Rakastaako kissasi sinua? Miten se ilmenee?
Meillä seuraa minua joka paikkaan ja kehrää vieressäni nukkuen. Nyt istuu tuossa pöydällä silmät kiinni ja kehrää, kun olen pöytäkoneella:)
Kommentit (8)
Hänen rakkautensa on kovin ehdollista. Hän tuntuu rakastavan vain silloin kun haluaa tai tarvitsee jotain. Kuten ruoka-aikaan, kun iskee läheisyyden kaipuu tai nukkumaan mennessä jolloin hän tarvitsee elävän patjan itselleen.
En tiedä. onko se rakkautta, mutta pitää minua hyvin läheisenä, ja luottaa minuun.
Viestii kanssani ja hakee läheisyyttä muulloinkin kuin halutessaan jotain. Osaa kertoa mitä tahtoo, meille kehittyneellä merkkikielellä: esim. silloin kun kissa haluaa lenkille, se kertoo sen räpsyttelemällä makuuhuoneen sälekaihdinta. Ja lenkillä ollessamme ymmärtää, mihin minä pääsen perässä, ja miten saa minulta apua sotkiessaan hihnansa pensaisiin. Ymmärtää puheeni äänensävystä milloin puhun sille, ja mitä tarkoitan. Kysymykseen, lähdetäänkö ulos, kissa vastaa säntäämällä häntä pystyssä ovelle.
Se, että kissa kommunikoisi ihmisen kanssa vain halutessaan jotain, ei kyllä pidä meillä paikkaansa. Vaikkapa niin, että kissa on aina iloinen ja tyytyväinen, kun ollaan tultu lenkiltä kotiin, ja se myös osoittaa sen, vaikka ei mitään erityistä haluaisikaan. On vain tyytyväinen.
Kissanomistajat kyllä tietävät, tarpeetonta ehkä selittääkään.
Vanhemmillani on kolme kissaa. Yksi hakkaa vihaisesti tassuillaan ja puree, ei rakasta edes silloin kun pyytää ruokaa. Oikeastaan ei edes pyydä vaan varastaa käpälällään jääkaapista ja juoksee makkarapaketti suussa pakoon.
Toinen on lievästi kehitysvammainen, ei kovin perillä maailman menosta.
Kolmannella riittää rakkautta jaettavaksi kaikille. Niin ihmisille kuin muille eläimillekkin. Seuraa, pyrkii syliin, nuolee, kehrää ja koittaa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Hänen rakkautensa on kovin ehdollista. Hän tuntuu rakastavan vain silloin kun haluaa tai tarvitsee jotain. Kuten ruoka-aikaan, kun iskee läheisyyden kaipuu tai nukkumaan mennessä jolloin hän tarvitsee elävän patjan itselleen.
Mulla on kaksi kissaa,joista toinen on juuri tuollainen :D Toinen taas suunnilleen nääntyy ikävästä vaikka kävisin vain nopeasti lähikaupassa,tulee aina ovelle vastaan,juttelee kauheasti ja tunkee syliin vaikka väkisin.Tai sitten vain käpertyy viereeni kehräämään.Olen aika varma,että ikävöivä kissa rakastaa minua oikeasti.
Aamuisin se ainakin rakastaa mua kunnes saa ruokaa eteen ja alkaa rakastaa sitä :D
Kun muutin pois vanhempien luota, alkoi perheemme kissa kuseksia sohvalle. Kaikki keinot kokeiltiin ja lopulta kissa muutti mun luokse ja häiriökäyttäytyminen loppui. Rakkautta tai ei niin aika mielenkiintoista. Varsinki kun oon kuullu että kissat kiintyy enemmän paikkoihin ku ihmisiin.
Hoidin tuttavan kissaa noin viikon, tämä hoidokki yritti tutustua minuun ja oma kissani yritti urhoollisesti puolustaa minua ja asettui tärkeän näköisenä ballerinatossujeni päälle makaamaan. Oma karvainen henkivartija :)
Muuten seuraa kaikkialle jopa kyttää jos olen suihkussa. Hirveä maukuminen jos kuulee ääneni ja kissa on toisessa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin se ainakin rakastaa mua kunnes saa ruokaa eteen ja alkaa rakastaa sitä :D
Kun muutin pois vanhempien luota, alkoi perheemme kissa kuseksia sohvalle. Kaikki keinot kokeiltiin ja lopulta kissa muutti mun luokse ja häiriökäyttäytyminen loppui. Rakkautta tai ei niin aika mielenkiintoista. Varsinki kun oon kuullu että kissat kiintyy enemmän paikkoihin ku ihmisiin.
Kyllä kissat kiintyy ihmisiin.Toinen meidän kissoista tuli huusholliin ihan pienenä,ja päätti jo ensimmäisenä iltana,että tykkää miesystävästäni,käpertyi tämän pään viereen tyynylle nukkumaan.Nyt kissa on kolmevuotias,ja halveksii kaikkia muita ihmisiä,paitsi miesystävääni,jolta hakee hellyyttä ja läheisyyttä jatkuvasti.
No silloin kun sillä on nälkä