Vierailija

Lasten isä ilmoitti hakevansa ja kun saapui niin kuskina oli joku nainen ja itse istui kyydissä. Se nousi autosta huojuen ja huomasin vuosien harjaannuttamalla silmällä ettei ole selvinpäin. En antanut lapsia. Se uhkasi soittaa poliisille kun ei saa lapsiaan. Pitääkö lapset antaa humalaiselle vanhemmalle? Eikä meidän tapaamissopimuksessa ole tiettyä päivää eikä kellonaikaa määrätty. Vain että vanhemmat sopivat tapaamiset keskenään. Sen lisäksi tämä isä on lukuisia kertoja perunut hakemisensa, minä en uhannut silloin poliisille soittaa koska lapset eivät edes halunneet sinne, ja muutenkin, eihän ketään voi pakottaa lapsiaan tapaamaan.
Ja meneekö se asia niin että lapset otetaan minulta huostaan jos annan ne humalaiselle vanhemmalle? Että minä olen syypää koska annoin sille lapset? Kun se saattaa hakea ne itse viikonloppuna mutta en voi tietää jos se juo lasten siellä ollessa. Tuossa tapauksessako lapset otetaan multa pois kun annoin niiden lähteä isälleen?
Yksin olen hoitanut lapset alusta asti, erottu on monta vuotta sitten eikä isä ole paljon lapsiaan hakenut ennenkuin nyt kun pitää esittää uudelle naiselle "hyvää" isää. Millainen nainen lähtee kuskiksi juopolle lapsia hakemaan?

Kommentit (15)

Vierailija

Et saa antaa lapsia humalaiselle vanhemmalle. Jos toinen on silminnähden humalassa, on velvollisuutesi suojella lapsia. Jos isä haluaa lapset, on hänen mentävä puhalluskokeeseen ja todistettava ettei ole humalassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Entäs se että isä tulee selvinpäin hakemaan mutta juo päästyään lasten kanssa kotiinsa? Enkä voi tietää juoko vai ei ennenkuin lapset kertoo takaisin tullessaan. Viimeksi isä oli naisystävänsä kanssa juonut kaljaa yökyläilyn aikana. Miten voin estää tapaamista jos selvinpäin vielä lapsia hakiessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs se että isä tulee selvinpäin hakemaan mutta juo päästyään lasten kanssa kotiinsa? Enkä voi tietää juoko vai ei ennenkuin lapset kertoo takaisin tullessaan. Viimeksi isä oli naisystävänsä kanssa juonut kaljaa yökyläilyn aikana. Miten voin estää tapaamista jos selvinpäin vielä lapsia hakiessa?

Et voi estää tapaamista jos on selvinpäin. Periaatteessa ei ole kiellettyä ottaa alkoholia vaikka olisi lasten tapaamisviikonloppu mutta eihän sitä oikein hyvällä katsota jos asia otetaan puheeksi lastenvalvojan kanssa.

Vierailija

Et missään nimessä anna lapsia humalaiselle isälle! Jos näin teet niin todellakin voit menettää lapset. Ja jos epäilet että isä juo kyl lapset siellä, et anna sittenkään. Jos teillä ei ole erikseen sovittuja päiviä sopimuksessa niin ei sinun ole mikään pakko lapsia antaa ollenkaan ennen kuin asia on selvitetty. Eli pikimmiten yhteys lastenvalvojaan, ilmoitat että isä on yrittänyt hakea lapsia humalassa ja että epäilet/tiedät hänen juovan lasten siellä ollessa. Poliisilla ei ole oikeutta lapsia sinulta ottaa ja antaa isälle jos hänellä ei ole näyttää kirjallista sopimusta juuri niistä päivistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Et voi estää tapaamista jos on selvinpäin. Periaatteessa ei ole kiellettyä ottaa alkoholia vaikka olisi lasten tapaamisviikonloppu mutta eihän sitä oikein hyvällä katsota jos asia otetaan puheeksi lastenvalvojan kanssa.

Kyllä voi estää jos on sellainen sopimus että vanhemmat sopii päivät keskenään. Mikään päivä kun ei vaan satu sopimaan niin sillä siitä päästään.

Vierailija

Ei tarvitse eikä saa antaa. Olen pahoillani, ikävä tilanne. Mutta tuskin isä lähtee viemään asiaa poliisille ja vaikka veisikin, niin sinä teit oikein (ja vaikka isä jotenkin saisi uskoteltua poliisille, että estit tapaamisen ilman syytä, niin siitä on vielä pitkä matka mihinkään uhkasakkoihin). Usko siihen, että toimit oikein, älä anna miehen horjuttaa tätä asennetta. Totta kai hän on vihainen, koska itse toimi väärin lapsiaan kohtaan eikä sitä ole helppo myöntää.

Vierailija

Kirjaa ylös. Laita paperille alas toteutumattomat tapaamiset, niille ilmoitetut syyt, kirjaa myös ne kerrat, jolloin et ole antanut lasta mukaan, ja syy miksi et ole antanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjaa ylös. Laita paperille alas toteutumattomat tapaamiset, niille ilmoitetut syyt, kirjaa myös ne kerrat, jolloin et ole antanut lasta mukaan, ja syy miksi et ole antanut.

Ja hanki todistaja näille kaikille. Kaverini sai lapsen äidiltään ja yksinhuoltajuuden kun aina oli joku mukana esim kun haki ennen sovittua kun supermutsi oli taas kännissä.

Vierailija

En muista enää kaikkea, on perunut kuitenkin monta kertaa ihan vaan kännin vuoksi ja joskus syynä on ollut krapula, kerran meni kuusi viikkoa ettei sitä kiinnostanut hakea yökylään. Nuorimmaista ei hakenut puoleen vuoteen ollenkaan, sitten haki muutaman kuukauden kun seurusteli ja kun seurustelu loppui, ei hakenut nuorimmaista taas puoleen vuoteen. On palauttanut yökylästä aamukahdeksalta ja haisi kaljalta, onhan näitä. Minä olen estänyt tapaamisen yhden kerran, tänään koska se oli humalassa. Sen lisäksi mies on patologinen valehtelija, se ilmeisesti uskoo itsekin omat juttunsa. Valehteli lastenvalvojallakin eron jälkeen elatusmaksuista kysyttäessä että ei ole maksanut mitään koska on pitänyt ostaa huonekaluja ja muuta omaan asuntoon. Todellisuudessa se vei entisen yhteisen kodin kalusteet ja joi rahansa. Enpä tuohonkaan tajunnut silloin mitään sanoa, kuuntelin vaan monttu auki että miten se kehtaa valehdella sielläkin.
En siis pysty estämään yökyläilyitä jos selvinpäin hakee ja sen jälkeen juo, entäs jos joku tekee ilmoituksen että lapset on humalaisella isällään, sittenkö ne otetaan minulta huostaan kun olen ne antanut isälleen vaikken voi tietää juoko se? Voiko lapset tuollaisesta syystä ottaa äidiltä pois? Isän juomisen takia, isän joka ei meidän arjessa mukana ole?

Vierailija

Jos isä juo ja joku tekee lastensuojeluilmoituksen (joka heti tarkistetaan) niin ne soittaa sulle ja pyytää hakemaan lapset. Ei niitä huostaanoteta vaan palautetaan sulle. Lastensuojelu sit selvittää voika lapset enää mennä isälleen vai miten tapaamiset järjestetään.

Vierailija

Kiitos vastauksesta, kuulin vaan jotain huhua sellasesta että ne huostaanotetaan multa jos olen antanut ne humalaiselle. En anna niitä kyllä jos näen ettei se ole selvänä mutta juuri nuo yökylät stressaa kun siihen ihmiseen ei voi luottaa yhtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja hanki todistaja näille kaikille. Kaverini sai lapsen äidiltään ja yksinhuoltajuuden kun aina oli joku mukana esim kun haki ennen sovittua kun supermutsi oli taas kännissä.

Tämä. Tästä lähin aina todistaja mukana kun isä on hakemassa, JA lisäksi kirjaa muistiin.

Ja ei todellakaan lapsia helpolla huostaanoteta, vaan ennemmin ne palautetaan sulle. Teepäs nyt kiireen vilkkaa itse lastensuojeluilmoitus lapsistasi, ja siitä että epäilet, että isänsä juopottelee kun lapset ovat hänellä! Sitten he ENSIN tutkii asiaa, ja sitten sulla on heidät puolellasi, jos ja kun alkaa tulemaan enemmän ja isompia ongelmia isän kanssa...

(Tiedän näistä, kun olen itse tehnyt ilmot omista lapsistani. Paljon pitää tapahtua ennen kuin lastensuojelu edes harkitsee sijoitusta, mikä siis tulee ennen huostaanottoa.)

Vierailija

"En siis pysty estämään yökyläilyitä jos selvinpäin hakee ja sen jälkeen juo, entäs jos joku tekee ilmoituksen että lapset on humalaisella isällään, sittenkö ne otetaan minulta huostaan kun olen ne antanut isälleen vaikken voi tietää juoko se? Voiko lapset tuollaisesta syystä ottaa äidiltä pois? Isän juomisen takia, isän joka ei meidän arjessa mukana ole?"

Tee siis itse se ilmoitus kun epäilet että isä juo kun lapset ovat siellä!! Ei todellakaan oteta sinulta pois lapsia, päinvastoin, sinun kuuluu olla se vastuuntuntoinen vanhempi, joka ei halua että lapset ovat humalaisella isällään!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat