Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että ihmiset on kadonneet täysin facebookista

Vierailija
16.09.2016 |

Ennen oli kaikilla hirveästi julkaisuja ja ne saivat jotenkin itsenikin tuntemaan, ettänon paljon tapahtumaa ympärillä.

Nyt ei keltään tule mitään matkakuvia tai mitään ylipäätään. Tuntuu ihan apaattiselta kun saattaa kulua päivä kausia että joku ottaa yhteyttä.

Ei se olekaan niin helppoa soittaa vaan, kun sitten alkaa ajatella että jos onkin huono hetki, soitan keskellä riitaa tai muuta.

Facebookissa piristi aina jonkun yhteydenotto jos vaikka kärsi ongelmista suhteessa tai muuta.

Joku kuva saattoi saada hyvälle tuulelle.
Nyt tuntuu että aika on ajanut jotenkin yli.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kaikilla hirveästi julkaisuja ja ne saivat jotenkin itsenikin tuntemaan, ettänon paljon tapahtumaa ympärillä.

Nyt ei keltään tule mitään matkakuvia tai mitään ylipäätään. Tuntuu ihan apaattiselta kun saattaa kulua päivä kausia että joku ottaa yhteyttä.

Ei se olekaan niin helppoa soittaa vaan, kun sitten alkaa ajatella että jos onkin huono hetki, soitan keskellä riitaa tai muuta.

Facebookissa piristi aina jonkun yhteydenotto jos vaikka kärsi ongelmista suhteessa tai muuta.

Joku kuva saattoi saada hyvälle tuulelle.

Nyt tuntuu että aika on ajanut jotenkin yli.

Täysin samaa olen minäkin ihmetellyt. Ja kokenut ikävää, enne oli heti aamusta kivoja kuvia ja hyvää huomenta toivomuksia . Nyt ei mitään. Aivan kuin kaikki olisivat lähteneet pois. Itse olen yrittänyt laitta entiseen tapaan kuvia ja jakanut kivoja linkkejä jne. Vain muutama tykkää. Juurikaan kuka ei kommentoi. Ees mese viestejä ei tule 😕😔[/quote

Mä olen useassa ryhmässä ja niissä on tosi vilkasta toimintaa. Ryhmät ovat syy olla facessa. En haluaisi olla kenenkään "kaveri". Minä en kommentoi sellaisten ihmisten seinille, kellä on paljon yli 100 kaveria, varsinkin jos on meidän paikkakunnalta eli puolituttuja. En halua muiden näkevän minun ja kaverini jutustelua (ei kuulu muille). Jos jollain on vaikka 300 kaveria, niin aika äkkiä pääsee julkkikseksi, jos sinne kommentoi. Haluan, että minut tunnetaan elämästä, ei fb-kommenteista.

Ryhmissä toivotellaan aamuja ja vaihdetaan kuulumisia enemmän. Esim. olen vauvaryhmässä (samassa kuussa synnyttäneitä 30 äitiä) - kyllä tsempattiin toisia odotuksessa, synnytyksessä ja nyt imetyksessä. Aivan mahtavaa!!

Olen harrastusryhmissä. Kun jotain kysyt niin muutamassa minuutissa jo saa vastauksen. Ihan mahtavaa!

En itsekään enää viitsi elämästäni kertoa, kun pakostakin kavereita on vaan tullut, nyt jo 130. Kerran irtisanoin kymmeniä kavereita, mutta ei aina kehtaa kieltäytyä, kun joku kysyy kaveriksi. 

Mutta minusta on kohteliasta "tykätä", jos ystävä päivittelee mukavia. Ei nyt joka kerta, mutta aina välillä, jos kuitenkin päivitykset lukee.

Nuo oman elämän päivitykset oli silloin hyviä, kun oli vain 20 parasta kaveria fb-kavereina. Silloin oli kiva kertoa kuulumisia ja laittaa kuvia. Mutta 130 kaverin ei tosiaan tarvi tietää kaikkea mun elämästä...

Vierailija
22/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla foliohattu, mutta Facebook tekee yhteistyötä CIA:n kanssa. Ne saattaa tietää teistä Jenkeissä enemmän kun kuvittelettekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että jengi on kadonnut Facebookista kokonaan, mutta ovat älynneet olla jakamatta koko elämää omalla seinällään. Tämä on vähentynyt huomattavasti ja hyvä niin. Omista fb-kavereistani todella pieni murto-osa postailee enää kuvia tai laittaa jonninjoutavia statuspäivityksiä. Itse olen tainnut viimeksi päivittää jotain seinälleni 3 vuotta sitten. Sekin taisi olla jonkun linkin jako liittyen harrastusporukan kivaan muistoon.

Itselleni (ja ymmärtääkseni myös monelle muulle) syy olla enää Facebookissa on ryhmät. Omissa harrastuspiireissäni on tapana jakaa asioita, postata tapahtumista, pitää yhteyttä, sopia juttuja harrastusporukan suljetuissa/ salaisissa fb-ryhmissä. Niissä ollaan suht aktiivisia, mutta eipä se näy ulospäin fb-kavereilleni. Myös esim. opiskelujärjestöjen tapahtumat löytyy kivasti facebookin kautta. Ollaanpa jollain kurssillakin perustettu yhteinen ryhmä yhteydenpitoa varten. Tämä kaikki on ainakin oma syy pysyä vielä mukana fb:ssa, mutta "julkisesti" en ole siellä laisinkaan aktiivinen.

Ehkä siis sinunkin kavereillasi on siellä fb:ssa omat ryhmät ja ympyrät, joissa ovat aktiivisia, mutta eivät postaile elämästään kaikkien kavereiden näkyville!

Olen myös vajaa kolmekymppisenä huomannut, kuinka äitini ikäiset naiset ovat löytäneet tiensä instagramiin. Eivätkä muuten tosiaankaan pidä salaista profiilia...

Vierailija
24/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan FB:n kautta esim. uutisia (oikeita uutisia siis) ja joidenkin teknologia-alan yritysten päivityksiä ja joidenkin nettiliikkeiden päivityksiä. En käytä sitä some-palveluna yksityisten ihmisten kesken itse juuri lainkaan.

Vierailija
25/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin jäädytin fb-tilini. Koin homman niin, että Facebookista saa "iloa" (tykkäykset, kommentit..) irti sitä enemmän, mitä enemmän sinne itse matskua tunkee (kuvat, statukset..).

Mutta.

Toisaalta niin saakelin turhaa käyttää aikaa tollaseen elämänsä päivittämiseen netissä. Ja jos sinne ei mitään jaa, ei mitään myöskään ikäänkuin vastineeksi saa. Jos ei jaa ei kellään ole mitään mistä tykätä. Palvelusta tulee tylsä.

Ja tarpeeton.

Vierailija
26/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina miettinyt fb:stä poistumista. Ainoa ongelma on se, että minulla on tiettyjä ammattiin liittyviä syitä välillä olla siellä. Luultavasti senkin puolen voisi hoitaa muuta kautta.

Suurin (mutta ei ainoa) syy, miksi fb ärsyttää, on ihmisten poliittiset päivitykset. Olen piilottanut monta ihmistä feedistäni, mutta välillä tuntuu että puolet ihmisistä pitäisi piilottaa. Viimeisen vuoden aikana keskustelua on herättänyt tiedätte-kyllä-mikä, enkä jaksaisi lukea siitä fb:stä. Jos haluan tietää, mitä joku poliitikko asiasta on mieltä, voin mennä hänen sivuilleen.

Lisäksi ärsyttää se, että osa ihmisistä pitää aivan itsestäänselvänä, että luen heidän päivityksiään ja jotenkin "rasittuvat" jos joutuvat kertomaan saman asian uudestaan irl. Jos lähtisin pois, olisi ainakin selvää etten heidän egopäivityksiään ole lukenut.

Joo, ehkä pitäisi myös vaihtaa kaveripiiriä...

Vierailija
27/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin palveluun porukka on siirtynyt sitten?

Oman ikäiseni (25-vuotiaat) ovat siirtyneet instaan. Tekstarit on korvattu whatsappilla. Facessa on muutama jotka joutuvat töidensä takia facea käyttämään.

Nuoremmat (n. 13-20-vuotiaat ) käyttävät lähinnä instaa ja snäppiä, joskus periscopea ja kikkiä.

Vanhempieni ikäiset (50-60-vuotiaat) käyttävät facebookia ja whatsappia.

Oho. Mahtaakohan itseni lisäksi olle enää montaakaan, joka ei käytä mitään noista ja pitää ihmisiin yhteyttä perinteisillä tavoilla? Olen 30 v. ja tunnen oloni todella ulkopuoliseksi, kun en jaksaisi käyttää jotain mediaa ylläpitääkseni ihmisuhteita.

Vierailija
28/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut seuraamasta useimpia kavereitani, koska ilmoituksia tulee kun joku tykkää jostain tai joku on kiinnostunut jostain tapahtumasta. Eli liikaa kohinaa. Olen poistanut kaikki päivitykseni enkä tee uusia, eikä minulla ole edes profiilikuvaa. Olisi liian vaivalloista rakentaa sellaista profiilia, ettei tarvitsisi pelätä mokanneensa, enkä näe mitään syytäkään. Käytän FB:tä viestittelyyn lähinnä sukulaisten kanssa. Joistain tapahtumistakin voi saada tietoa.

Vierailija
29/29 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on facebookissa kavereissa aktiivisiakin nuoria, muutamilta tulee lähes päivittäin jotain uutta. Sitten on niitä jotka eivät päivitä just ollenkaan, mutta käyvät silti usein. Itse päivitän nykyään jonkun 5-10 kertaa vuodessa, kun vielä nelisen vuotta sitten muistan olleeni hyvinkin aktiivinen facebookissa.

Olen 24-vuotias eikä minulla ole kuin facebook. Ei ole instagramtiliä, eikä todellakaan snapchatia (en ole edes tajunnut mikä sen pointti on, laitetaan vissiin kuvia/videoita sinne jotka ei näy kuin pienen hetken?!), eikä ole edes sitä whatsappia, mikä taitaa tehdä minusta joidenkin mielestä todella juntin nuoren. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi