Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoneeni annettiin uudelle vauvalle ja minut unohdettiin kokonaan, jopa ristiäisistä

Vierailija
17.09.2016 |

Minut laitettiin 17-vuotiaana asumaan omaan yksiöön ja vauva on vanhemmilleni nyt tärkein. En saanut syntymäpäivälahjaa (ihan kortti tai soitto olisi riittänyt) Kotikotona huoneeni on nyt vauvan. Kun kävin katsomassa vanhempiani niin minua ei edes halattu. En saanut kutsua ristiäisiin vaikka molemmat veljeni saivat.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutit 17 vuotiaana pois kotoa ja nyt 30 vuotiaana itket kun huoneellesi on keksitty uutta käyttöä? Kai ymmärrät että kyseessä on vanhempiesi koti eikä sinun?

Vierailija
22/26 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap et ole näiden kuluneiden 13+ vuosien aikana kysynyt asiasta suoraan vanhemmilasi? Nyt se vauvakin on jo teini, lähes aikuinen. Kaipa niillä joku syy oli siihen etteivät kutsuneet omaa lastaan sisaruksensa ristiäisiin, ja siihen että jos ennen ovat halanneet niin eivät enää? Jos kerran sinä et enää asunut kotona, mikä onkin oikein 17v. ja sinulla oli ihan oma koti, niin miksi vanhempien olisi pitänyt pitää vauvaa ilman omaa huonetta lopun ikäänsä, ihan vaan sen takia että sulla olis huone asunnossa joka ei enää ole sun koti? Se on sun vanhempien koti, ja sinä olet aikuinen ihminen joka käy siellä kylässä, vanhemmat saa tehdä omalle asunnolleen mitä lystäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ap et ole näiden kuluneiden 13+ vuosien aikana kysynyt asiasta suoraan vanhemmilasi? Nyt se vauvakin on jo teini, lähes aikuinen. Kaipa niillä joku syy oli siihen etteivät kutsuneet omaa lastaan sisaruksensa ristiäisiin, ja siihen että jos ennen ovat halanneet niin eivät enää? Jos kerran sinä et enää asunut kotona, mikä onkin oikein 17v. ja sinulla oli ihan oma koti, niin miksi vanhempien olisi pitänyt pitää vauvaa ilman omaa huonetta lopun ikäänsä, ihan vaan sen takia että sulla olis huone asunnossa joka ei enää ole sun koti? Se on sun vanhempien koti, ja sinä olet aikuinen ihminen joka käy siellä kylässä, vanhemmat saa tehdä omalle asunnolleen mitä lystäävät.

Ei, kun AP haluaa, että se huone olisi museoitu jälkipolville.

Vierailija
24/26 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi, ap.

Tunnen aivan lähipiiristäni kolme vastaavanlaista tapausta:

1. Vanhempi sisarus 11 v. - vauva syntyi, sai vanhemman sisaruksen huoneen; isompi sisarus sai kellarista huoneen.

2. Vanhempi sisarus 14v. - vanhemmat erosivat ja syntyi uusi vauva; Vauvan sänky siirrettiin isomman lapsen huoneeseen ja vanhempi lapsi sai vierassängyn olohuoneen nurkkaan.

3. Vanhemmat sisarukset 5 v. ja 9 v., kummallakin oli oma huone. - vauva syntyi; kaksi vanhempaa sisarusta (jotka muutenkin riitelivät paljon) siirrettiin samaan huoneeseen ja vauva sai oman huoneen.

Mielestäni jokaisessa tapauksessa on toimittu fiksusti.

1. Vauvan itkua tuskin olisi kellarista kuultu ja vanhempi lapsi saa kellarissa omaa rauhaa ja osaa kulkea portaat.

2. Jos toinen lapsi on kotona kokoajan ja toinen esim viikonloput niin eihän siinä olisi mitään järkeä pitää lapsen huonetta välillä tyhjillään.

3. Vauva heräilee öisin joten ei olisi reilua vanhempia lapsia kohtaan laittaa toista samaan huoneeseen vauvan kanssa. Vauva saattaisi myös syödä tai rikkoa isompien leluja joten tästäkin syystä ihan fiksusti toimittu.

Valitettavasti koteihin ei ilmesty uusia huoneita jos elämäntilanne muuttuu eikä "parempi" huone ole mitenkään etuoikeus vanhemmalle lapselle. Näissä tilanteissa on varmasti keskusteltu ja mietitty mikä on fiksuin ratkaisu tilanteessa.

Vierailija
25/26 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi, ap.

Tunnen aivan lähipiiristäni kolme vastaavanlaista tapausta:

1. Vanhempi sisarus 11 v. - vauva syntyi, sai vanhemman sisaruksen huoneen; isompi sisarus sai kellarista huoneen.

2. Vanhempi sisarus 14v. - vanhemmat erosivat ja syntyi uusi vauva; Vauvan sänky siirrettiin isomman lapsen huoneeseen ja vanhempi lapsi sai vierassängyn olohuoneen nurkkaan.

3. Vanhemmat sisarukset 5 v. ja 9 v., kummallakin oli oma huone. - vauva syntyi; kaksi vanhempaa sisarusta (jotka muutenkin riitelivät paljon) siirrettiin samaan huoneeseen ja vauva sai oman huoneen.

Meillä lapsuuden kodissa oli neljä lasta. Minä vanhin, mua 6 vuotta nuorempi sisko, 10 vuotta nuorempi veli, ja 16 vuotta nuorempi sisko. Minä olin muuttanut jo yläasteen jälkeen pois kotoa edellisenä syksynä kun nuorimmainen syntyi, äiti olisi halunnut että olisin jäänyt vielä kotiin, mutta minäpä halusin satojen kilometrien päähän Helsinkiin koska ajattelin olevani aikuinen 15v.

Minulla oli oma huone, ja pikkusisko ja pikkuveli jakoivat toisen huoneen, kun minä muutin pois, sai pikkusisko, eli toiseksi vanhin, sen mun huoneen ja pikkuveli jäi yksin siihen toiseen huoneeseen, koska nuorimmainen oli niin lellivauva että halusi nukkua vanhempien huoneessa toiselle luokalle asti, nukkui siis äidin vieressä omassa sängyssä, todella noloa. Mutta myöhemmin sitten kyllä kun mua 6 vuotta nuorempi sisko muutti pois, veli sai sen mun vanhan huoneen ja nuorimmainen sen toisen huoneen. Nyt kun kaikki ollaan oltu jo vuosia pois, on molemmat huoneet vierashuoneita, nukkumapaikat pitää löytyä lapsenlapsillekin tarpeen vaatiessa.

Vierailija
26/26 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myönnetään, tämä oli provo. Halusin näkemystä yhden ystävän tilanteeseen.

Ap