Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri pakotti kuntouttavaan orjatoimintaan, löytyykö kohtalotovereita?

Vierailija
15.09.2016 |

Jos en osallistu, niin karenssi pamahtaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan aina ilmoittaa, että et ole työtön työnhakija. Silloin sinun ei tarvitse mennä mihinkään tuollaisiin juttuihin.

Vierailija
22/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet asiat niin pahasti pieleen, ettei tulla ikinä kysymään toiste. Toimii myös työpaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa kuntouttavaan työtoimintaan osallistuminen on periaatteessa vapaaehtoista eli jos ei suostu että suunnitelmaan kirjataan kuntouttava työtoiminta niin ei karenssiakaan siitä kieltäytymisestä voi tulla.Itse olen maaliskuusta lähtien ollut mukana työtoiminnassa kaksi kertaa viikossa mutta tämän kuun loppuun lopetan sillä kunnonpaikassa ei kunnolla edes ole mitään tekemistä.

Vierailija
24/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen menossa kuntouttavaan työtoimintaan, mutta toisaalta tällä hetkellä olen henkisesti niin huonossa kunnossa että itse jopa ehdotin sitä. :< 

Toiveena olisi saada jotain otetta elämästä ja tehdä edes vähän jotain.. vaikka eihän se raha mitään hurjaa ole, mitä saa

Sama täällä, itsekin hakeuduin kuntouttavaan vapaaehtoisesti. Olen henkisesti niin rikki (vakava masennus), että en kestä ajatusta että tulisi työtarjousta ja pitäisi selvitellä... Käyn 1 X viikossa 4 tuntia jossain nuorisotoiminnassa. Sairauspäiväraha on niin pieni (en saa tt-tukea puolison tulojen tähden) ja koen tämän kuntoumiseni kannalta hyvältä, jostainhan on aloitettava...

Mutta en kyllä pidä työkykyisille ihmisille KUNTOUTTAVAA työtoimintaa sopivana :/

Vierailija
25/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi loisit yhteiskunnan verorahoilla? Menisit töihin!

Vain typerykset suostuvat toimimaan kapitalistien ja rikkaiden virkamiesten orjina.

Jep. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Et sitten varmaankaan huoli muiden tienaamaa rahaa ja syöminen nyt ainakin on riistokapitalismia.

Vierailija
26/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sosiaalinen kuntoutus johon tuossa linkatussa artikkelissa viitattiin?

Vierailija
27/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, sinne on pakko mennä, koska sä olet itse niin vapaaehtoisesti sopinut. ei siihen suunnitelmaan tule mitään ilman sun hyväksyntääsi. mutta en mä ymmärrä miten tuo on paha asia. pidät vaan huolen, että se paikka hyödyntää sun työhakuasi eli on omalta alalta. ei se sen kummempaa ole. 

Vierailija
28/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sittenhän on vaihtoehtona hakea toimeentulotukea.

Harmi ettei tämä ole minulle koskaan vaihtoehto, koska tilillä on muutama tonni. En halua menettää niitä, joten on pakko otettava kaikki nakit vastaan.

Vierailija
29/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen menossa kuntouttavaan työtoimintaan, mutta toisaalta tällä hetkellä olen henkisesti niin huonossa kunnossa että itse jopa ehdotin sitä. :< 

Toiveena olisi saada jotain otetta elämästä ja tehdä edes vähän jotain.. vaikka eihän se raha mitään hurjaa ole, mitä saa

Sama täällä, itsekin hakeuduin kuntouttavaan vapaaehtoisesti. Olen henkisesti niin rikki (vakava masennus), että en kestä ajatusta että tulisi työtarjousta ja pitäisi selvitellä... Käyn 1 X viikossa 4 tuntia jossain nuorisotoiminnassa. Sairauspäiväraha on niin pieni (en saa tt-tukea puolison tulojen tähden) ja koen tämän kuntoumiseni kannalta hyvältä, jostainhan on aloitettava...

Mutta en kyllä pidä työkykyisille ihmisille KUNTOUTTAVAA työtoimintaa sopivana :/

Työkykyinen menee sitten töihin.

Vierailija
30/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, itse olen tällä hetkellä työkokeilussa 1,5euron tuntipalkalla (kulukorvaus) alalla johon minulla olisi ihan koulutuskin olemassa ja jos en olisi suostunut olisi varmaan tullut karenssi. Mutta ei tää kyllä työkkärin vika ole, vastavalmistuneen vaan on vaikea saada töitä ilman suhteita ja kokemusta. Toivon että tulevaisuudessa on edes jotain hyötyä tästä, rikastumaan en ainakaan pääse.

Unohdit laskea mukaan työttömyyskorvauksen.

Sen saat kai myös

Vierailija
31/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava on usein yhtä pelleilyä. Käydään notkumassa parina päivänä muutamia tunteja. Hyvällä tuurilla on tekemistä ettei tule aika pitkäksi. Karenssin uhalla tuntuu nytkin moni olevan.

Vierailija
32/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on upeaa, että järjestetään kuntouttavaa työtoimintaa!

En usko, että vain kotona olemalla kukaan kuntoutuu, joten tosi hienolta kuullostaa.

Itse kannatan myös velvoitetyö pitkäaikaistyöttömille.

Mitään tekemättä kotona passivoituu vain.

Vierailija
33/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, itse olen tällä hetkellä työkokeilussa 1,5euron tuntipalkalla (kulukorvaus) alalla johon minulla olisi ihan koulutuskin olemassa ja jos en olisi suostunut olisi varmaan tullut karenssi. Mutta ei tää kyllä työkkärin vika ole, vastavalmistuneen vaan on vaikea saada töitä ilman suhteita ja kokemusta. Toivon että tulevaisuudessa on edes jotain hyötyä tästä, rikastumaan en ainakaan pääse.

Unohdit laskea mukaan työttömyyskorvauksen.

Sen saat kai myös

Toki saan, mutta sen saisin myös kotona makaamalla. Nimittäin jos oikeasti ei halua tehdä töitä niin pystyy sitä kikkailemaan saamatta karenssia.

Vierailija
34/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on upeaa, että järjestetään kuntouttavaa työtoimintaa!

En usko, että vain kotona olemalla kukaan kuntoutuu, joten tosi hienolta kuullostaa.

Itse kannatan myös velvoitetyö pitkäaikaistyöttömille.

Mitään tekemättä kotona passivoituu vain.

Sut voisi ainakin lähettää heti kurssille, jossa opetellaan kirjoittamaan tietokoneella. Ehkä jopa sinäkin ymmärtäisit sen jälkeen, että palstasoftat rivittävät tekstin automaattisesti.

Ja sun viestit eivät muuten ole sen pitempiä, vaikka sä rivitätkin ne itse.

Vierailija
35/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ilmaistyötä. Siitä saa 9 euroa päivältä ja korotetun päivärahan sekä matkalipun.

Ennen sai vielä ilmaisen lounaankin.

Vierailija
36/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet firmat käyttää tukityöllistettyjä surutta hyväkseen ja säästävät näin palkkaluluissa. Kokemusta on. Tämän takia en ikinä suostuisi ilmaistyöhön enää. Jos pakolla menisin, niin surffaisin netissä ja tekisin ihan mitä huvittaa. Ihan periaatteen vuoksi.

Vierailija
37/37 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosiaan hirveää joutua tekemäänkin jotain sen ilmaisen rahan eteen!

Suomalainen lammaslogiikka ei ikinä petä.

Ja te loiset ette valitettavasti ikinä kuole sukupuuttoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme