Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä raskausviikolle näkee, onko tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus?

05.03.2006 |

Tietääkö joku teistä, koska ultrassa näkee, jos kyseessä on tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Olen menossa huomenna maanantaina ultraan vasemmanpuoleisten alavatsakipujen vuoksi. Minulla on meneillään raskausviikko 5+jotain (?) joka sai alkunsa PAS-hoidosta.

Jokohan huomenna selviää jotain vai pitäneekö vielä viikkoja kärsiä ja odottaa? Pelottaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyi viikolla 6 ettei kohdussa ollut mitään. Viikolla 8 jouduin sairaalaan ja todettiin munanjohdinraskaus joka tähystysleikattiin ja poistettiin koko johdin. Mut nyt olen plussannut jälleen ja tarkistutin asiaa taas viikolla 6+7 ja selkeästi näkyi sikiöpussi. Kannattaa mennä tarkistaan....

Vierailija
2/6 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin lääkäri totesi heti, että kohtu on tyhjä. Yhtään aiemmin eivät halunneet ultrata, viimeinen hälyttävä verikoe (hcg ei ollut noussut tarpeeksi) otettiin jo viikkoa aiemmin. Aikaisessa ultrauksessa on käsittääkseni se riski, ettei sikiötä tosiaan vielä näy, vaikka se kohdussa olisikin. Mulla tosin ku:n plussaa edelsi runsaahko päivän vuoto, joka ilmeisesti tyhjensi kohdun limakalvon siten, että siitä jo lääkäri näki, ettei siellä ollut sikiölle paikkaa.

Toivottavasti kaikki on kohdallasi ok!!!

-Osse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toispuoleinen alavatsakipu oli mullakin. Kohtu oli ultraavan lääkärin mukaan tyhjä, mutta sanoi, että vielä ei välttämättä näkyisi noilla viikoilla (en kyllä muista painotinko että hoidoilla olin raskautunut eli hedelmöittymisen ajankohta tiedettiin tarkasti). Munanjohtimessa näkyi tuolloin " mahdollisesti jotain" . Muutamaa päivää myöhemmin sanottiin selvästi että kohtu on tyhjä ja raskaus munanjohtimessa. Mulla oli sillä lailla eri, että kipu kehittyi tosi nopeasti sietämättömäksi, yhden illan aikana. Toivottavasti siis sulla tuo olisi vain vaaratonta kannattimien venymistä...

Vierailija
4/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli 1. raskaudessa suuri pelko siitä, että kyseessä olisi ollut kohdunulkopuolinen raskaus. Minulla oli paljon kipuja ja vihlontaa alavatsalla ja lukiessani ku. raskauden oireita, pystyin jopa simuloimaan itselleni pallea ja hartiapistoksia... Kuitenkin kaikki oli aivan kunnossa. Syyksi kipuihin epäiltiin kystaa munasarjoissa, joka katosikin muutaman viikon kuluessa.

Toisessa raskaudessa minulla oli taas samankaltaisia oireita, mutta kokemuksesta viisastuneena en ollut niistä kovinkaan huolissani. Gynekologini sanoi, että hänkin oli omassa raskaudessaan hämmästynyt, kuinka paljon tuntemuksia ja kipujakin alkuraskaus tuo tullessaan, vaikka niistä ei kauheasti kirjoitetakaan.

Toivottavasti sinulla on kyse juuri näistä alkuraskauden " tuntemuksista" eikä ku. raskaudesta!

Vierailija
5/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ultrassa, rv6+0.

Selvästi näkyi sikiöpussi ja ihme kyllä jo sykekin!

Voi tätä onnen päivää! Ei ole tuulimuna eikä kohdunulkoinen vaan ihan oikea raskaus! Noille toispuoleisille kivuille ei lääkärillä ollut mitään selitystä, mutta kestän ne kyllä, kun tiedän että asukas on kyydissä.

= )

Vierailija
6/6 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää aikoihin miettinyt tai surrut keskenmenojani, joita on ollut kolme (yksi kohdunulkoinen ja 2 tuulimunaa)

Enkä halua myöskään masentaa /peloitella ketään,kunhan vaan kerron oman epäonnisen tarinani.

Ensimmäinen km alkoi rytinällä, ilman vihlomisia, kaikki kerralla ulos.

Toinen " raskauteni" oli normaalintuntuinen,mutta sitten alkoi vlla 6 muistaakseni tiputtelu ja todettiin ulkop.raskaus.

Kolmas raskaus; taas normaalit raskausoireet, rintojen turpoaminen etc.Ultrassa vlla 7 todettiin se tuulimunaksi->kaavinta.

Joka kerta olen todellakin tuntenut fyysisesti raskaanaolon,mutta aina on ollut huono tuuri.

No, ne jotka muistavatkin minut tältä palstalta, tietävät mun hoidot Icsi (4 kp), mutta tyhjä vaan on syli edelleen..

Toivotan kaikille parempaa onnea vauvaprojektissa!!!!!