Allekirjoititko jonkin paperin naimisiinmennessäsi?
Joko sakastissa tai maistraatissa ennen vihkitoimitusta?
Kommentit (14)
Jkyllä mä kirjoitin maistraatissa jonkun paperin alle. Tämä ennen vihkitoimitusta! Samoin todistajat allekirjoitti.
Entäs kirkkovihityt, pitikö allekirjoittaa jotain?
Kyllä kirkkoherranvirasrossa piti joku paperi allekirjoittaa. En kyllä muista mitä siinä paperissa oli, kun aikaa on jo vierähtänyt yli 20v. Onneksi ei ole tarvinnut harkita puolison murhaamista, niinkuin tuossa toisessa ketjussa, josta tämä AP;N kysymys varmasti johtuu;)
Kyseessä on virallinen laillinen toimitus ja sopimus, joten tottakai on allekirjoitettava riippumatta, missä mennään naimisiin. Muutenhan kuka tahansa voisi vain sanoa olevansa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on virallinen laillinen toimitus ja sopimus, joten tottakai on allekirjoitettava riippumatta, missä mennään naimisiin. Muutenhan kuka tahansa voisi vain sanoa olevansa naimisissa.
Niinpä, en vain ole vielä löytänyt yhtäkään joka muistaisi kirkossa ennen taikka jälkeen toimituksen allekirjoittaneen mitään. Nyt olis mahdollista ilmoittautua.
Ap.
Ette tekään ole naimisissa ennen sitä allekirjoitusta vaikka pappi vihkisi sata kertaa. Ihmisillä on tämä väärä luulo että papin aamen saa avioliiton voimaan.
Kirkossa mentiin naimisiin ja kyllä allekirjoitettiin nimet "kirkonkirjaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, en vain ole vielä löytänyt yhtäkään joka muistaisi kirkossa ennen taikka jälkeen toimituksen allekirjoittaneen mitään. Nyt olis mahdollista ilmoittautua.
Ap.
Minä muistan, olen tehnyt sen jopa kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Minä muistan, olen tehnyt sen jopa kahdesti.
Oliko ennen vai jälkeen papin aamenen?
Joku muukin on pohtinut tätä
http://www.vauva.fi/keskustelu/1382863/ketju/miksi_suomessa_ei_pida_hai…
Kyllä, maistraatissa ennen "seremoniaa". Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että ollaanko sitä naimisissa juridisesti jo sen paperin kirjoittamisen jälkeen. Voisiko olla niin, että siihen paperiin tulee joku leima maistraatilta/kirkolta seremonian jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Minä muistan, olen tehnyt sen jopa kahdesti.
Oliko ennen vai jälkeen papin aamenen?
Ennen
Eikös siihen esteettömyystodistukseen nyt ainakin tule allekirjoitus? En muista pitikö muita lippulappusia täyttää ja allekirjoittaa. Omista häistä jo 20v aikaa.