Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatusleikki: Rehellisyys työhaastattelussa

Vierailija
17.09.2016 |

Oletetaan, että olemme kykenemättömiä valehtelemaan tai kaunistelemaan totuutta. Työhaastattelija sanoo: "Kerro, minkälainen olet työntekijänä". Mitä vastaat?

Minä voin aloittaa. Näin vastaisin: "Olen hyvin ahkera ja minulle on tärkeää, että minua pidetään hyvänä ja hyödyllisenä työntekijänä. Aamuisin en tahtoisi puhua kenellekään ennen yhtätoista, mutta sen jälkeen sosiaalinen kanssakäyminen onnistuu loistavasti. En kykene toimimaan nopeasti paineen alla yllättävissä tilanteissa ja kiireessä, vasn tarvitsen reilusti aikas pysähtyä, rauhoittua, ja arvioida tilannetta ennen kuin kykenen toimimaan asian hyväksi. Pelkään virheiden tekemistä paljon. Pelkään myös irtisanomista, työttömyyttä ja työhaastatteluja, joten kun olen töissä niin panostan työhön kaiken energiani osoittaakseni kiitollisuuteni. Työpäivän jälkeen olen niin poikki, että aivoni kykenevät vain katsomaan Duudsoneita ja Muumeja, ja unohdan riisuessani housutkin nilkkoihin väsymyksestä."

Entä te? Huumori sallittua, nyt ollaan rehellisiä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkera ja tunnollinen, ystävällinen kaikille. Kun olen jossain töissä, koen olevani sen yrityksen edustaja ja teen parhaani antaakseni vastinetta rahalle, jota minulle maksetaan. Teen siis työn mahdollisimman hyvin, esim. jos olen asiakkaiden kanssa tekemisissä niin yritän hoitaa asiat niin, että asiakas olisi mahdollisimman tyytyväinen koska se hyödyttää työnantajaani eniten. Toivoisin että on joku jolta voin kysyä jos jokin työtehtäväni on epäselvä, ja jos teen virheitä niin ne oikaistaan nopeasti ja ilman syytöksiä. Panostan työhöni 100 %:sti työajalla, mutta vapaa-ajalla en mieti työjuttuja.

Sanomattakin selvää että olen työtön, koska töihin otetaan ne jotka parhaiten valehtelevat, jolloin töihin pääsee myös niitä tumpeloita jotka kuluttavat suurimman osan energiastaan siihen kun miettivät eri keinoja miten vältellä työntekoa, nyrpistelevät nenäänsä asiakkaille jotka tulevat häiritsemään heidän nettisurffailujaan ja jotka eivät edes halua osata tai opetella mitään, ja saavat tästä kaikesta palkinnoksi palkkaa kuukausittain.

Vierailija
22/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärettömän täsmällinen ja tunnollinen, jopa siihen pisteeseen asti, että saatan jäädä jumiin yhdentekevään työtehtävään liian pitkäksi aikaa kiinni jos en saa sitä omasta mielestäni tarpeeksi hyvin tehtyä. En osaa priorisoida kunnolla tärkeitä ja vähemmäntärkeitä töitä. Olen huono arvioimaan sitä kuinka kauan aikaa menee minkäkintyötehtävän tekemiseen. Minulla on äärettömän tarkat moraaliarvot joita noudatan pilkulleen ja parhaiten menestyn työyhteisössä jossa muutkin toimivat tarkasti arvojensa mukaan. Alisuoritan todella paljon jos huomaan, että arvoista ei pidetä kiinni.

En ikinä kiusaa muita tai huomauttele mistään en edes silloin jos aihetta olisi, koska olen aika vaatimaton päällepäin. Siitä syystä ihmiset eivät aina tajua, että minulla on vahvat periaatteet joita noudatan aina. Esimiehet ja muut työntekijät eivät useinkaan huomaa vahvojapuoliani, koska olen hiljainen ja en pidä itsestäni juurikaan meteliä tai tuo itseäni esiin. Yleensä vahvat puoleni huomataan vasta sitten kun olen jo vaihtanut työpaikkaa ja ensimmäisenä niiden toimesta, jotka töissäni hyötyivät eniten täsmällisyydestäni ja tunnollisuudestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin asiat hitaasti ja joudun aina kyselemään samat asiat moneen kertaan, osittain myös siksi, etten halua tehdä virheitä. Olen epäsosiaalinen enkä yleensä puhu kenellekään mitään "ylimääräistä", eikä kyllä kukaan minullekaan, joten en varmaankaan ole työntekijöiden keskuudessa kovinkaan suosittu. Minulla on vaikeuksia nousta aamulla aikaisin, joten jollei kukaan huomaa /sisään ei tarvitse leimata tms niin taatusti tulen töihin usein myöhässä, en tosin tietenkään heti aluksi, vaan sitten kun olen ollut jo talossa jonkun aikaa ja antanut itsestäni jokseenkin täsmällisen kuvan. Virheet vaivaavat minua, ja vaikka kyseessä olisi kuinka vähäpätöinen moka, niin se saattaa jäädä vaivaamaan pitkäksi ajaksi, enkä kotonakaan pysty saamaan sitä pois mielestäni. Ei vastuullista työtä minulle siis, kiitos. Alan myös luultavasti itkemään, mikäli saan huonoa palautetta vähänkään kiukkuisemmalla sävyllä kerrottuna.

Vierailija
24/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoisin tämmöisiä työkavereita kuin tässä ketjussa. Enkä niitä, jotka on jotain yli-ihmisiä ja super-urahaukkoja, joilla mikään ei tunnu miltään ja aamusta iltaan suu on alexanderstubb-hymyssä. Olisittepa te kaikki mun työkavereita, ihana ketju :)

Sama fiilis, täällähän on inhimillisiä ihmisiä :) 

Vierailija
25/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töissä sen mitä käsketään, enkä yhtään mitään ylimääräistä, ellei minulla ole äärimmäisen tylsää. Teen työni kohtalaisesti, en hyvin, en huonosti. En innostu uusista asioista, vaikka olenkin nopea oppimaan. Perheellisenä minulle on oma vapaa-aikani tärkeämpää kuin työ. En jää ylitöihin. Pikkujouluihin ja virkistystoimintaan osallistun, mutta pidän sitä ylimääräisenä pakkopullana. Olen ihan ok työkaveri, en puhu muista paskaa, olen ystävällinen, mutta en mikään puhelias ilopilleri. Teen töitä vain saadakseni rahaa. Työ itsessään ei anna minulle mitään, enkä todellakaan nauti siitä.

Vierailija
26/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan aika saamaton teen vain sen verran mitä on pakko tehdä. Olen kuitenkin aika luova ja kekseliäs jos pitää joku ongelma ratkaista niin yleensä aina keksin siihen jonkun ratkaisun. Menen myös mukaan noihin virkistystoimintaan, mutta en erityisesti pidä siitä.

Minulla on myös vittumaisia mielitilan vaihteluita en ole mikään tasapainoinen persoona, mutta en kuitenkaan niin hullu, että laskettaisiin mielenterveysongelmaksi. Yleensä tätä ei kylläkään huomata, koska olen aika hiljainen. En ole epäsosiaalinen, jos minua moikataan moikkaan aina takaisin ja jos minulle puhutaan puhun takaisin. En kuitenkaan aktiivisesti pyri huomion keskipisteeksi. En motivoidu helposti työ on minulle vain pakkopullaa, mutta toisaalta realistina tunnustan sen, että ilman työtä saattaisin taantua vielä huonompaan jamaan, koska jo muutenkin on ongelmia saamattomuuden kanssa. Todennäköisesti ne ongelmat pahenisivat jos saisi vain nukkua kotona 24 / 7.

Valitettavasti se menee niin, että tarvitsen jonkun pomon potkimaan itseäni eteenpäin tai vähintään kyttäämään jos jotain pitää tapahtua. En saamattomuuteni takia soveltuisi täysin itsenäiseen työntekoon. :/ Itsepähän käskitte kertoa rehellisesti. :/

Vierailija
27/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä rahan takia, joten rahan maksaja määrittäkööt kriteerit. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitkä ne ovat.

Vierailija
28/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi yhteiskunta perustuu jokatapauksessa kusetukseen.

Vierailija
29/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin paljon varastele työpaikan toimistotarvikkeita. Yritän tavallisesti vierittää syyn omista mokistani muiden harteille. Käytän häpeilemättä hyväkseni ns. naisellisia avujani ja flirttailen edistääkseni omia tavoitteitani ja toiveitani. Odotan saavani erikoiskohtelua. Olen herkkä ja pahoitan mieleni helposti, eli itken työpaikalla kohtalaisen usein.

Vierailija
30/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet haasteet saavat minut hämmentymään ja paineen alla olen täysin paniikissa.En erityisemmin pidä ihmisistä,mutta osaan olla näyttämättä sitä päälle päin,eli pakon edessä tulen toimeen asiakkaiden ja työkavereiden kanssa.Jos saan tarpeeksi selkeät ohjeet,teen kyllä työni tunnollisesti.

Vierailija
31/31 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee todennäköisesti työpaikkanne paras työntekijä. Juuri siksi moni tuleva kollegani ei tule pitämään minusta, sillä saan heidät näyttäytymään huonossa valossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme