Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuteen työpaikkaan raskaana

05.03.2006 |

Onko kellään kokemusta siitä että allekirjoittaa työsopimuksen mainitsematta raskaudestaan? Onko työnantajalla mahdollisuus silloin irtisanoa sinua koeajalla? Eli raskaus tulisi kyllä näkyviin vielä koeajalla, eikä sitä muutenkaan varmaan kauan voisi salata. Onko turha edes ottaa työpaikan vastaan vai voiko siitä " selvitä" ja jäädä äityslomalle ja tulla vielä takaisin samaan työpaikkaan?

Enna

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa työnantajalle raskaudesta heti koeajan alussa. Tällöin työnantajan täytyy pystyä näyttämään että työsopimuksen loppuminen koeajalla johtuu jostakin muusta syystä kuin raskaus.

Ellet ole kertonut raskaudestasi, sinut voidaan laittaa pois " ilman varsinaista syytä" , etkä pysty " vetoamaan koskemattomuuteesi" raskauden johdosta.

Olipa sekavasti selitetty...

Eli kerro heti töihin mennessäsi raskaudestasi, niin olosi on turvatumpi.

Vierailija
2/3 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin raskaana työsopimusta allekirjoittaessani, mutta la:han oli aikaa enää 1½ kk joten se oli työnantajalle selvä ilman eri mainintaakin... nyt hoitovapaalla ja töihin " paluusta" ei tietoa (voiko töihin palata, jos siellä on ollut pari viikkoa?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sain koeajan alussa tietää raskaudestani ja ei mennyt kauaa kun jouduin puhutteluun asiasta. Valitustahan siitä seuras...

No eivät kuitenkaan uskaltaneet irtisanoa vaikka olin vielä koeajalla, koska raskauden takia niin ei saa tehdä. Ja koska " raskaus ei ole sairaus" se ei saisi vaikuttaa työhön, olen saanut hitaudesta ja motivaation puutteesta mainintaa.

Viimeisin keskustelu päällikön kanssa oli lyhyesti ja ytimekkäästi että äitiysloman jäleen tuskin ollaan enään tekemisissä...syy luottamuksen menetys.

Olen nyt viikolla 27 ja äitiyslomaan tuntuu olevan ikuisuus...mietin sairasloman ottamista lomaan asti.

Ei ihme että motivaatio on mennyt kun kuulee että on jo saanut potkut, mutta odotan että millä periaatteella ne aikovat irtisanoa mut vai riittääkö " luottamuksen menetys" . Töitä en siinä firmassa aio jatkaa vaan aion etsiä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi