Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko iskä asuu eron jälkeen ilmaiseksi alaikäisten lapsen omistamassa asunnossa?

Vierailija
16.09.2016 |

Lapsi on saanut perintönä asunto-osakkeen, ja nyt eron jälkeen niiden isä on muuttamassa sinne asumaan. Lapset jää äidille. Mutta voiko hän asua siellä ilmaiseksi ja ilman mitään vuokrasopimusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kyseessä ole kuitenkin lasten toinen koti?

Vierailija
2/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuskysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä suoraan maistraatista, jonne ilmeisesti tehdään muutenkin vuosittain selvitys lapsen omaisuudesta. Normaalisti maistraatti kyllä vaatisi, että asunnosta pitäisi saada vuokratuloja. Tässä tapauksessa voidaan isän asuminen asunnossa kuitenkin ehkä katsoa lapsen edun mukaiseksi, jos se esim. edistää lapsen ja isän yhteydenpitoa. Miksi isä ei maksaisi vuokraa?

Vierailija
4/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa asunnon kulut?

Vierailija
5/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee iskän elämästä mahdollismman kurjaa. Kosta lastenne iskälle.

Vierailija
6/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto tullut perintönä isän vai äidin suvun puolelta? Jos isän, tuskin perinnön jättäjää harmittaisi asia.

Vierailija
7/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen edunvalvojalle asia tiedoksi. Ei tietenkään voi asua toisen omistamassa asunnossa ilmaiseksi ja ilman vuokrasopimusta.

Vierailija
8/8 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi asua. Ei sukulaisten kesken aina tehdä paperisoppareita. Jos perheellä on vapaita asuntoja voi vasta eronnut isä asua siellä. Pitkänpäälle on selvempää kirjallisesti sopia maksaako hän vastiketta vai varsinaisesti myös vuokraa ja saako ottaa sinne mahdollisen uuden kumppaninsa.  Minun ex-mieheni asui ilman sopimusta minun omistamassa asunnossa, maksoi vain vastikkeen. Myöhemmin sinne muutti uusi avovaimo oman pienen lapsensa kanssa. Kun sai lopulta ,kuntoon osti oman asunnon ja minä myin pois ylimäärisen asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi