Työkkäri pakotti kuntouttavaan orjatoimintaan, löytyykö kohtalotovereita?
Kommentit (37)
Onpa tosiaan hirveää joutua tekemäänkin jotain sen ilmaisen rahan eteen!
Ei kuntouttavassa onneksi joudu tekemään mitään. Ja kerran kyseessä on kunnan järjestämä orjuutus niin voit kostoksi pölliä pajalta mitä eteen tulee. Tosin eipä noissa hirveästi mitään pöllimisen arvoista ole.
Miksi loisit yhteiskunnan verorahoilla? Menisit töihin!
Palsta Laiskiaisen kauhistus: karenssi.
Mihin ne kaikki teidän miljoonat eurot ja jättipalkat nyt yhtäkkiä katosivat???
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosiaan hirveää joutua tekemäänkin jotain sen ilmaisen rahan eteen!
Suomalainen lammaslogiikka ei ikinä petä.
Työ ilman oikeaa palkkaa pitäisi kieltää.
Itsekin olen menossa kuntouttavaan työtoimintaan, mutta toisaalta tällä hetkellä olen henkisesti niin huonossa kunnossa että itse jopa ehdotin sitä. :<
Toiveena olisi saada jotain otetta elämästä ja tehdä edes vähän jotain.. vaikka eihän se raha mitään hurjaa ole, mitä saa
Vierailija kirjoitti:
Vain typerykset suostuvat toimimaan kapitalistien ja rikkaiden virkamiesten orjina.
Jep, itse olen tällä hetkellä työkokeilussa 1,5euron tuntipalkalla (kulukorvaus) alalla johon minulla olisi ihan koulutuskin olemassa ja jos en olisi suostunut olisi varmaan tullut karenssi. Mutta ei tää kyllä työkkärin vika ole, vastavalmistuneen vaan on vaikea saada töitä ilman suhteita ja kokemusta. Toivon että tulevaisuudessa on edes jotain hyötyä tästä, rikastumaan en ainakaan pääse.
Toivon vain, että ap on palstan sossurotta. Muille työttömille en tällaista työpajatoimintaa toivo, mutta sille pajauttelijaloiselle kyllä.
Kuntouttavaan "pakottaa" yleensä kunta, kun on ollut liian pitkään työttömänä ja kunta joutuu maksamaan muuten sakkoja. Työkkäri on vaan siinä välikappaleena. Kuntouttavaa on niin monenlaista, jotkut käy neljä tuntia viikossa jossain kerhossa ja saa homman sillä kuitattua ja toiset ahkeroi oikeasti koko viikon jossain oikeaa työtä muistuttavassa tehtävässä. Ideana kai on se, että voimavarojen kasvaessa lisääntyisi myös työaika jos kyse on oikeasti kuntoutustarpeesta tai sitten motivoituisi hakemaan myös vähemmän kivoja työpaikkoja, joilla kuitenkin voisi elää itsenäisesti ilman riippuvuutta yhteiskunnan tuista/kyttäyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain typerykset suostuvat toimimaan kapitalistien ja rikkaiden virkamiesten orjina.
Jep. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?
Muista tehdä paljon "vahinkoja". Sellaisia, jotka tulevat orjatyön teettäjälle kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Muista tehdä paljon "vahinkoja". Sellaisia, jotka tulevat orjatyön teettäjälle kalliiksi.
Älkää menkö provoon, sossu järjestää kuntouttavaa työtoimintaa, ei työkkäri. Työkkärikään ei voi palveluihinsa pakottaa, sitä suunnitelmaa ei tarvi allekirjoittaa, jos ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää menkö provoon, sossu järjestää kuntouttavaa työtoimintaa, ei työkkäri. Työkkärikään ei voi palveluihinsa pakottaa, sitä suunnitelmaa ei tarvi allekirjoittaa, jos ei miellytä.
Kuntouttavaa järjestää kyllä ihan molemmat. Sossun rahoilta ei toi voi kokonaan tippua, jos noihin orjatoimenpiteisiin ei suostu, mutta kyllä nekin uhkailee tukien karsimisella jos meinaa kieltäytä.
No, sittenhän on vaihtoehtona hakea toimeentulotukea.