miten löytää parisuhde kun seksi on sairauden takia poissuljettu?
Taitaa olla aika mahdottomuus :( Haluista ei olisi kiinni.
Kommentit (63)
Meinasin suositella suhdetta aseksuaalin kanssa, mutta se kyllä eroaa aika vahvasti tuosta ap:n tilanteesta. Jos kerran taustalla on psyykkiset syyt. Aseksuaalilla lähtökohta on vähän erilainen.
Suosittelen samaa kuin muut, eli keskittymään ensin niihin hoitoihin joita on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus estää kaikenlaisen seksin?
Psyykkiset. En voi ottaa minääntason raskauden riskiä tällä hetkellä. Itse en saa nautintoa esim suuseksistä. Mitään eritteitä ei saa myöskään olla missään tms.
Kakkoseen? Ja voit sinä munaa lutkuttaa, vaikka et nautintoa saisikaan. Jos kerta suhteen haluat, mutta yhdyntä ei onnistu.
Tiedoksi, että yhdyntää voi olla, vaikka et pystyisi kiihottumaan. Sillä mennään suhteessa, kunnes sairaus on ohi, ja voit itsekin olla satasella mukana.
En halua anaaliseksiä. Suihin en ota, koska eritteet. Eikä se tuota minulle nautintoa. Yhdyntää ei todellakaan voi olla jos ei ole kiihottunut, sehän sattuu kamalasti ja voi aiheuttaa sitten muita pitkäaikaisia vaivoja, yhdyntäkipuja yms. Naiselle on epäterveellistä harrastaa yhdyntää ilman että on kiihottunut, eikä se liukkari tuo kiihottuneisuutta.
Kuule kyllä se nyt siltä vaikuttaa, että sinun kannattaa hoitaa itsesi ensin parempaan kuntoon. Oletko miettinyt, että mitä annettavaa sinulla on parisuhteessa? En viittaa pelkästään seksiin.
Kyllä minulla on paljonkin annettavaa parisuhteessa :) Enkä tietenkään jätä elämääni elämättä vaikka olisin sairas. Seksi voi tulla kuvioihin sitten kun paranen. Onhan sitä normaalistikin parisuhteissa pitkiäkin taukoja seksielämässä sairauksien, synnytysten yms vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän oudolta, että et halua tuottaa potentiaaliselle kumppanille nautintoa (esim. suuseksi kondomin kanssa), jos toinen suostuu odottamaan sitä, että parannut ja voitte mahdollisesti harrastaa yhdyntääkin. Parisuhteessa yleensä halutaan miellyttää toista, jos se ei ole itselle ihan kohtuutonta.
Tottakai haluan tuottaa kumppanille nautintoa mutta tällä hetkellä seksi on minulle kohtuutonta. En voi sitä siis harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän oudolta, että et halua tuottaa potentiaaliselle kumppanille nautintoa (esim. suuseksi kondomin kanssa), jos toinen suostuu odottamaan sitä, että parannut ja voitte mahdollisesti harrastaa yhdyntääkin. Parisuhteessa yleensä halutaan miellyttää toista, jos se ei ole itselle ihan kohtuutonta.
Kaikki eivät halua harrastaa yksipuolista seksiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyykkisesti sairaana hoidat ensin ittes kuntoon ja sitten vasta mieti parisuhdetta
Jep. Tyyppi on sekaisin kuin seinäkello. Ei todellakaan ole silloin aika pilata kenenkään miehen elämää.
En ole sekaisin kuin seinäkello. Minulla on psyykkisiä sairauksia joita hoidetaan. Sen lisäksi mm opiskelen. Saatan olla esim sinunkin naapurisi, opiskelukaverisi tai harrastuskaverisi etkä arvaisikaan... Kenenkään miehen elämää en tietenkään halua pilata vaan saada parisuhteen.
MUTKU MÄ HALUUN!!
...ja samalla pilaat jonkun ressukan miehen elämän vetämällä hänet mukaan omien pirujesi seuraan. Toivon sydämestäni, ettet saa sairaana suhdetta.
Vain aseksuaali mies suostuu aloittamaan suhteen naisen kanssa, joka ei suostu minkäänlaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kelpaa mikään vaikka haluaa seksiä, niin sitten on parempi olla ilman ja ihmetellä niitä päänsisäisiä juttuja siihen asti kunnes kelpaa. Hieman epäreilua vetää joku toinen tuollaiseen soppaan mukaan, kun on selkeästi itsekin ihan ulapalla.
Ihmisillä nyt on kaikenlaisia vaikeitakin sairauksia ja parisuhteissa seksitaukoja. Ei ole niin vakavaa. Jos kumppani ei tuota kestä, niin mitä se sitten kestäisi? Eihän sitä voi perhettäkään perustaa miehen kanssa joka ei esim vuotta kykene olemaan ilman seksiä, niinkuin synnytyksen jälkeen saattaa hyvinkin käydä. Tai mies, joka ei kestä normaalia elämää, ei oikein sovellu perheenisäksi tai kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyykkisesti sairaana hoidat ensin ittes kuntoon ja sitten vasta mieti parisuhdetta
Jep. Tyyppi on sekaisin kuin seinäkello. Ei todellakaan ole silloin aika pilata kenenkään miehen elämää.
En ole sekaisin kuin seinäkello. Minulla on psyykkisiä sairauksia joita hoidetaan. Sen lisäksi mm opiskelen. Saatan olla esim sinunkin naapurisi, opiskelukaverisi tai harrastuskaverisi etkä arvaisikaan... Kenenkään miehen elämää en tietenkään halua pilata vaan saada parisuhteen.
MUTKU MÄ HALUUN!!
...ja samalla pilaat jonkun ressukan miehen elämän vetämällä hänet mukaan omien pirujesi seuraan. Toivon sydämestäni, ettet saa sairaana suhdetta.
En todellakaan ole kenenkään elämää pilamaassa, päinvastoin ;) Pitäisikö sinusta muuten sairas kumppani heti jättää? Itse kyllä aion hankkia parisuhteen sairaana :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kelpaa mikään vaikka haluaa seksiä, niin sitten on parempi olla ilman ja ihmetellä niitä päänsisäisiä juttuja siihen asti kunnes kelpaa. Hieman epäreilua vetää joku toinen tuollaiseen soppaan mukaan, kun on selkeästi itsekin ihan ulapalla.
Ihmisillä nyt on kaikenlaisia vaikeitakin sairauksia ja parisuhteissa seksitaukoja. Ei ole niin vakavaa. Jos kumppani ei tuota kestä, niin mitä se sitten kestäisi? Eihän sitä voi perhettäkään perustaa miehen kanssa joka ei esim vuotta kykene olemaan ilman seksiä, niinkuin synnytyksen jälkeen saattaa hyvinkin käydä. Tai mies, joka ei kestä normaalia elämää, ei oikein sovellu perheenisäksi tai kumppaniksi.
Ap:lla sairaus on ollut suurimman osan aikuisikää, eikä ole paranemassa aikoihin. Sinustako on ihan sama asia aloittaa suhde tällaisen naisen kanssa kuin odottaa hetki sitä, että vaimo palautuu synnytyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vain aseksuaali mies suostuu aloittamaan suhteen naisen kanssa, joka ei suostu minkäänlaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen.
Kyllä hellyys yms käy vaatteet päällä. Ja toivottavasti tulevaisuudessa tilanen on parempi :)
Mitä muka tapahtuu, jos vaan laitat liukkaria ja avaat haarat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla sairaus on ollut suurimman osan aikuisikää, eikä ole paranemassa aikoihin. Sinustako on ihan sama asia aloittaa suhde tällaisen naisen kanssa kuin odottaa hetki sitä, että vaimo palautuu synnytyksestä?
Öö, olen kyllä parenemassa.......Mistä sinä sen tiedät, missä tahdissa paranen? Ja mieshän sen päättää haluaako aloittaa suhteen kanssani :) Etsiä voi aina ja onhan parisuhteessa nyt paljon muutakin kuin seksiä. Seksi tulee sitten ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psyykkiset. En voi ottaa minääntason raskauden riskiä tällä hetkellä. Itse en saa nautintoa esim suuseksistä. Mitään eritteitä ei saa myöskään olla missään tms.
Kakkoseen? Ja voit sinä munaa lutkuttaa, vaikka et nautintoa saisikaan. Jos kerta suhteen haluat, mutta yhdyntä ei onnistu.
Tiedoksi, että yhdyntää voi olla, vaikka et pystyisi kiihottumaan. Sillä mennään suhteessa, kunnes sairaus on ohi, ja voit itsekin olla satasella mukana.
En halua anaaliseksiä. Suihin en ota, koska eritteet. Eikä se tuota minulle nautintoa. Yhdyntää ei todellakaan voi olla jos ei ole kiihottunut, sehän sattuu kamalasti ja voi aiheuttaa sitten muita pitkäaikaisia vaivoja, yhdyntäkipuja yms. Naiselle on epäterveellistä harrastaa yhdyntää ilman että on kiihottunut, eikä se liukkari tuo kiihottuneisuutta.
Sinä sinä sinä. Sinun nautintosi. Sinun päähänpinttymäsi.
Vaikeaa voi olla suhteen saaminen tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muka tapahtuu, jos vaan laitat liukkaria ja avaat haarat?
No ensinnäkin se tuntuu todella pahalta fyysisesti, kun en ole kiihottunut.
Psyykkisesti en kestä tilannetta tällä hetkellä. Joten tulisi todella epätoivoinen ja huono olo. Mieskään tuskin nauttisi jos itkisin aktin ajan/sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, olen kyllä parenemassa.......Mistä sinä sen tiedät, missä tahdissa paranen? Ja mieshän sen päättää haluaako aloittaa suhteen kanssani :) Etsiä voi aina ja onhan parisuhteessa nyt paljon muutakin kuin seksiä. Seksi tulee sitten ajallaan.
Itsehän sanoit, että "olen lähes koko aikuisikäni ollut sairaus ja sairauden hoito tulee kestämään vielä vuosia". Kuka normaali mies jää odottamaan vuosiksi?
ÄLKÄÄ MENKÖ SUHTEESEEN MIELISAIRAAN KANSSA! Itse tein sen virheen. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sinä sinä. Sinun nautintosi. Sinun päähänpinttymäsi.
Vaikeaa voi olla suhteen saaminen tuolla asenteella.
Millainen mies haluaa harrastaa seksiä haluttoman naisen kanssa? Tottakai minä huolehdin omasta nautinnostani. En aio riskeerata tulevaisuuden seksinautintoa pakottamalla itseäni seksiakteihin. Ei kuulu normaaliin parisuhteeseen pakottaa itseään seksiin. Miksi minä uhraisin oman terveyteni, seksuaalisuuteni yms sen takia että mies saa?
Ja miksi muuten naisen pitää aina olla se, joka antaa väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on juuri niin vakavaa. Harva ihminen on niin vahva, että voisi pysytellä täysin terveenä psyykkisesti sairaan rinnalla. Voin kertoa omasta kokemuksesta sen verran, että exälläni oli tuollainen eritekammo ja lopulta minäkin aloin pitämään itseäni likaisena ja ällöttävänä. Muhun ei voinut koskeakkaan. Oli suuri virhe ryhtyä suhteeseen hänen kanssaan, mutta luulin että handlaan sen. Kesti aika pitkään toipua jaloilleni siitä.
Hoida ensin itsesi kuntoon, jooko?
Vierailija kirjoitti:
ÄLKÄÄ MENKÖ SUHTEESEEN MIELISAIRAAN KANSSA! Itse tein sen virheen. :(
kuka tahansa voi sairastua, sinäkin.