Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisen pitää ymmärtää kun mies sairastaa, mutta kun nainen sairastaa niin mies ei kyllä ymmärrä.

nella77
15.09.2016 |

Eli tässä minun tarinani. Olen 42 vuotias nainen ja kahden pienen lapsen äiti. Ensimmäisen lapsen jälkeen sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja samalla paniikki kohtaukset ilmenevät. Siitä huolimatta halusimme toisen lapsen. Nyt minulla on todettu ärtynyt suoli, painoa on pudonnut 15 kiloa ja siitäkin saan kuulla kun rintanappi ovat pienentyneet. No tuo ei minua haittaa mutta nyt oikeassa munasarassa on kystä ja olen joutunut sen takia sairaslomalle kun on koko ajan kipeä ja samalla ärtynyt suoli on pahentunut. Tällä hetkellä tuntuu että vessassa saa juosta koko ajan ja jos et kerkeä housut sotkeentuu vatsa. Mieheni on nyt kolme päivää ollut puhumatta minulle kun olen huonossa kunnossa ja kuumeinen nousi. Mutta viime viikolla mieheni oli kuumeessa ja maha taudissa häntä piti hoitaa ja tehdä kaikki koti työt ja samalla lapset sairaana. Eli nyt on hermot kireällä ja vihainen minulle kun minä olen kipeä, enkä voi tälle mitään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin ihmetellyt, meillä on ihan sama juttu. Mies hermostuu aina jos yritän kipeänä levätä, ei hän osaa oikein itsekään selittää miksi. Itse hän tietysti lepää aina kun siltä tuntuu.

Vierailija
2/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs ja epäkypsä mies. Meillä vähän samanlaista. Päivä kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea teksti ennenkuin sen julkaisee. Vaikeaa ymmärtää, vatsa vai housut siis sotkeentuu?

Vierailija
4/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi omaa tarinaasi otsikoida noin. Miksi minun pitää ymmärtää kun mieheni sairastaa, mutta kun mina sairastaa niin mieheni  ei kyllä ymmärrä on asia, josta sinun pitää keskustella miehesi kanssa.

Vierailija
5/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksäs viiva tukkimiehen kirjanpitoon. Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja, kumpi onkaan tyhmempi toistaan?

Vierailija
6/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasta ei kyllä välity että ymmärtäisit miehesi sairastumista. Kuka vaatii että sitä pitäisi ymmärtää?

Vierailija
7/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin yleistä. Kyllä se varmaan johtuu siitä että usein miehet ja jotkut naisetkin on kasvatettu vaatimaan passausta ja hoitoa muilta, mutta heitä ei ole lapsena ja nuorena vaadittu osoittamaan empatiaa muita ihmisiä kohtaan, ei ole opetettu hoivaamaan muita saati edes ottamaan huomioon muita ihmisiä.

Vierailija
8/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon pitäisi kuulua: "Miksi minun pitää ymmärtää kun mieheni sairastaa, mutta kun minä sairastan niin minun mieheni ei ymmärrä?"

Toki syy otsikon muotoiluun on selvä. Nuo sanavalinnat tekevät aloittajan omasta, henkilökohtaisesta ongelmasta maailmanlaajuisen. Ja kun ongelma kerran on koko mieskunnassa yhteisesti, hänen ei tietenkään voi odottaa tekevän asialle mitään. Eihän se ole mahdollista kun maailma on tuollainen. Problem solved - tavallaan.

Vierailija
9/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä menee hommat ihan niinkuin itse päätätte. Meillä tuollainen ei käy, joko kumpikin ymmärtää/auttaa/hoitaa tai ei kumpikaan. 

Ja oletko yrittänyt hoitaa itsesi kuntoon? Ymmärrän kyllä kuinka turhauttavaa on jos puolisolla on koko ajan joku vaiva varsinkin jos ei edes yritä tehdä asialla mitään. Eli ruokavalio kunnossa yms?

Vierailija
10/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on siis menty jo useamman vuoden sinun sairauksien ehdolla? Oletko tämän ajan ollut omillasi ja mies keskittynyt itseensä?

Vierailija
11/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleinen myös mun tuttavapiirissä tämä ilmiö. Meillä onneksi mies omaa normaalin empatiakyvyn, eikä ahdistu siitä jos minä sairastan. Isoin ongelma sairastamisien kanssa meillä on varmaan lapset. Yllättäen mun sairastaminen ei niinkään ole lapsille ongelma, mutta jos mies on sairaana niin se tuntuu olevan täysin mahdotonta lapsille käsitää. Jatkuvasti menevät päälle hyppimään jne. vaikka ovat jo kouluikäisiä molemmat.

Vierailija
12/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmettelee mistä ihmeestä te löydätte nämä "valio" yksilöt?

Vierailija
13/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on nyt sitten vuorostaan väsynyt tai jopa sairastanut synnytyksen jälkeiseen masennukseen, eikä vaan enää jaksa? Ette te kuintekaan enää mitään teinejä ole ja teillä kaksi pientä lasta, sinä sairas, talouskin ehkä yksin miehen harteilla? 

Vierailija
14/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkuun lopetat sen miehesi passaamisen. Kaksi lasta riittää, sitten haet apua, puhut miehesi kanssa. Meidän on täältä aika vaikea selvitellä teidän välejä.

Vierailija
15/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan ihmettelee mistä ihmeestä te löydätte nämä "valio" yksilöt?

En minä nyt lähtisi yksin miestä tuomitsemaan. Eihän ap tässä kerro kuinka paljon mies on näiden vuosien aikana tukenut ja ymmärtänyt. 

Vierailija
16/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on se manflu. Sitä ei nainen ymmärrä.

Vierailija
17/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sairastaa, tarjoilen ruuat sänkyyn ja hoidan kodin, sekä työni. Minä sairastan, jääkaappi on tyhjä ja mies istuu illat tietokoneella palkkatyönsä jälkeen.

Vierailija
18/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit toisen lapsen vaikka mies ei ymmärtänyt ja tukenut sinua masenuksessa?

Vierailija
19/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sairastaa, tarjoilen ruuat sänkyyn ja hoidan kodin, sekä työni. Minä sairastan, jääkaappi on tyhjä ja mies istuu illat tietokoneella palkkatyönsä jälkeen.

Ja nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä, kuinka olet viaton uhri jossain rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto ja epätasa-arvo aitaa? :D

Vierailija
20/25 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollistat tuon syystä, että ____?