Muita jotka osa-aikatöissä? Mitä tekemistä keksitte vapaapäiviksi
Eli itse olen osakuntoutustuella. En oikein jaksaisi siivotakaan, taidan olla laiskakin. En keksi muuta tekemistä kuin netissä pyörimisen ja tämäkin on aika tylsää. Kaupoilla ei voi käydä kun ei ole rahaa. Mitä siis tehdä.
Kommentit (4)
Lukeminen, pihalla puuhailu, vaatteiden ompelu, leffat...
Mä keksin vaikka ja mitä!
Ei tarvitse erikseen "yrittää keksiä", juuri siksi jätin kokoaikaisen viran ettei koskaan ollut aikaa eikä voimia mihinkään.
Otan ensinnäkin riittävät yöunet ja tarvittaessa päiväunet. Lenkkeilen koiran kanssa 1-2 tuntia päivässä. Haluan pitää kodin siistinä, joten siihenkin uhraan aikaa päivittäin. Kaupassa käyntiin ja ruoanlaittoon menee sellainen +-1h päivässä. Pihalla touhuiluun menee aikaa vuodenajasta riippumatta (ruohonleikkuu, haravointi, lumenluonti yms.). Pyrin myös lukemaan kirjoja ja oikeastaan päivittäin katson myös jotain sarjaa tai vaikka elokuvan. Sanomalehden lukemiseen voi myös käyttää hurjasti aikaa, kun aamukahvin kanssa ei ole hoppu.
Ja niin edelleen. En myöskään ole maailman nohevin tyyppi, joten päivät menee joskus vähän ohi kun jään fiilistelemään vaikka jotain musiikkia, tai uppoudun ihan täysin johonkin kirjaan.
Olen kokoaikatyössä, ja vaikea keksiä tekemistä työpäivienkään ajaksi... Hiljaista on tällä hetkellä.
Vapaapäivinä ulkoilen, siivoan, pyykkään yms. mitä ei viikolla jaksa tai ehdi tehdä, pelaan Pokemon go'ta, luen, katson leffoja tai sarjoja, tapaan kavereita ja perhettä, harrastan käsitöitä...