Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa jaksaa enää tätä pikkulapsivaihetta!

Vierailija
17.09.2016 |

Elämä on suurimmaksi osaksi ihan paskaa, miten kestän vielä 2-3 vuotta jolloin oletettavasti helpottaa? Vittu!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä teinivaihe on pahin. En jaksa tätä draamaa, vuohkaamista, äksyilyä ja laiskaa vanumista.

Teinejä voi edes paeta omiin menoihin..? Ap

Vierailija
22/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi hankkia lapsia, jos pikkulapsiarki on itselle noin ylittämätöntä. Huono itsetuntemus?

Kyllä mä itseni olen aina tuntenut, en olisi halunnut lapsia ellei mies olisi halunnut mutta suurin syy tähän on kyllä se, etten oikeasti tajunnut etukäteen miten rankkaa on ja miten oma elämä ja omien tarpeiden tyydytys katoaa kokonaan muiden hyväksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja olen jo sen ikäinen että kun olen vapaa lapsista, olen jo vanha ämmä eikä ole enää elämää elettäväksi. Ap

Vierailija
24/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mä itseni olen aina tuntenut, en olisi halunnut lapsia ellei mies olisi halunnut mutta suurin syy tähän on kyllä se, etten oikeasti tajunnut etukäteen miten rankkaa on ja miten oma elämä ja omien tarpeiden tyydytys katoaa kokonaan muiden hyväksi. Ap"

No nyt sun sitten täytyy vaan kasvaa aikuiseksi. Sä et voi palauttaa lapsiasi eikä se ole niiden vika, että sä et tajunnut, miten paljon lapset muuttaa sun elämääsi ja sitoo. Ne on nyt osa sun elämääsi ja sun pitää kantaa vastuu.

Sori, et saa multa myötätuntoa.

Jos et jaksa, haet apua. Jos sulla on joku erityinen ongelma, haet siihen apua. Jos sulla on liian kuormittava työ tai työtilanne, teet kaikkesi korjataksesi sen.

Mutta et tee niin, että väsytät itsesi töissä, olet kotona paska äiti lapsillesi ja kiukuttelet täällä.

Vierailija
25/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on äitihullun aloitus.

Vierailija
26/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi hankkia lapsia, jos pikkulapsiarki on itselle noin ylittämätöntä. Huono itsetuntemus?

Kyllä mä itseni olen aina tuntenut, en olisi halunnut lapsia ellei mies olisi halunnut mutta suurin syy tähän on kyllä se, etten oikeasti tajunnut etukäteen miten rankkaa on ja miten oma elämä ja omien tarpeiden tyydytys katoaa kokonaan muiden hyväksi. Ap

Ei tuo kovin hyvältä itsetuntemukselta kuulosta.

Vierailija
27/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se mies nykyään tekee? Jos pidät lomaa viikonlopun perheestäs, lähtiskö ne vaikka anoppilaan? Tai sä johki. Sit annat jonkun toisen viikonlopun miehelle vapaaksi. Palkkaatte yhessä jonkun MLL:n hoitajan ja käytte kahvilla tai elokuvissa kahestaan. Jotain tällasia toimia niin sit taas jaksaa puurtaa! Se ei yleensä' vaadi paljon sitä vapautta että jaksaa taas painaa jonkin aikaa.

Vierailija
28/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meille. Minä kaipaan sitä pikkulapsiaikaa. Meillä olisi tilaa myös vielä yhdelle. Voin palauttaa hänet sitten 5-10v päästä, jos haluaa takaisin tulla. Sopiiko?

Vierailija
29/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavuus on lisääntynyt viime aikoina todella paljon koska kuopuksella uhmaikä, saattaa rääkyä koska tahansa mistä tahansa ja/tai haluta olla vain äidin sylissä, jolloin en tietenkään saa mitään tehtyä. Tekisi mieli lähteä vain jonnekin, vetää prseet... Ap

Niin monta lasta sinulla on? Minkä ikäinen on nuorin?

Vierailija
30/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavuus on lisääntynyt viime aikoina todella paljon koska kuopuksella uhmaikä, saattaa rääkyä koska tahansa mistä tahansa ja/tai haluta olla vain äidin sylissä, jolloin en tietenkään saa mitään tehtyä. Tekisi mieli lähteä vain jonnekin, vetää prseet... Ap

Epäolennaista. Olennaista on se, että haluan vain pois täältä ja olla vapaa. Ap

Vierailija
31/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimet päiväkodit, perhekahvilat, satutunnit, MLL? Sais ainaki vaihtelua arkeen. Suosittelen varsinki tohon MLL:ään tutustumista sieltä saattaisin saada ihan konkreettista apuakin. Ota puheeksi neuvolassa. Pitää etsiä ja hakea apua itse, ei se sun luokse tule.

Totta. Pois neljän seinän sisätä, rutiinit hetkeksi poikki, lapsi touhuamaan muiden kanssa ja itse juttelemaan toisten äitien seuraan. Auttaa tutkitusti.

Vierailija
32/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisperheeseen sijoitus on yksi vaihtoehto. Toiset hoitaa, sinä poimit hedelmät.

Vierailija
33/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimet päiväkodit, perhekahvilat, satutunnit, MLL? Sais ainaki vaihtelua arkeen. Suosittelen varsinki tohon MLL:ään tutustumista sieltä saattaisin saada ihan konkreettista apuakin. Ota puheeksi neuvolassa. Pitää etsiä ja hakea apua itse, ei se sun luokse tule.

Totta. Pois neljän seinän sisätä, rutiinit hetkeksi poikki, lapsi touhuamaan muiden kanssa ja itse juttelemaan toisten äitien seuraan. Auttaa tutkitusti.

Voisko lukea koko ketjun ennen kommentointia? En ole mikään saatanan kotiäiti, vaan työssäkäyvä! Olisi mahtavaa viettää edes yksi kokonainen päivä YKSIN kotona! Ap

Vierailija
34/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko lukea koko ketjun ennen kommentointia? En ole mikään saatanan kotiäiti, vaan työssäkäyvä! Olisi mahtavaa viettää edes yksi kokonainen päivä YKSIN kotona! Ap

Niin minäkin. Siksi en olekaan hankkinut lapsia. Kuinka tyhmä voi olla, ettei ymmärrä lasten tarvitsevuutta ja rajoittavuutta ETUKÄTEEN?

Vierailija
35/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä kestät, ihminen menee vaikka perse edellä puuhun, jos niikeseen menee, yritystä vaikeuksisten kautta, siitä vaan eteenpäin, kaikesta selviää kun ei menetä toivoaan. Paskakin elämä on parempi kuin elämää ollenkaan. Eiko näin oo?

T: Hope

Vierailija
36/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukiperhe voisi olla ratkaisu. Laitat lapset viikonlopuksi hoitoon sinne ja vietät aikaa tekemättä mitään.

Vierailija
37/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä oot miehelle tän toiveen esittänyt. Minusta ei ole yhtään liikaa vaadittu. 

Vierailija
38/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka LUPAAN itselleni että kun täytän 40 hankin jonkun nuolemaan pilluani oikein perusteellisesti niin ehkä sen ajatuksen voimalla kestän. Ap

Vierailija
39/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäolennaista. Olennaista on se, että haluan vain pois täältä ja olla vapaa. Ap

Sä vaikutat itse enemmän lapselta tai kehittymättömältä teiniltä, jollet ole todella burnout. Jos sulla on kokoaikatyö, tapaat sentään aikuisia päivittäin. Et ole millään kahleella kiinni hellassa!

Kotitöiden kasautuminen on tuskallista, mutta eikö sun mies tee mitään? Vaadi sitä siivoamaan tai tiskaamaan edes joskus, tai jätä itse tekemättä- sittenhän näkee, mitä siitä seuraa. Jossain vaiheessa alkaa piintyneemmälläkin sottapytyllä (kuten meillä) keittää yli. Jos hänen mielestään ko.työt ovat akkojen hommaa, käske palkaamaan siivooja ja maksamaan itse.

Eikö perheellä ole isovanhempia, joille uskaltaa ulkoistaa lapsenhoidon edes viikonlopuksi toisinaan?

Viikonloppuisin olet varmaan vapaalla, joten miksette lähde perheen kanssa mihinkään lapsille sopivaan paikkaan? Uhmaikäisen kitinät ei haittaa muita, joiden lapset on samassa vaiheessa. Vähentää myös lasten stressiä ja sitä kautta kitinää. Lapsetkin kaipaavat vaihtelua ja yhteistä aikaa kodin ulkopuolella.

Vierailija
40/80 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idiootti typerys joka vinkuu aivan turhaan ja vittuilee muille luullen oman ongelmansa olevan elämää suurenpi. Vedä vee päähäsi ja nuole itse itseäsi, mitä turhaan odottelet jotain muuta tekemään senkin puolestasi.

Päästä/vapauta lapsesi sijaiskotiin normaaliin ympäristöön kasvamaan terveiksi aikuisiksi. Sinun kanssasi eivät kasva kuin samanlaisiksi itsekkäiksi  kusipäiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi