Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rahaa 25 euroa/viikko

Vierailija
14.09.2016 |

Mitä kannattaa syödä? Kaksi viikkoa pitäisi elää tällä budjetilla taas ennen seuraavaa kelan asumistukea... Työt loppuivat ja olen sossun asiakas.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia riisi/soijarouhe/makaroni/tomaattimurska yms ruokia saa ehdottaa! Lihaa en syö ja en tiedä missä lähin ruoka-apu edes on ja saako sieltä edes ruokaa, kuulemma ei kaikissa ruoka-apu paikoissa edes riitä kaikille avun tarvisijoille aina ruokaa.

Vierailija
2/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonia, kananmunia, itse leivottuja sämpylöitä ( jos tykkäät sienistä niin niistä saa hyvän kastikkeen tai keiton, kun ostaa vaan kermapurkin), tonnikalakastike on edullinen (purkki tonnikalaa ja tomaattipyrettä, siitä riittää ainakin meillä n. viisi annosta), puuroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuroa, kerää luonnosta marjoja ja sieniä ja käy öisin omenavarkaissa

Omenoita olen saanut lahjoituksena, puuroa syön niin että tulee jo korvista... Marjoja en saanut pakkaseen tänä vuonna :( vielä voisi tuolta jotain puolukoita löytää. Sienimetsiä en ole uudesta kotikaupungistani löytänyt, pitäisi lähteä kuntarajojen yli ja siihen minulla ei ole varaa koska liian kallis joukkoliikenne.

Vierailija
4/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta täyttäviä ruokia joissa säilyy energia ja mieliala korkealla. Vaikkapa perunoita, säilykepapuja, popcornia, halpaa pastaa, sipuleita, tomaattikastiketta. Älä jää masentumaan ja yritä etsiä uusi työ heti.

Vierailija
5/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

makaroonia, kananmunia, itse leivottuja sämpylöitä ( jos tykkäät sienistä niin niistä saa hyvän kastikkeen tai keiton, kun ostaa vaan kermapurkin), tonnikalakastike on edullinen (purkki tonnikalaa ja tomaattipyrettä, siitä riittää ainakin meillä n. viisi annosta), puuroa

Kananmunia (luomu) kuluu kun ovat niin täyttäviä ja saa vähän proteiiniakin. Sämpylöitä en olekaan vähään aikaan leiponut. Sienimetsiä pitäisi tiedustella että mistä varmasti löytyy. Tonnikalaa en syö. Puuroa syön, liikaakin.

Vierailija
6/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta täyttäviä ruokia joissa säilyy energia ja mieliala korkealla. Vaikkapa perunoita, säilykepapuja, popcornia, halpaa pastaa, sipuleita, tomaattikastiketta. Älä jää masentumaan ja yritä etsiä uusi työ heti.

Juu tuota energiapitoisuutta olen kovasti yrittänyt miettiä. Mieliala on kyllä todella huono tällä hetkellä ja lääkäri suositti josairaslomaa ettei tule burn out, mutta saikulla joutuisin jo ojasta allikkoon...

Vierailija
7/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa ja makaronia.

Vierailija
8/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tuota energiapitoisuutta olen kovasti yrittänyt miettiä. Mieliala on kyllä todella huono tällä hetkellä ja lääkäri suositti josairaslomaa ettei tule burn out, mutta saikulla joutuisin jo ojasta allikkoon...

Pässi! Sairaslomalla saisit sossusta kuntoutustuen verran rahaa käteen eli nykyään n. 760 euroa.

Vierailija
9/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauden sato on halvinta nyt. Kaalilaatikkoa soijarouheella, kaalikeittoa, ruokaisa salaatti (kanaa/kalaa joukkoon kypsänä ja hyvin maustettuna

Vierailija
10/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas kananmunalla ja tonnikalalla, halpaa ja täyttävää. Itsetehty kinkkukiusaus, hernekeitto, lohkoperunat, kasvissosekeitto, tuossa muutamia esimerkkejä. Makaronia tomaattimurskalla ja soijarouheella. Välipalaksi itseleivottua leipää, viiliä, arkijugurttia. Viikon pärjää aika helposti tuolla summalla jos tekee itse mahd. paljon

Vierailija
11/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pässi! Sairaslomalla saisit sossusta kuntoutustuen verran rahaa käteen eli nykyään n. 760 euroa.

Onko tämä mahdollista? Sossutyöntekijäni ei maininnut mitään tällaisesta vaihtoehdosta! Painosti vaan että äkkiä pitää uusi työ löytää, ihan sama kuinka masentunut tai ahdistunut on. Enää en pysty edes nukkumaan, viime yökin meni lähinnä valvoessa, kun laskutkin pitäisi jollain saada maksettua.

Vierailija
12/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauden sato on halvinta nyt. Kaalilaatikkoa soijarouheella, kaalikeittoa, ruokaisa salaatti (kanaa/kalaa joukkoon kypsänä ja hyvin maustettuna

Ah, kaalilaatikkoa soijarouheella! Tiedän mitä kokkaan huomenna, kiitos paljon! Olin unohtanut koko kaalilaatikon, soijarouhekaalilaatikko on ehdottomasti yksi lempiruoistani :)

Vierailija
13/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit ovat mun pelastus kun on tiukka budjetti. Mm. linssikeittoa ja linssikastiketta (dal) tulee tehtyä paljon. Pussista kuivattuja herneitä (maksaa alle euron luomunakin) keittelee ison kattilallisen hernekeittoa, sinne voi kasvissyöjä heittää vähän sipulia ja porkkanaa mukaan. Se vie kyllä liotuksineen ja keittelyineen paljon aikaa, mutta on hyvin helppoa. Makaronilaatikkoa soijarouheella on myös edullinen ruoka, siihenkin voi raastaa vielä porkkanaa sekaan ja soijarouheen voi liottaa kasvisliemessä jos haluaa vähän enemmän makua. Punajuurisalaatti on tähän aikaan vuodesta halpaa herkkua - keitettyä punajuurta, sipulia ja omenaa vain sekaisin.

Vierailija
14/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munakas kananmunalla ja tonnikalalla, halpaa ja täyttävää. Itsetehty kinkkukiusaus, hernekeitto, lohkoperunat, kasvissosekeitto, tuossa muutamia esimerkkejä. Makaronia tomaattimurskalla ja soijarouheella. Välipalaksi itseleivottua leipää, viiliä, arkijugurttia. Viikon pärjää aika helposti tuolla summalla jos tekee itse mahd. paljon

Mitenkäs sitä viiliä tehtiin itse? Muistan äitini tehneen kun olimme oikein köyhiä. Taitaa tämä köyhyys olla periytyvää, vanhemmat eivät ole voineet tukea opiskelujen aikaan eikä nyt kun työtkin vielä loppuivat.

Vierailija
15/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit ovat mun pelastus kun on tiukka budjetti. Mm. linssikeittoa ja linssikastiketta (dal) tulee tehtyä paljon. Pussista kuivattuja herneitä (maksaa alle euron luomunakin) keittelee ison kattilallisen hernekeittoa, sinne voi kasvissyöjä heittää vähän sipulia ja porkkanaa mukaan. Se vie kyllä liotuksineen ja keittelyineen paljon aikaa, mutta on hyvin helppoa. Makaronilaatikkoa soijarouheella on myös edullinen ruoka, siihenkin voi raastaa vielä porkkanaa sekaan ja soijarouheen voi liottaa kasvisliemessä jos haluaa vähän enemmän makua. Punajuurisalaatti on tähän aikaan vuodesta halpaa herkkua - keitettyä punajuurta, sipulia ja omenaa vain sekaisin.

Kyllä, varsinkin punaiset linssit tomaattimurskan kanssa keitoksi. Ja ihan hyvin voisin kokeilla tehdä taas pitkästä aikaa itse tuota hernekeittoa. Makaronilaatikkoa soijarouheella tuleekin tehtyä paljon, halpaa ja yllättävän täyttävää. Punajuuria voisin käydä myös metsästämässä lähikaupasta...

Vierailija
16/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ruuat:

Makkarakeitto 2pv

Makaroni-jauheliha sekoitus 2pv

Perunamuusi ja pinaattilätyt (eines) 2pv

Riisipuuro

Kaupasta:

2kg perunoita 1,5e

2kg porkkanoita 2e

5 banaania 1,5 e

2 omenaa 1e

2 Sipulia 0,5e

Grillimakkara 400g 2e

Jauheliha 400g 2,5e

Pinaattilätyt 2e

Puuroriisi 1e

Makarooni 0,3e

4 l maitoa 3e

Paahtoleipää 2e

Margariini 2e

Halppis jogurtti 1l 1,5e

Puurohiutale 1e

Kyllä sinä pärjäät, kun suunnittelet koko viikon kerralla :) Kahviin ei minun ehdotuksesta riittänyt, mutta hengissä sillä selviää :)

Vierailija
17/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mahdollista? Sossutyöntekijäni ei maininnut mitään tällaisesta vaihtoehdosta! Painosti vaan että äkkiä pitää uusi työ löytää, ihan sama kuinka masentunut tai ahdistunut on. Enää en pysty edes nukkumaan, viime yökin meni lähinnä valvoessa, kun laskutkin pitäisi jollain saada maksettua.

No eihän se sossuntyöntekijälle kuulu oletko sinä terve vai sairas! Ja tottakai heitä ärsyttää jos sinä saat enemmän rahaa.

Vierailija
18/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en syö lihaa enkä ajatellut myöskään aloittaa, joten älkää enää tuputtako niitä tonnikalojanne ja makkaroitanne. Ihan mielelläni soijarouhetta syön, mutta kaipaan lisää inspiraatiota mitä syödä.

Vierailija
19/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se sossuntyöntekijälle kuulu oletko sinä terve vai sairas! Ja tottakai heitä ärsyttää jos sinä saat enemmän rahaa.

No näin se varmaan on. Eipä heitä tunnu kiinnostavan vaikka me kaikki köyhät jäätäisiin asunnottomaksi tai alettaisiin rikollisiksi, kunhan vaan ei olla heiltä rahaa kerjäämässä. Mutta kun minä haluaisin aivan kunnollisen elämän itselleni, vaikka epäonnea on ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
20/48 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita on vielä metsässä! Kesäkurpitsaa sai lidlistä maanantaina 1,49e/kg ja mozzarellapussin 1e/kpl. Niistä soijarouheen kanssa lasagnea :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan