Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoaako joku oikeasti makaronilaatikkoa häävieraille?

Vierailija
14.09.2016 |

Vai oliko se vain provo?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika kallista. Me tarjottiin purkkihernekeittoa. Sitä oli kyllä riittävästi eli tarvittaessa vaikka useampi lautasellinen per vieras.

Vierailija
2/5 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli provo. Mutta itse tarjoaisin makaroonilaatikkoa häissä esim lapsille, ja lihapullia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa makaroonilaatikko on perinteinen pitoruoka, varsinkin hämäläisissä pidoissa. Jos siis tarjoillaan perinteinen pitokattaus, niin yhtenä osana seisovaa pöytää on makaroonilaatikko.  Ei kuitenkaan ainoana ruokana.   Ei kuulosta kyllä niinkään nykyaikaiselta hääruoalta, mutta hautajaisissa tuollaisia tarjoiluja on ollut. 

Vierailija
4/5 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa?

Vierailija
5/5 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em kirjoitti:

Itse asiassa makaroonilaatikko on perinteinen pitoruoka, varsinkin hämäläisissä pidoissa. Jos siis tarjoillaan perinteinen pitokattaus, niin yhtenä osana seisovaa pöytää on makaroonilaatikko.  Ei kuitenkaan ainoana ruokana.   Ei kuulosta kyllä niinkään nykyaikaiselta hääruoalta, mutta hautajaisissa tuollaisia tarjoiluja on ollut. 

Meidänkin hämäläisessä suvussa on usein makaronilaatikkoa juhlissa (häät, hautajaiset, joulu). Mutta siis lisäkkeenä, ei pelkältään. Kyse ei siis ole lihamakaronilaatikosta, vaan makaronilaatikosta.