Diabetikko (diabetes) ei ollut tyytyväinen ruokiin peli-illassa!
Oli hauskaa ja meitä kaikkia nauratti. Siellä oli tarjoilua ja tällä kertaa ihan vaan leipää, kinkkua ja juustoa ja jotakin sipsejä ja limpparia. Aika tylsät eväät siis. Aiemmin kun oli joka kerta pizzaa niin oli parempi. Minä haluaisin sinne pizzaa tai sitten tortillat tai tacot tai kanatacosalaatin. Tai vaikka nakkipiiloja joissa on myös sinihomejuustoa täytteenä nakin lisäksi tai vaikka hampurilaisia Hesburgerista. Tai juusto-kinkku croissantteja. Tosin minulla kun on sokeritauti niin on muistettava terveellisyys ja kohtuullisuus syömisissä. Karkkiakin oli ja sitä nuo muut tuntuivat ahmivan, samoin myös sipsejä ja limsaa ahmivat hurjia määriä, mutta minä söin vaan pari voileipää ja join hden pillimehun ja hörpin vettä samalla kun muut ahmivat karkkeja ja sipsejä.
Minä en voi entiseen tapaan tuosta vaan ahmia karkkia enkä sipsejä, mutta vesi oli raikasta ja hyvää sekin. Minä jos liikaa syön makeaa niin minua nykyään alkaa nukuttamaan ja pyörryttämään ja saatan nukahtaa missä vain, mihin vain jos hurjasti ahmin ruokaa tai karkkia, myös päätä alkaa särkeä ja ripuli tulee. Se johtuu tästä diabeteksesta ja heti kun minulla aloitettiin diabeteslääkitys, niin mahaongelmat katosivat välittömästi, samoin myös usein minulla toistunut päänsärkykin katosi. Kun olen pysynyt terveellisyydessä ja säännöllisyydessä ruokani suhteen, niin silloin olen voinut hyvin, mutta jos sorrun liian makeisiin niin pyörryttämään ja nukuttamaan sekä oksettamaan alkaa ja ripuli tulee.
Kommentit (45)
Mikä uhri Henna muka on? Itte on syöny ittesä sairaaks!
Liityin jäseneksi diabeteslittoon tuossa viikonloppuna ja äitini maksaa minun jäsenmaksun sinne.
Mutta jos ja kun Jaana tulee sitten 30.9 niin sitten meillä alkaa tehokkaat kaksi viikkoa kuntoilua, liikuntaa ja terveellisempää ruokaa. Mutta kyllä sitä joskus voi myös herkutella. Ainakin kun katsotaan se Tappajarotat leffa niin sen leffan kanssa haluan ainakin juustoja ja keksejä, tortillat tai tacot täytteineen ja sitten vihanneksia ja dippikastiketta ja ehkä myös marjarahkaa ja hedelmiä. Myös sitten 7.10 on Erilaisten Oppijoitten toimistolla sellainen peli-ilta jossa sillä kertaa on myös pizzaa niin sinne mennään Jaanan kanssa ja pelataan erilaisia pelejä minä, Jaana, naapuri, mormonityttö ja se kamelisammakkopingviineistä höpöttävä eläkeläismies ja ketä sinne peli-iltaan sitten tuleekaan. Meillä on sitten hauskaa ja siellä saa sillä kertaa herkutella kunhan sitten muistaa että arkena pääsääntöisesti sitten terveellisemmin pitää syödä.
Soitin Toimentuvalle ja kysyin, että sitten kun on se Lintulan ja Valamon retki niin onko lähtö sinne sisäpihan puolelta vai pääoven edestä, niin kuulemma pääoven edestä on lähtö todennäköisesti. Kyselin myös, että kun olin ehdottanut sinne vierailevaksi puhujaksi Eekaa niin onko Eeka tulossa. Eeka oli ilmoittanut kuulemma, että ei pääse tulemaan. Voi harmi, minä odotin Eekan siellä näkeväni syksyn aikana :( On niin kova ikävä Eekaa. Olisin halannut Eekaa ja kysynyt mitä kuuluu ja olisin myös omiakin kuulumisiani kertonut. Voi että, missähän minä Eekaa näkisin? Voisko vaikka Tarja tuoda Eekan joskus torikadulle niin entäs jos siellä? Se olis muuten hienoa jos Jaana tulee ja kun käymme torikadulla noitten kahden viikon sunnuntaipäivinä niin jos Eekakin olisi siellä niin olisi hauskaa ja torikadulla käynnin jälkeen minä viettäisin aikaa Eekan ja Jaanan kanssa kolmestaan. Niin, JOS Jaana edes tulee käymään. Mikäänhän koskaan ei ole varmaa. Jos hällä työkiireitä on niin ei taatusti tule sieltä rapakon takaa TÄNNE. Sen näkee sitten.
Jaana tulee, olen aivan varma siitä. Eikö kaikki muutkin?
t. sarkastinen savolainen
Minä, minä, minä.. Hoida itse tarjoilut, jos ne eivät ole mieleiset.
Aivan kuin ap yrittäisi saada ihmiset vihaamaan itseään, jätä edes meidät muut diabeetikot ulos tuollaisesta.
Henna, ei se töissäkäynti aina tarkoita sitä että ko. henkilöllä olisi varaa kustantaa sulle juttuja.
Miksi Jaanan pitäisi tulla juuri 30.9.? Hennalla kuun lopussa rahat loppu ja pitäisi saada joku maksamaan mätöt?
Mä käyn töissä eikä mulla todellakaan olisi varaa edes itselläni syödä pizzoja ja hampurilaisaterioita jatkuvasti, päälle vielä kaikki muu mitä pitäsi olla.
Käteen jää usein noin 1500e kuussa, joskus vähän enemmän kun teen extraa (esim ennen joulua teen enemmän yövuoroa koska jouluna ruoka ja lahjat maksaa arkea enemmän).
Siitä sitten maksan vuokran, 700e. Laskut (sähkö, oma ja lapsen puhelin, vakuutus), ruoat, vaatteet&hygieniatarvikkeet, mahdolliset lääkkeet, bussikortti.. juu, ei tarjottais hampurilaisia diabetikoille ta muillekaan.
Miksi joku olettaa että rahaa on paljon jos käytöissä? Monesti nuo eläkkeet ei ole montaa sataa pienemmät kuin mun oikeasti työllä saatu palkka, jolla elätän perheeni ilman mitään lisäapuja, ilmaisia aterioita yms.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn töissä eikä mulla todellakaan olisi varaa edes itselläni syödä pizzoja ja hampurilaisaterioita jatkuvasti, päälle vielä kaikki muu mitä pitäsi olla.
Käteen jää usein noin 1500e kuussa, joskus vähän enemmän kun teen extraa (esim ennen joulua teen enemmän yövuoroa koska jouluna ruoka ja lahjat maksaa arkea enemmän).
Siitä sitten maksan vuokran, 700e. Laskut (sähkö, oma ja lapsen puhelin, vakuutus), ruoat, vaatteet&hygieniatarvikkeet, mahdolliset lääkkeet, bussikortti.. juu, ei tarjottais hampurilaisia diabetikoille ta muillekaan.
Miksi joku olettaa että rahaa on paljon jos käytöissä? Monesti nuo eläkkeet ei ole montaa sataa pienemmät kuin mun oikeasti työllä saatu palkka, jolla elätän perheeni ilman mitään lisäapuja, ilmaisia aterioita yms.
Ehkä Hennalle ei ole elämän reaaliteetteja opetettu lapsena.
Ja teilläkö on jotain realiteetteja! Helppo se on kermaperseiden arvostella työkyvöttömyyseläkeläisten elämää!
Vierailija kirjoitti:
Ja teilläkö on jotain realiteetteja! Helppo se on kermaperseiden arvostella työkyvöttömyyseläkeläisten elämää!
Jos et ole huomannut niin tässä ketjussa on tosi vähän kermaperseitä kommentoinut! Minä olen vähintään yhtä köyhä kuin sinäkin!
H luokittelee näköjään kermaperseiksi jokaisen joka tienaa sentinkin enemmän kuin hän.
H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää
H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää
H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää
Tyhmät jutut teillä on! Ei voi muuta sanoa!
T. Pettersson
Vierailija kirjoitti:
H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää H näköjää
?
Kyllä kiinnostaa paljon sairaan ihmisen elämä!
T. Veijjo
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät jutut teillä on! Ei voi muuta sanoa!
T. Pettersson
Niin, Hennalla nimittäin.
Ja muilla sitten pitäisi olla varaa sulle tarjota pizzaa, hamppareita tai tacoja kun arvon eläkeläiselle ei normaalit voileivät riitä?? Voiko ahneempaa ja itsekkäämpää ihmistä enää olla kuin sinä??