mistä tietää että nykyinen on edelleen jollain tasolla kiinni exässä?
Tai sitten toiste päin, eli ex on edelleen exässä kiinni.
Huom! Molemmilla osapuolilla uudet suhteet mutta pakollisena yhteydenpito/näkemisen taustalla yhteiset lapset.
Mitkä ovat ns luotettavia tuntomerkkejä asiassa?
Kommentit (17)
Ei se mitään amerikantiedettä ole, että lapset sitoo parin jollakin tavalla yhteen läpi elämän.
Minä huomasin siitä, kun poikaystäväni puhui aina vain ylistävään sävyyn exästään (luonne, ulkonäkö, harrastukset ym...) ja hänen vanhemmistaan - minua pystyi kritisoimaan ja varsinkin vanhempiani. Exässä ei ollut koskaan mitään vikaa, ei puolikastakaan pahaa sanaa. Haukkuakaan ei pidä, mutta tasapuolisesti voisi suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Wut? Siis kuka ja kenessä?
Haha! :D luin kirjotukseni uudestaan ja siitä todellakaan saanut mitään selkoa!
Siis eli!
Olen ollut päälle vuoden suhteessa miehen kanssa jolla on exänsä kanssa yhteisiä lapsia, ja tietysti joutuvat pitämään lapsien asioista yhteyttä ja näkemään myös näiden puitteissa.
Ongelma ei siis ole tämä, vaan lähinnä se, että mieheni ex akka edelleen (uudesta miehestää huolimatta) jaksaa vinkua exälleen (eli minun miehelleni) että miten vaikeaa hänen elämänsä on ja pyytelee tätä käymään.
Onko siis mieheni ex edelleen kiinni miehessäni vai mitä vattua?!
Ja taas puolestaan minun mieheni jaksaa nuolla exänsä persettä (suostuu lähes kaikkeen mitä pyytää ja haluaa).
Vai onko tilanne niin että minun mieheni on edelleen kiinni exässään?!
Siltähän se näyttää, että tilanne on juuri niin.
Jos suhdetta ei ole käsitelty loppuun, niin silloin on kiinni toisessa.
Myös se, että vihaa toista tarkoittaa, että se entinen on ajatuksissa. Jos eksän tekemiset vaikuttaa itseen niin tietty riippuvuus on olemassa. (Siis joo, saa hermostua jos eksä ottaa lapset ja muuttaa 300km päähän, mutta jos pitää marista esim siitä, että eksä on ostanut portinpieleen järkyttävän puutarhatontun, niin voi hiukkasen miettiä onko oleellista edes ajatella asiaa.)
Minä myönnän, että oma entiseni, lasteni isä, saa hetkittäin ärsytyksen pintaan, mutta nykyään se ei enää kestä kolmea sekuntia kauempaa. Nykyisellä miehelläni meni aika pitkäänkin, ennen kuin eksä oli lopullisesti poissa elämästämme. Siis sieltä saattoi tulla "eksä sanoi mulle että...."
Miehesi ex ehkä haluaa tavan takia vain pitää miestäsi vielä hihnassa, kun taas miehesi juoksee entisensä pillin mukaan, sillä pelkää huomiotta jättäessä tulehduttavansa välit ja näin ollen tekevänsä hallaa myös suuhteelleen lapsiinsa.
Jos toiselta odottaa yhä suhteen jälkeen jotain palveluksia, niin ne voi olla ok (esim. toisella on pakettiauto jota joskus tarvitsee lainaan). Mutta tuossa kuulostaa vähän siltä, että eroa ei todellakaan ole lopullisesti sovittu.
Että mitä se tarkoittaa. Eron jälkeen ei voi enää velvoittaa toista leikkaamaan nurmikkoa vaikka itse ei osaisikaan käynnistää leikkuria. Erossa on sovittu raha-asiat ja lasten asiat. Sitten jää kaksi aikuista, joilla pitäisi olla tietysti asialliset välit mutta myös etäisyyttä.
Joku tuossa kuviossa ei ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha! :D luin kirjotukseni uudestaan ja siitä todellakaan saanut mitään selkoa!
Siis eli!
Olen ollut päälle vuoden suhteessa miehen kanssa jolla on exänsä kanssa yhteisiä lapsia, ja tietysti joutuvat pitämään lapsien asioista yhteyttä ja näkemään myös näiden puitteissa.
Ongelma ei siis ole tämä, vaan lähinnä se, että mieheni ex akka edelleen (uudesta miehestää huolimatta) jaksaa vinkua exälleen (eli minun miehelleni) että miten vaikeaa hänen elämänsä on ja pyytelee tätä käymään.Onko siis mieheni ex edelleen kiinni miehessäni vai mitä vattua?!
Ja taas puolestaan minun mieheni jaksaa nuolla exänsä persettä (suostuu lähes kaikkeen mitä pyytää ja haluaa).
Vai onko tilanne niin että minun mieheni on edelleen kiinni exässään?!
Sitä voi kokea, että on edelleen vastuussa siitä entisestä rakkaasta puolisosta. Lapsen hyvinvointi kun sidottu siihen vanhemman hyvinvointiin. Vanhemmilla, kun vähän velvollisuus tukea toinen toisiaan, että lapset voi hyvin.
Nyksäni exä kokee pahaa mieltä minun ja exänsä yhteisestä ajasta. Jos kysymyksessä viikonloppu, niin varmasti tulee katkeria viestejä perään. Nämä "hyvää lomaa"- toivotukset voisi jättää tekemättä, jollei vilpittömästi niitä tarkoita. Viimeksi tuli utelu, onko meillä vuosipäivä ? Jos siihen olisi vastannut, niin sota olisi ollut valmis. Hänellä tarkoitus saada exänsä ärsyyntymään ja käyttää viestittelyyn mieluusti aikaa. Koko viikonloppu silleen kivasti alkuunsa pilalla.
Niin ja kumpikin ollaan nyksän kanssa erottu ja kummallakin lapsia. Täten osaan kyllä suhteuttaa tilannetta omaani.
Voisivat nyt saatana vaan päästää toisistaan irti 😫
Viimenen vuosi on multa tän kaiken keskellä vaatinu paljon voimia enkä kyllä kauaa enään jaksa tätä katella ja elää elämää missä itse joudun "kärsimään" (elin olosuhteita myöten) sen vuoksi että exä rakkaalla olisi hyvä olla.
AH! Tekee hyvää avautua 😃
Ei ne lapset ja entinen puoliso mihinkään häviä. Yhteys tulee säilymään.
Vierailija kirjoitti:
Nyksäni exä kokee pahaa mieltä minun ja exänsä yhteisestä ajasta. Jos kysymyksessä viikonloppu, niin varmasti tulee katkeria viestejä perään. Nämä "hyvää lomaa"- toivotukset voisi jättää tekemättä, jollei vilpittömästi niitä tarkoita. Viimeksi tuli utelu, onko meillä vuosipäivä ? Jos siihen olisi vastannut, niin sota olisi ollut valmis. Hänellä tarkoitus saada exänsä ärsyyntymään ja käyttää viestittelyyn mieluusti aikaa. Koko viikonloppu silleen kivasti alkuunsa pilalla.
Niin ja kumpikin ollaan nyksän kanssa erottu ja kummallakin lapsia. Täten osaan kyllä suhteuttaa tilannetta omaani.
Jep! Me oltiin viimekuussa viikko espanjassa ja miehen ex laitto viestiä ja kyseli että onko kivaa, mitähän se mahtaa edes tälle kuulua? Jälkikäteen tuli viestiä missä märisi siitä, että kun me päästiin ulkomaille ja hän ei pääse O.o
Vierailija kirjoitti:
Viimenen vuosi on multa tän kaiken keskellä vaatinu paljon voimia enkä kyllä kauaa enään jaksa tätä katella ja elää elämää missä itse joudun "kärsimään" (elin olosuhteita myöten) sen vuoksi että exä rakkaalla olisi hyvä olla.AH! Tekee hyvää avautua 😃
Mitä mies on sanonut, kun olette asiasta puhuneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimenen vuosi on multa tän kaiken keskellä vaatinu paljon voimia enkä kyllä kauaa enään jaksa tätä katella ja elää elämää missä itse joudun "kärsimään" (elin olosuhteita myöten) sen vuoksi että exä rakkaalla olisi hyvä olla.AH! Tekee hyvää avautua 😃
Tekisi mitä tahansa että mulla olisi hyvä olla ja on pahoillaan että tilanne on vielä tää mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mitä tahansa että mulla olisi hyvä olla ja on pahoillaan että tilanne on vielä tää mitä se on.
Vielä?! Ja tuo vielä on kestänyt vuoden?
Käyvät panemassa sinun touhutessasi pikku piikana kotona.