Loppuraskaus, miten lääkäri suorittaa "ronskimman sisätutkimuksen"?
Hei!
Olen monelta kuullut että synnytys on lähtenyt käyntiin, kun lääkäri on suorittanut ronskin puoleisen sisätutkimuksen. Itsellä kontrolliaika huomenna rv 40+3 ja mietin voisinko pyytää kokeilemaan tuota. Minulla on vielä kohdunkaulaa jäljellä, ulkosuu on sormelle auki. Pitäisikö tilanne olla kypsempi, jotta tuosta olisi hyötyä?
Ensimmäistä odottelen ja olo on jo todella tuskainen.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntää nyrkin sisään kyynärpäätä myöten ja pumppaa
Tältä se kieltämättä tuntui. En tiedä mitä se tuolla alapäässä teki, mutta synnytys käynnistyi tai siis supistukset alkoi.
Olitko tuolloin jo jonkin verran auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti synnytys käyntiin alle vuorokausi juurikin tuollaisesta ronskimmasta sisätutkimuksesta, kävin polilla näytillä raskausmyrkytysepäilyn, (jota ei onneksi ollut) takia.
Eniten siinä hämäsi se, kun lääkäri kertoi, että tutkimus voi aiheuttaa supisteluja, ja ettei niistä pidä säikähtyä. Siinä sitten seuraavana iltapäivänä mietin, että ovatkohan nämä muutaman minuutin välein tulevat kipeät supistukset tutkimuksen jälkimaininkeja vaiko the real thing, ekaa kertaa asialla kun olin. Tyttö syntyi sitten alkuillasta..
En tarkkaan muista, mitä lääkäri silloin teki, mutta kyllä käsi oli verinen, kun hän sen tösseröstäni ulos lopulta kiskaisi.
Oikeasti koko käsi työnnetään sinne?!?!
No ei koko käsivartta onneksi. :D Itse en ollut siis kuin sormelle vähän auki ja kaulaakin taisi olla hiukan jäljellä, mitään supistelujakaan ei ollut kuin tosiaan vasta sitten tutkimuksen jälkeen.
Hauskinta oli se, kun minut tutki ensin joku kandi, toooosi tosi varovaisesti vähän kutitteli ja sitten sen jälkeen lääkäri alkoi vasta tositoimiin. Hiukan enemmän irvistytti..
En tiedä tarkkaan, mitä lääkäri teki, mutta sattui ihan pirusti ja selvisi, että raivotarjonta on, että kai sieltä sitten vauvan asentoa tarkisteli (oli ollut vielä vähän aiemmin perätilassa). Vuosin verta, mutta synnytys ei vielä käynnistynyt tuolla kertaa.
Enpä suosittele heikkohermoisille tätä(kään) keskustelua.