Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maailmassa niin paljon opettajia, että Marimekon kannattaa suunnitella yksinomaan heille sopivia vaatteita?

Vierailija
17.09.2016 |

Kukaan normaalissa toimistossa töissä oleva nainen ei noita vaatteita voi laittaa päällensä näyttämättä lastentarhanopettajalta.

https://www.marimekko.com/fi_fi/vaatteet/kaikki-tuotteet?p=11

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Hirveitä säkkejä kaikki.

Ennen Marimekosta sai ihania yksinkertaisia, kestäviä ja laadukkaita Ritva Fallan takkeja ja housuja. Ostin niitä työvaatteiksi. Näytin niissä hoikalta ja hyvältä.

Ja miksi kaikkien vaatteiden on oltava säkkimäisiä. Hoikka vyötärö on ainoa asia joka vartalossani on hyvin ja se sitten pitäisi peittää näillä lihottavilla säkeillä.

En osta.

Ritva Fallallahan on oma merkki. Valmistetaan jossain Baltiassa, ja laatu on mielestäni edelleen kohdallaan. Win-win-juttu ainakin meikäläiselle, joka tarvitsen toimistovaatteita ja olen tietoinen Marimekon Kiinan-kämmeistä.

Vierailija
42/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissikset onkin parhaita tyyliasiantuntijoita. Täällä sitä ryhmää riittää.

En ole pissis vaan 45 v nainen asiantuntijatyössä ulkomailla. Mulla olisi halua ja varaa ostaa Marimekkoa työvaatteeksi ja tukea suomalaista designiä, mutten voi kun ne leikkaukset in niin rumia ja rumentavia. Olen hoikka enkä edukseni keskivartalolta pussittavissa vaatteissa... Käyn kuitenkin joka vuosi kokeilemassa Suomessa ollessani ja aina joudun toteamaan saman

Juuri hoikathan ovat edukseen keskivartalolta pussittavissa vaatteissa. Marimekon värit ja mallit ovat kuin tehty pikkuruisille japanittarille.

Me rintavammat ja rotevammat suomalaiset tarvitsemme sitten vyötäröä korostavia, kuoseiltaan yksinkertaisempia vaatteita.

En ole japanitar vaan 170 cm suomalainen, jolla on hoikka mutta urheilullinen vartalo ja kapea vyötärö. En on rintava, mutta jos mulla ei vyötärö näy, niin olen helposti aika skroden näköinen. Eli ei sovi ainakaan minulle. Valitettavasti.

Juuri tuota tarkoitin. Me suomalaiset näytämme helposti skrodeilta, jos vyötärö ei näy. Se johtuu siitä, että olemme rotevampia kuin japanilaiset, ja siksi Marimekon leikkaukset eivät meille käy.

Ja minäkin olen hoikka, urheilullinen ja kapeavyötäröinen. Kuitenkin selkeästi suomalaisen enkä japanilaisen mallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pissis vaan 45 v nainen asiantuntijatyössä ulkomailla. Mulla olisi halua ja varaa ostaa Marimekkoa työvaatteeksi ja tukea suomalaista designiä, mutten voi kun ne leikkaukset in niin rumia ja rumentavia. Olen hoikka enkä edukseni keskivartalolta pussittavissa vaatteissa... Käyn kuitenkin joka vuosi kokeilemassa Suomessa ollessani ja aina joudun toteamaan saman

Juuri hoikathan ovat edukseen keskivartalolta pussittavissa vaatteissa. Marimekon värit ja mallit ovat kuin tehty pikkuruisille japanittarille.

Me rintavammat ja rotevammat suomalaiset tarvitsemme sitten vyötäröä korostavia, kuoseiltaan yksinkertaisempia vaatteita.

En ole japanitar vaan 170 cm suomalainen, jolla on hoikka mutta urheilullinen vartalo ja kapea vyötärö. En on rintava, mutta jos mulla ei vyötärö näy, niin olen helposti aika skroden näköinen. Eli ei sovi ainakaan minulle. Valitettavasti.

Juuri tuota tarkoitin. Me suomalaiset näytämme helposti skrodeilta, jos vyötärö ei näy. Se johtuu siitä, että olemme rotevampia kuin japanilaiset, ja siksi Marimekon leikkaukset eivät meille käy.

Ja minäkin olen hoikka, urheilullinen ja kapeavyötäröinen. Kuitenkin selkeästi suomalaisen enkä japanilaisen mallinen.

Mutta mitä järkeä on tehdä vaatteita pelkille japanilaisille? Eikö voisi tehdä muillekin vartalotyypeille?

Vierailija
44/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, rotevuus esiin ja kaljamahat kunniaan!

Onkohan sinulla lukutaidossa vikaa. Ylipaino on eri asia kuin rotevuus. Jos ylipaino on sinulle tärkeä aihe, täältä löytyy paljon ketjuja aiheesta.

Olen kapeavyötäröinen x-vartaloinen nainen, bmi 20. Kun vaate on tönkköä puuvillaa, se valuu harteista alaspäin yhtenä pötkönä eikä imartele.

Aasialaisnaiset taas keskimäärin ovat siroja ylhäältä alas, ja tällöin suurikuosinen oversized-mekko on vain söpö.

Vierailija
45/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien toimituksista Marimekkoa löytyy runsaasti myös.

Vierailija
46/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä järkeä on tehdä vaatteita pelkille japanilaisille? Eikö voisi tehdä muillekin vartalotyypeille?

Hyviä kysymyksiä. Tuo tikkuvartalon ihannointi varmaan juontaa juurensa 60-luvulle, jolloin Marimekko nousi maailmanmaineeseen. Myöhemmin heillä on sitten ollut japanilaisia suunnittelijoita, jotka ovat osaltaan varmaan vaikuttaneet.

Osittain kyse on materiaaleista. Nanso käyttää trikoota, ja trikoosta on helppo tehdä istuvia vaatteita. Klassinen v-kaula-aukkoinen kietaisumekko, ja keski-ikäinen keskikokoinen nainen laihtuu 10 kg. Kun tehdään joustamattomasta puuvillasta, vaihtoehdot ovat joko tiukasti istuva (joka oikeasti ei istu juuri kenellekään ilman ompelijan apua) tai oversized-tunika. Jälkimmäinen on armollinen painonvaihteluille, mutta kaamea tiimalasivartalolle. Audrey Hepburn olisi voinut Marimekkoa käyttää, Marilyn Monroe ei ikinä.

Eniten minua kummastuttavat Marimekon värit. Itse olen hailakka suomalainen ja näytän maksatautiselta heidän värimaailmassaan.

Vierailija
47/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Marimekko tee laadukasta perusvaatemallistoa Suomen markkinoille? Ei minkäänlaista pelisilmää. Oikeanlaisella markinoinnilla saisi buuminkin aikaiseksi. Niin huonoa riepua kaupoissa nykyään on.

Ainiin, Marimekko taitaakin olla ns. parempien ihmisten kauppa. Kaavoihinsa kangistunut sellainen.

Vierailija
48/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään Marimekon vaatetta.

T: vastavalmistunut ope 25 v

Vierailija
49/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia ja kalliita vaatteita

Vierailija
50/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Marimekko tee laadukasta perusvaatemallistoa Suomen markkinoille? Ei minkäänlaista pelisilmää. Oikeanlaisella markinoinnilla saisi buuminkin aikaiseksi. Niin huonoa riepua kaupoissa nykyään on.

Ainiin, Marimekko taitaakin olla ns. parempien ihmisten kauppa. Kaavoihinsa kangistunut sellainen.

Ehkä jätetään se kateus kuitenkin tästä? Olen ehkä sinun mittarillasi ns. parempi ihminen ts. raha ei estä ostamasta Marimekkoa. Mutta siitä huolimatta ongelma on mulle se tyyli eikä niinkään se hinta - vaikka voisihan sekin olla halvempi. Siitähän me tässä ketjussa puhutaan, heudän tyylistään.

Vierailija
51/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja enkä ikinä pukisi mitään marimekkoa päälleni!

Vierailija
52/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, rotevuus esiin ja kaljamahat kunniaan!

Onkohan sinulla lukutaidossa vikaa. Ylipaino on eri asia kuin rotevuus. Jos ylipaino on sinulle tärkeä aihe, täältä löytyy paljon ketjuja aiheesta.

Olen kapeavyötäröinen x-vartaloinen nainen, bmi 20. Kun vaate on tönkköä puuvillaa, se valuu harteista alaspäin yhtenä pötkönä eikä imartele.

Aasialaisnaiset taas keskimäärin ovat siroja ylhäältä alas, ja tällöin suurikuosinen oversized-mekko on vain söpö.

Ymmärrän, sarkasmi on vaikea laji.

Vierailija
53/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaalissa toimistossa töissä oleva nainen ei noita vaatteita voi laittaa päällensä näyttämättä lastentarhanopettajalta.

https://www.marimekko.com/fi_fi/vaatteet/kaikki-tuotteet?p=11

Itsepä sen sanoit: ei ole vain opettajia - on myös lastentarhan opettajia, hoitajia, toimistosihteereitä, kirjastotyöntekijöitä jne. Onko se parempi lähtökohta lanseerata mallisto, että se olisi sinun mieleesi? Oletko sinä jokin muodin ylipapitar jonka mukaan muut pukeutuvat?

Vierailija
54/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://pupulandia.fi/wp-content/uploads/2015/07/marimekko4.jpg

http://www.lily.fi/sites/lily/files/styles/wide/public/user/550/2015/06…

http://im.mtv.fi/image/5505152/portrait/368/614/7cbd138accd3a1e0f68fb5e…

Tuossa esimerkiksi pari kuvaa Marimekko-vaatteista, jotka sopivat kyllä (oikein yhdisteltyinä) monenlaisille naisille ja aika paljon formaalimpaankin ympäristöön kuin luokkahuoneeseen. 

Vierailija
55/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä kaapuja rumilla 70-lukulaisilla kuoseilla ja väreillä. Kenelle/minkä tyylisille naisille nuo on suunnittelijoiden mielestä tarkoitettu? Minkään kokoista ja ikäistä naista ei kaunista tuollaiset rytkyt, laatu on samaa luokkaa nykyään kuin jossain normimarkettitekstiileissä ja jos pelkästään mukavuutta hakee vaatteiltaan, sitä saa murto-osalla noiden hinnoista. Edes suomalaisen työn kannatuksen vuoksi ei noita voi enää ostaa, kun korkeintaan kolmasosa koko puljun tuotteista valmistetaan joiltain osin Suomessa.

Vierailija
56/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa esimerkiksi pari kuvaa Marimekko-vaatteista, jotka sopivat kyllä (oikein yhdisteltyinä) monenlaisille naisille ja aika paljon formaalimpaankin ympäristöön kuin luokkahuoneeseen. 

Anteeksi, mutta nuo on kaikki ihan hirveitä! Vikassa on sellaiset värit että suomalaisen naama vihertyy eikä malli ole mitenkään imarteleva vaan siivoustakki. Ja nuo löysä paitis-löysä housu yhdistelmät ovat varmasti joidenkin makuun mutta aika rajoitetusti, itse en esim niihin koske. Kun nimikin on MariMEKKO niin missä ovat kauniit imartelevat mekot?

Vierailija
57/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

515 euroo yks hihaton liivimekko....

Vierailija
58/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta nämä on niin kauheen rumia! Ihan kuin olis pöytäliinasta tehty paitapusero päällä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
59/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet maakuntien ihmiset pitää marimekkoa siistinä vaatteena. Ainakin näkee aina kuka ei ole Hgistä.

Vierailija
60/64 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisopettajat ovat usein keskivartalolihavia ja esimerkiksi tällainen paita: https://www.marimekko.com/fi_fi/1043850-871-pavot-paita sopii keskivartalolihavalle paremmin kuin piukea ja lyhyt makkarankuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä