätä päivää. Ostetaan rakkausvaatteita ja pidetään sitä se 4 kertaa ja laitetaan kiertoon. Mä ostan kirppiksiltä valtavat määrät merkkivaatteita, osassa niissä on vielä hintalaput kiinni... ostetaan ostamisen ilosta ja luovutaan pian. Tässä pari esimerkkiä Burberryn uusi trenssi 50€ ja Ralph Laurenin uusi neule 20€. Kyllä hintalaput vielä kiinni tuotteessa. Mulla kävi tuuri :)

Ne "hintalaput kiinni" -vaatteet eivät todellakaan ole olleet rakkausvaatteita. Ne on yleensä ostettu harkitsematta rajuista aleista. Moni ajattelee, että ainahan mä tästä saan omani pois, ostetaan nyt vaikka ei ihan täsmälleen mieluisa tai sopiva olekaan.

Siihen aikaan, kun olin kokoa 34, löysin kirppareilta tosi usein vaatteita, joissa oli laput kiinni, (ns. tavoitevaatteita) ja niistä saattoi tullakin minulle rakkausvaatteita. Nyt kun olen kokoa 36, näissä "laput kiinni" -merkkivaatteissa tuntuu olevan aina jotain vikaa - outo leikkaus, räikeä väri, tms. Olen toki itsekin vanhempi ja tullut tarkemmaksi.

Eli pointtini: kannattaa olla tosi pieni tai iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi