Saako näin tehdä välttääkseeni perintöverotuksen?
Minua ei kiinnosta maksaa perintöveroa yhteiskuntaan, jonka palvelut ovat näin huonoja. Haluan kiertää perintöveron. Oletetaan, että minulla on pari miljoonaa sijoitusvarallisuutta ja neljä lasta. Saan tietää, että kuolen syöpään kuukauden päästä. Voinko hakea rahat pankista käteisenä ja jakaa ne lapsilleni niin, että he tallettavat ne tallelokeroihin tms?
Kommentit (45)
Kannattaa muistaa että perintöveron maksavat perilliset, et sinä. Sinun kannaltasi asia on yks hailee, mutta lapsesi joutuvat kuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että perintöveron maksavat perilliset, et sinä. Sinun kannaltasi asia on yks hailee, mutta lapsesi joutuvat kuseen.
Eivät joudu lapset kuseen, he saavat omaisuutta maksamalla 0-16% veroa käyvästä arvosta. Samasta palkkatulosta voi joutua maksamaan yli 50%.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta maksaa perintöveroa yhteiskuntaan, jonka palvelut ovat näin huonoja. Haluan kiertää perintöveron. Oletetaan, että minulla on pari miljoonaa sijoitusvarallisuutta ja neljä lasta. Saan tietää, että kuolen syöpään kuukauden päästä. Voinko hakea rahat pankista käteisenä ja jakaa ne lapsilleni niin, että he tallettavat ne tallelokeroihin tms?
Voisitko ostaa lapsiltasi "taideteoksia" hintaan x?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ostaa lapsiltasi "taideteoksia" hintaan x?
Eikö taideteosten myynnistä tarvitse maksaa veroja?
Toisaalta valtio aika huonosti osaa käyttää rahaa. On moraalisesti ehkä selitettävissä että miksi ei ilmoita puolta milliä verottajalle. Voi olla kansantaloudellisestikkin viisasta pitää rahat itsellään. Valtio kun hassaa rahat ulkomaille. Pitää ikäänkuin tallessa näitä rahoja valtion puolesta ja on takaporttina sitten vaikka että itse lahjoittaa "verosumman" verran jollekkin kotimaan kohteeseen.
Todellakin motiivina rahojen pitämisestä ilman veroja voi olla tehdä hyvää ja ei luota valtion kykyihin, jota kukaan ei varmaan pidä yllättävänä.