Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei!
Olen monelta kuullut että synnytys on lähtenyt käyntiin, kun lääkäri on suorittanut ronskin puoleisen sisätutkimuksen. Itsellä kontrolliaika huomenna rv 40+3 ja mietin voisinko pyytää kokeilemaan tuota. Minulla on vielä kohdunkaulaa jäljellä, ulkosuu on sormelle auki. Pitäisikö tilanne olla kypsempi, jotta tuosta olisi hyötyä?

Ensimmäistä odottelen ja olo on jo todella tuskainen.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työntää nyrkin sisään kyynärpäätä myöten ja pumppaa

Tai työntää k(ynä)rpää(n) sisälle nyrkkiä myöten ja pumppaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oletpa saanut inhottavia vastauksia. En valitettavasti osaa vastata kysymykseesi. Itselläni alkoi supistukset sisätutkimuksen jälkeen mutta olin silloin jo 3 cm auki muutenkin. En tiedä mitä lääkäri teki.

Tsemppiä!

Vierailija

Joskus kovempi krouvimpi sisätytkimus ärsyttää kohdunsuuta siinä määrin että synnytys käynnistyy.
Minulle lääkäri totesi että nyt voi vähän sattua mutta pyöräytän sormea kohdun suulla.
Ei kivaa.
Mutta synnytys käynnistyi muutaman tunnin kuluttua.

Vierailija

Alun vastaukset ovat niitä asiallisempia. Sehän nyt vasta olisikin juttu, että lapset syntyisivät Suomessa ennen aikojaan koska sisätutkimus.

Vierailija

Mulle tehtiin tuollainen "ronskimpi" tutkimus yliaikaiskontrollissa rv 41+5. Siinä lääkäri pyöräyttää sormeaan kohdunsuulla. Kyllä se aika ikävältä tuntui ja sen jälkeen vuodin verta reilu vuorokauden. En tiedä jouduttiko synnytystä mitenkään. Olin jo tuon tutkimuksen aikana 3 cm auki. Synnytys käynnistyi spontaanisti rv 42+0 ja rv 42+1 oli tyttöni syntynyt.

Vierailija

Mulla lähti synnytys käyntiin alle vuorokausi juurikin tuollaisesta ronskimmasta sisätutkimuksesta, kävin polilla näytillä raskausmyrkytysepäilyn, (jota ei onneksi ollut) takia.

Eniten siinä hämäsi se, kun lääkäri kertoi, että tutkimus voi aiheuttaa supisteluja, ja ettei niistä pidä säikähtyä. Siinä sitten seuraavana iltapäivänä mietin, että ovatkohan nämä muutaman minuutin välein tulevat kipeät supistukset tutkimuksen jälkimaininkeja vaiko the real thing, ekaa kertaa asialla kun olin. Tyttö syntyi sitten alkuillasta..

En tarkkaan muista, mitä lääkäri silloin teki, mutta kyllä käsi oli verinen, kun hän sen tösseröstäni ulos lopulta kiskaisi.

Vierailija

Mun kohdalla lääkäri ei edes kysynyt, sanoi vain samalla että jospa vaikka nopeuttaisi. Kyllä se sattui enemmän kuin tuntui epämukavalta. Ei olisi haitannut vaikka kysyä etukäteen sopiiko. En suosittele.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti synnytys käyntiin alle vuorokausi juurikin tuollaisesta ronskimmasta sisätutkimuksesta, kävin polilla näytillä raskausmyrkytysepäilyn, (jota ei onneksi ollut) takia.

Eniten siinä hämäsi se, kun lääkäri kertoi, että tutkimus voi aiheuttaa supisteluja, ja ettei niistä pidä säikähtyä. Siinä sitten seuraavana iltapäivänä mietin, että ovatkohan nämä muutaman minuutin välein tulevat kipeät supistukset tutkimuksen jälkimaininkeja vaiko the real thing, ekaa kertaa asialla kun olin. Tyttö syntyi sitten alkuillasta..

En tarkkaan muista, mitä lääkäri silloin teki, mutta kyllä käsi oli verinen, kun hän sen tösseröstäni ulos lopulta kiskaisi.

Oikeasti koko käsi työnnetään sinne?!?!

Vierailija

Ei työnnetä koko kättä. Sormilla kokeiltiin (vähän niin kuin gynekologi normaalissa alatutkimuksessa) ja tosiaan vähän vihlaisi, kun  sormea pyöräytti kohdunsuulla (supistuksia oli tullut 12 tuntia, mutta aika heikkoja ja kohdunkaula oli vasta pehmennyt). Tästä pari tuntia, niin konttailin kivusta olohuoneen lattialla ja lähdettiinkin siitä synnärille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työntää nyrkin sisään kyynärpäätä myöten ja pumppaa
Tältä se kieltämättä tuntui. En tiedä mitä se tuolla alapäässä teki, mutta synnytys käynnistyi tai siis supistukset alkoi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat