Pahoinvointiin apua!?
Miten saitte pahimman pahoinvoinnin pidettyä kurissa? Vai saitteko? Minulla toivottu ja odotettu raskaus vasta aivan alussa (rv 6), mutta pahaa oloa pidellyt jo viiko verran. Pelottaa vähän, että mitenhän sitä pystyy työt hoitamaan tällaisella ololla. Onko teillä hyviä vinkkejä olon parantamiseksi?
Kommentit (4)
Mä vetelin tuoremehua, hapankorppua, persikoita ja ananasta...joskus auttoi joskus ei. Kaiken kaikkiaan mulla kesti tota pahoinvointia pari kuukautta, ja sitten se loppui kun seinään=) Huomasin että väsymyksen osalta olo koheni kun aloin syödä Multitabs 2+ monivitamiinia ja rautaa...ei ilmeisesti päässyt kroppa enää väsähtämään, kun huolehti vitamiini tasapainot kuntoon. Muistan kyllä että oli tuskaa istua luennoilla ja joinakin aamuina bussimatka yliopistolle meni oksennusta nieleskellessä (Brasil appelsiinimehulla sen sai kuitenkin menemään takas alas...). Nyt olen viikolla 31, ja kaikki ruoka maistuu taivaalliselta! Koita kestää toi alkuaika, ja anna ittelles lupa välillä väsähtää ja valittaa...kun pääset tosta piinasta kaikki näyttää niin paljo paremmalta ku aikasemmin!!! Veikeitä odotuspäiviä=)
... ja syö ja juo ihan mitä tahansa, mikä vaan menee sillä hetkellä alas.
Koita juoda tarpeeksi, sillä nestetasapainon heiketessä voi huono olo tulla nopeastikin. Mutta toisaalta kai sitä syödäkin pitää, kun tyhjä maha kouristuttaa ja oksetuttaa.
Henkkoht mulle ei ole koskaan auttanut yksikään muiden antama ruoka- tai juomavinkki, on vaan tullut entistä pahempi olo. Neuvot on varmasti annettu hyvää tarkoittaen, sitä en yhtään epäile, mutta ainakin mulle on toiminut vain ja ainoastaan omien mielihalujen kuuntelu :/ Ja sekin vähäisesti. Nämä naisten vartalot ovat niin ihanan erilaisia.
Coe rv kai jotain tuntematonta
Ja minulla auttoi lopulta parhaiten Mynthon-pastillien imeskely!
Eli kun oikein oksettava olo iski, imeskelin pastillin tai pari ja sitten se meni aina joksikin aikaa ohi. Rasioita kului varmaan kymmeniä, mutta näin vältyin jatkuvalta oksentamiselta :)
Minulla nyt ollut todella huonoa oloa ympäri vuorokauden...Hapankorppu, mehujäät ja turkinpippurikarkit tuonut hetkellistä helpotusta oloon..
Koko ajanhan pitäisi jotakin syödä ja vatsaa ei saisi päästää koskaan ihan tyhjäksi..Aamullakin olisi hyvä syödä ensin jotain ennen ylösnousua...Minulla vaan nämä kummatkaan ei ole auttanut...Pahaolo vaan ollut siltikin...
Esikoisen aikaan olin töissä tosi huonovointinen, lopulta niin huonossa kunnossa että jouduin sairaslomalle...Toivottavasti sinä pärjäät pahoinvoinnin kanssa paremmin =o) Nyt olen esikoisen kanssa kotona ja lapsen vieressä seisoessa puhunut norjaa sujuvasti pöntöllä...yäääk =P
Mutta oikein onnellista odotusaikaa sinulle ja tsemppiä että selviät pahoinvoinnista =o)
C 8+1