Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistä te muut tradenomi- tai muun alan opiskelijat ootte saanu toimeksiantonne opparille? Mun pitäis alkaa tehdä opparia, mutta ei ole mitään aihetta tai toimeksiantoa.

• ylös 1
  • alas 2

Kommentit (16)

Vierailija

kirjaston kuvailu elokuvassa tai jtn sinne päin

ja turpa umpeen besserwisserit, oon tradeopiskelija, mut en sitä perinteistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet se sama palstapersu joka ei osaa kirjottaa. Sinä nyt et ole edes amiksen apukoulua nähnytkään.

Vierailija

Mitä ihmettä? Opiskelijan kuuluu itse hankkia aihe, eikä kerjätä sitä netissä! Tulee mieleen opiskelukaveri, joka kuuli minun aiheeni ja väänsi siitä itselleen aiheen. Ei oma ajattelukyky riittänyt ilmeisesti tai oli laiska. Toimeksiannosta sen verran, että kun keksit hyvän aiheen, "myy" se yritykselle. Ei tarjottimella nykypäivänä ojenneta.

Vierailija

Mä olen pohdiskellut omaa aihettani jo lähes pari vuotta, enkä ole mitään kirjoittamisen arvoista keksinyt. Useimmillahan se valmistumisen puute jää kiinni juuri siitä opparista. Kyllä mä voin kirjoittaa mistä tahansa, kunhan joku (=toimeksiantaja) antaa vain raamit. 

t. fuksi '11

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Opiskelijan kuuluu itse hankkia aihe, eikä kerjätä sitä netissä! Tulee mieleen opiskelukaveri, joka kuuli minun aiheeni ja väänsi siitä itselleen aiheen. Ei oma ajattelukyky riittänyt ilmeisesti tai oli laiska. Toimeksiannosta sen verran, että kun keksit hyvän aiheen, "myy" se yritykselle. Ei tarjottimella nykypäivänä ojenneta.

No en nyt odottanutkaan että täältä aiheen saisin, lähinnä vertaistukea kaipailen tai jos jollakin hyviä vinkkejä olisi :) Miten te muut olette sen aiheen hommanneet, löysittekö jostain toimeksiannon vai keksittekö itse?

Tuntuu vaan nyt että vähän on ajatukset jumissa tän oppariasian suhteen. Musta ei vaan todellakaan tunnu siltä että mun tiedot ja kyvyt riittäisi siihen että pystyisin "myymään" oppariaiheen yritykselle. Toki voishan se opparin tehdä ilman toimeksiantoakin, mutta suositeltavaa se ilmeisesti olisi että sen tekisi jollekin yritykselle, jotta siihen saisi ns. jotain omaa.  

ap

Vierailija

Sitä varten opinnäytetyönohjaajat ovat olemassa. Varaa aika.
T. Itsekin sellainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ootko myös Haaga-Helvetiassa? Mä oon kyselly firmoilta

Minkälaiset suhteet Haaga-Helialla on työnantajiin? Saako palkallisia opparitoimeksiantoja helposti?

Vierailija

Oletko mahdollisesti jossain töissä tällä hetkellä? Tai miten olisi jos tekisit sen yritykseen missä olit työharjoittelussa? Haluatko saada työstä rahaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko mahdollisesti jossain töissä tällä hetkellä? Tai miten olisi jos tekisit sen yritykseen missä olit työharjoittelussa? Haluatko saada työstä rahaa?

En ole nyt töissä. Vähän kävi uono tuuri sen harkkapaikan suhteen siinä mielessä, että ei tullut kontakteja ja tuntu että sen osaston päälliköitä, jossa harkan suoritin, ei kiinnosta mitkään harjottelijat. Palkallista opparipaikkaa en oo edes pitänyt mahdllisena omalla kohdallani, aika harvinaisia ne tuntuu muutenki olevan. Suoritin oman työharkankin palkattomana. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset suhteet Haaga-Helialla on työnantajiin? Saako palkallisia opparitoimeksiantoja helposti?

En ole tuo aikaisempi, mutta olen valmistunut pari vuotta sitten Haaga-Heliasta. Opparin tein silloiselle työnantajalle palkattomasti ja vapaa-ajalla (":D"). Yritykset tilaa jonkunverran opparitoimeksiantoja koululta, mutta kavereiden juttujen perusteella ne on lähes aina palkattomia, ja firmat hakee ihan vain ilmaista työvoimaa. mitään takeita ei myös ole, että kyseisestä yrityksestä saisi myöhemmin töitä.

Aiheita oli muistaakseni intrassa ja myös oppariohjaajilta voi kysellä!  Nekin haluu sut ulos koulusta, eli varmasti jonkun aiheen saat. Onneks pääsin tuolta pois...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi, mutta olen valmistunut pari vuotta sitten Haaga-Heliasta. Opparin tein silloiselle työnantajalle palkattomasti ja vapaa-ajalla (":D"). Yritykset tilaa jonkunverran opparitoimeksiantoja koululta, mutta kavereiden juttujen perusteella ne on lähes aina palkattomia, ja firmat hakee ihan vain ilmaista työvoimaa. mitään takeita ei myös ole, että kyseisestä yrityksestä saisi myöhemmin töitä.

Aiheita oli muistaakseni intrassa ja myös oppariohjaajilta voi kysellä!  Nekin haluu sut ulos koulusta, eli varmasti jonkun aiheen saat. Onneks pääsin tuolta pois...

Eikö Haaga-Helia ole suomen paras amk ainakin liiketalouden alalla jonka opiskelijat suorastaan revitään töihin?

Vierailija

Kannattaa kysellä toimeksiantoa yritysten lisäksi eri yhdistyksiltä.

Omani tein harjottelun yhteydessä palkallisena, viimeistelin sitten omalla ajalla kesän aikana.

Saako jossain koulussa tehdä opinnäytteen ilman toimeksiantajaa? Meillä ei saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikö Haaga-Helia ole suomen paras amk ainakin liiketalouden alalla jonka opiskelijat suorastaan revitään töihin?

Heh, suhun on uponneet Haaga-Helian mainokset hyvin. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olet se sama palstapersu joka ei osaa kirjottaa. Sinä nyt et ole edes amiksen apukoulua nähnytkään.

Palstaperse piia ahmed hiljaa!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat