Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

... Tänään söin suklaakakkua pari palasta ja nyt on todella huono olo. Eikö sokeri enää sovi minulle?
Ennen söin lähes päivittäin sokeria, mutta viimeisten parin viikon aikana en ollenkaan.

• ylös 10
  • alas 2

Kommentit (9)

Vierailija

Olen jättänyt sokerin pois seitsemisen vuotta sitten. Syön kyllä suklaata tai jäätelöä, jos tekee mieli, mutta aika harvoin tekee. Toissapäivänä halusin jäätelöä ja söin ison annoksen lakritsijäätelöä. Seuraavana aamuna oli sama olo kuin krapulassa...

Onnittelut sokerikoukusta irtaantumisen johdosta!

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Kas, juuri aloitin keskustelin tuosta sokerista vieroittautumisesta. Nyt on viides päivä ilman sokeria eikä tee edes mieli mitään makeaa, kun on niin paha olo. :( 

Ehkä kehosi vain reagoi äkilliseen sokeripiikkiin ja sai verensokerin heilahtamaan ja siitä tuli huono olo. Pari palaa suklaakakkua on kuitenkin aika tuhti sokeriannos jos olet muuten ollut nollalinjalla. 

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sokeri mikä ei tule hedelmistä (varsinkin valkoinen sokeri) saa helposti verensokerin heittelehtimään rajusti, ja jos olet ollut pitkään ilman mitää sokeria, niin varmasti tulee huono olo, varsinkin sen jälkeen kun se verensokeri tipahtaa takas alas. 

Vierailija

Tästä opin sen, että seuraavan kerran kun syön jotain sokeripitoista, syön kohtuudella! Ap

Vierailija

Mitä se sokerittomuus on?Sitä että ei syö elintarvikkeita joissa on sokeria,ei syö karkkia/herkkuja?Marjat,hedelmät?Entä ne ruoat jotka muuttuu elimistössä sokeriksi?En tajua,mitä tossa vältetään?Karpataan vai jotain lievempää?

Vierailija

En syö elintarvikkeita, joissa on sokeria esim. jogurtteja, marinoituja lihoja yms.
Hedelmiä ja marjoja syön kohtuudella.
Opettelen pysyvää ruokavalion muutosta. :) ap

Vierailija

Hyvä tavoite tuo sokerin vähentäminen. Mutta en ymmärrä miksi joidenkin pitää mennä siinä(kin) äärimmäisyyksiin. Eikö olisi parempi opetella KOHTUUTTA? Se on muuten hitosti vaikeampaa kuin täydellinen välttäminen! Mutta kun sen oppii, niin elämä on helpompaa kuin totaalikieltäytyjän (voi esim. syödä kylässä, ravintoloissa ym.)

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Ahaa, minäkin olen sitten ollut sokerittomalla dieetillä jo pitkään. Joskus syön palan suklaata. Ja kyllä tulee huono olo jos jossain synttäreillä tms. syön kakkua.

Kuitenkin olen ajatellut että esim. alkoholi on sama kuin sokerit. Juon viinilasillisen joka päivä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat