Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako näin tehdä välttääkseeni perintöverotuksen?

Vierailija
15.09.2016 |

Minua ei kiinnosta maksaa perintöveroa yhteiskuntaan, jonka palvelut ovat näin huonoja. Haluan kiertää perintöveron. Oletetaan, että minulla on pari miljoonaa sijoitusvarallisuutta ja neljä lasta. Saan tietää, että kuolen syöpään kuukauden päästä. Voinko hakea rahat pankista käteisenä ja jakaa ne lapsilleni niin, että he tallettavat ne tallelokeroihin tms?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimenpide on laiton. 

Muuten hieman ihmetyttää nämä, ettei rahoja voi käyttää. Kyllähän rahanpesu- ja laillisuusvalvonta rajoittaa sitä, mitä rahoilla voi tehdä. Jo kyse on puolesta miljoonasta per lapsi, niin onhan tuo iso summa. 

Mutta niin kauan kuin autot ja asunnot maksaa tilitä muilla tuloilla, niin käteisellä voi maksella muita menoja. Ja pikkusummina rahoja voi talletella pankiinkin. 

Totta tietenkin on, ettei kerralla voi ostaa sitä luksuskämpää, johon puoli miljoonaa + pankin myöntämä laina just ja just riittää. 

Toisaalta valtio aika huonosti osaa käyttää rahaa. On moraalisesti ehkä selitettävissä että miksi ei ilmoita puolta milliä verottajalle. Voi olla kansantaloudellisestikkin viisasta pitää rahat itsellään. Valtio kun hassaa rahat ulkomaille. Pitää ikäänkuin tallessa näitä rahoja valtion puolesta ja on takaporttina sitten vaikka että itse lahjoittaa "verosumman" verran jollekkin kotimaan kohteeseen.

Todellakin motiivina rahojen pitämisestä ilman veroja voi olla tehdä hyvää ja ei luota valtion kykyihin, jota kukaan ei varmaan pidä yllättävänä.

Vierailija
42/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että perintöveron maksavat perilliset, et sinä. Sinun kannaltasi asia on yks hailee, mutta lapsesi joutuvat kuseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että perintöveron maksavat perilliset, et sinä. Sinun kannaltasi asia on yks hailee, mutta lapsesi joutuvat kuseen.

Eivät joudu lapset kuseen, he saavat omaisuutta maksamalla 0-16% veroa käyvästä arvosta. Samasta palkkatulosta voi joutua maksamaan yli 50%.

Vierailija
44/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta maksaa perintöveroa yhteiskuntaan, jonka palvelut ovat näin huonoja. Haluan kiertää perintöveron. Oletetaan, että minulla on pari miljoonaa sijoitusvarallisuutta ja neljä lasta. Saan tietää, että kuolen syöpään kuukauden päästä. Voinko hakea rahat pankista käteisenä ja jakaa ne lapsilleni niin, että he tallettavat ne tallelokeroihin tms?

Voisitko ostaa lapsiltasi "taideteoksia" hintaan x?

Vierailija
45/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ostaa lapsiltasi "taideteoksia" hintaan x?

Eikö taideteosten myynnistä tarvitse maksaa veroja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi