Raskaana oleva kaverini viinilasi kädessä fb:ssa
Raskaana oleva kaverini oli julkaissut kuvan fb:ssa, jossa hän pitää viinilasia kädessään parin muun henkilön kanssa. Kyseessä ei ole mikään wt-mamma vaan normaali keskiluokkainen nainen. Toki viini VOI olla alkoholitonta, mutta silti en itse olisi viitsinyt tuollaista kuvaa laittaa, kun ihmiset voivat luulla, että tuo dokailee raskaana ollessaan.
Kommentit (43)
En ole mitään lasua tekemässä. Kuva on uusi, tekstinä tyyliin "XXXX:n luona lauantai-iltaa viettämässä" ja kaikilla lasilliset viiniä kädessä. Olen varmaan kukkahattutäti, mutta on jotenkin sopimatonta julkaista tuollainen kuva josta voi olettaa, että raskaana oleva juo alkoholia. Ja se viini oli kaikkien lasissa täysin samannäköistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole mitään lasua tekemässä. Kuva on uusi, tekstinä tyyliin "XXXX:n luona lauantai-iltaa viettämässä" ja kaikilla lasilliset viiniä kädessä. Olen varmaan kukkahattutäti, mutta on jotenkin sopimatonta julkaista tuollainen kuva josta voi olettaa, että raskaana oleva juo alkoholia. Ja se viini oli kaikkien lasissa täysin samannäköistä.
Tämä oli siis AP.
Vierailija kirjoitti:
Niin olet 😊, edelleenkään kun et voi tietää mitä kenenkään lasissa oli, oliko yhdelläkään edes sitä viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Niin olet 😊, edelleenkään kun et voi tietää mitä kenenkään lasissa oli, oliko yhdelläkään edes sitä viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa keskittyisit omaan elämääsi? Kyseessä ei liene edes kovin läheinen kavereri jos fb-kuvista joudut päättelemään hänen kuulumisensa.
Kyllä minä julkaisin oikein kunnon poseerauskuvan 6kk mahani kanssa oluttuoppi kädessä - kyseessä siis hienot iltajuhlat ja juoma oli alkoholitonta vehnäolutta. Tuli kolminumeroinen määrä tykkäyksiä ja ihmiset ihastelivat lähinnä raskausuutista ja iloisuuttani :D
Ja musta varmaan luullaan että olen ihan doku kun juon mehuni ja ruokajuomani viinilasista :) en siis viiniä. Ja lapseni juovat myös viinilaseista kun se on vaan hauskaa juoda hienommista laseista.
Tehkää nyt joku lasu ja joutuin..
Vierailija kirjoitti:
No ihan alkoholillisten verrokien värisiä ne alkoholittomatkin juomat ovat. Fb:ssä muuten kuvanlaatu on niin surkea, että ei niistä nyt mitään juomien koostumuksia voi analysoida.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä vaikka raskaana oleva joisikin sen yhden lasin viiniä? Olen tehnyt niin joka raskauksien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaanpa olet kuvaa syynännyt. Kysy häneltä jos asia noin kiinnostaa.
Hohhoijaa... fb ja instakuvista nyt ei voi päätellä kerrassaan YHTÄÄN MITÄÄN. Kaikkihan lavastaa niitä ihan kunnolla: tilataan joku paha mutta näyttävä drinkki ihan vaan hienoa kuvaa varten -> "niin hyvää", lainataan kaverin nahkatakkia, toisen kaverin laukkua ja kolmannen kenkiä .> "vähän innostuin shoppaileen".
Mitä väliä, mitä muut luulee? Olen kirjoittanut tästä ennenkin tänne, mutta itse ostin kaupasta lavan kaljaa raskausaikanani. Huikkaakaan olutta ei mennyt suuhuni (tosin ei mene muutenkaan, koska en pidä oluesta), toimin vain hakijana matkan varrella mennessäni sukulaisia tapaamaan "sukujuhlaan". Muut saivat luulla mitä halusivat, itse tiesin etten juo joten se riitti minulle :)
Juon usein coca-colaa viinilasista. Myös smoothieita on kiva juoda välillä viinilasista.
Olenko tietämättäni juonutkin viiniä koko ajan?
Hysteerisiä naisia. Siis nämä lasinkyttääjät.
Oikea hienopieru tämän ketjun aloittaja!
Onko teistä sekin ok, että laitetaan facebookiin kuva, jossa vauvalle juotetaan viiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten vaikka ihmiset luulisivatkin että dokailee raskaana ollessaan?
Ihan tosissasi kysyt?! Sehän on lastensuojelu-asia. Ei äidillä ole oikeutta mahdollisesti vammauttaa lastaan päihderiippuvuutensa takia. Alkoholi on suurin lasten vammauttaja länsimaissa.
Onko tämä joku juoppojen palsta? Vastauksista päätellen on.
Ei se vamma heti ilmaannu jos puoli lasia sipaisee. Alkoholimäärä, raskauden vaihe ja se kuinka usein alkoa nauttii kaikki vaikuttavat riskin suuruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana oleva kaverini oli julkaissut kuvan fb:ssa, jossa hän pitää viinilasia kädessään parin muun henkilön kanssa. Kyseessä ei ole mikään wt-mamma vaan normaali keskiluokkainen nainen. Toki viini VOI olla alkoholitonta, mutta silti en itse olisi viitsinyt tuollaista kuvaa laittaa, kun ihmiset voivat luulla, että tuo dokailee raskaana ollessaan.
Sovitaanko että jokainen huolehtii omista asioistaan?
Onkohan meillä AP yhteinen kaveri :D Minäkin kattelin, että mahtaakohan olla alkoholitonta. Mutta mitäpä se meille kuuluu, jokainen tekee omat valintansa.
Olen minäkin kilistellyt alkoholillisilla juomilla jossain juhlissa. Mitä väliä sillä on jos joku fb-stalkkeri luulee mun juovan? Pääasia että itse ja lähipiiri tietää totuuden.