SPR:n työntekijät mittasivat verensokerin ostarilla. Luotettavuus?
Lukema oli 3.9, jonka sanottiin olevan "erinomainen".
Olin koko päiväin hosunut koiran kanssa lenkillä ja syönyt yhden hikisen leivän ja juonut kaksi tuoppia olutta. Mitä tämä nyt tarkoittaa? Eikö verensokeri mitata rasituskokeilla?
Mitä huuhaata tämä nyt on? Osaako joku ammattilainen kertoa?
Kommentit (8)
Niin ja vielä: tuo tekemäsi mittaus kertoo hyvinkin luotettavasti sen hetkisen verensokerin. Jos se olisi ollut liian korkea, olisivat voineet vinkata, että kannattaa hakeutua tarkempiin tutkimuksiin.
Ok, kiitos tähän asti!
Eli ei ainakaan ole diabetesta? Ajattelin siis, että verensokerihan voi olla alhaalla niukan syömiseni ja alkoholin nauttimisen takia.
Mutta kaikki siis hyvin.... Vilaisin sivusilmällä paperia, jossa oli edellisten lukemat. Lähes kaikilla oli yli kuusi.
ap vielä,
Voisiko se olla liian matala. Katsoin, että alle neljän lukemat lasketaan liian mataliksi.
Onhan tuo vähän matalahko, mutta jos vointisi on hyvä ja edellisestä ruokailusta on jonkin aikaa, niin ei syytä huoleen. Itse saan hypoglykemian oireita tuollaisella verensokerilla, enkä siis ole diabeetikko.
Minulla on kakkostyypin diabetes ja saan alimmillaan juuri tuollaisia arvoja. Verensokeri vaihtelee kovasti sen mukaan, mitä ja milloin on viimeksi syönyt. Mittaustuloksilla ei ole paljon arvoa, ellei lukema ole 12 tunnin paaston jälkeen otettu, tai sitten 2 tuntia aterian jälkeen.
Tuollainen yksittäinen mittaus ei kuitenkaan kerro sitä onko henkilöllä diabetes. Minullakin on oikeet hyvät arvot mittauksissa ja diabetes minulla kuitenkin on. Näkyy vain rasituksessa.
Vierailija kirjoitti:
ap vielä,
Voisiko se olla liian matala. Katsoin, että alle neljän lukemat lasketaan liian mataliksi.
Hyvinkin voi viitata glukakonien toimimattomuuteen. Verensokerin homeostaasin säätely voi pettää molempiin suuntiin.
He mittasivat senhetkisen verensokerisi. Se oli oikein hyvä. Jos sinulla esim. epäillään diabetesta, silloin tehdään rasituskoe, jossa yksinkertaisesti testataan miten kehosi reagoi, kun siihen tungetaan nopeassa tahdissa iso määrä "sokeria". Luodaan siis keinotekoinen tilanne.