Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä olen oppinut työkkärin kanssa,

Vierailija
16.09.2016 |

toki kantapään kautta.

On ihan sama opastaako virkailija sen mikä on oikea tapa tai opastaako ylipäänsä. Laki on laki. Eli jos jäät työttämäksi, lue lakipykälät läpi. Virkailijat jättävät asiat kertomatta etukäteen.

Työkkäri ei tee työtarjouksia juuri sinulle sopivista paikoista, kaikkea tyhjää on kyllä tarjottu ja hakenutkin. Ole siis itse aktiivinen ja käy päivittäin katsomassa mol.fi.

Jos teet matkoja työnhakuun liittyen ja työkkäri tarjoaa matkakorvauksen, muista että omasta pihasta ei matkaa autonmittarista mitata. Vaan netistä jokin reittiopas antaa heidän mielestä totuudenmukaisemman. Sillä ei ole väliä onko pihasta vaikka kilometri päätielle josta reittiopas osaa ottaa koordinaatit.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä teet niin tai näin, olet aina pohjasakkaa. Jopa virkailijoille, joiden tehtävänä olisi auttaa..

Vierailija
2/4 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla hienoja kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuna ihmisenä tajuan sen, että työnhakeminen on MINUN itseni vastuulla. En voi ulkoistaa elämääni kellekään toiselle.

Monet firmat eivät tänä päivänä laita ilmoitusta mihinkään. Ovat joko ulkoistaneet sen homman rekryfirmoille tai odottavat, että joku aktiivinen tulee paikan päältä kysymään. Miksi? Jos laitat ilmoituksen molliin esim. perustason duunista siihen saattaa tulla satoja hakemuksia ja se vie aikaa ihan helvetisti löytää sieltä se oikea henkilö.

En ole koskaan saanut työtarjousta muuhun kuin oman alan hommiin.

Olen käynyt haastattelussa muualla ja mulla oli hyvä mahdollisuus mennä sinne Onnibussilla. Eli sain työkkäristä enemmän rahaa kuin mitä liput maksoivat, koska työkkäri maksaa kilometrien mukaan. Ymmärrän, ettei tätä mahdollisuutta kaikilla kuitenkaan ole.

t. yli 2v työttömänä, nyt pääsin töihin

Vierailija
4/4 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt pääsin töihin

Töihin joudutaan, ei päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi