Onko örkeillä sukupuolielämää???!!!!!!!!!!!
Onko örkeillä suvullista lisääntymistä? Onko naarasörkkejä olemassa ja missä naarasörkit viettävät aikaansa, ja sotivatko he?
Ainakin raurapihan uruk-hait syntyvät omituisesti maaperästä. Mutta miten uruk-hait saavat alkunsa? Tarvitaanko siihen naaraspuolista örkkiä?
Tarvitsisin kipeästi vastauksia!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseekohan örkkilapsi hellyyttä?. Ainakin minua harmitti Klonkun syömä örkkilapsi hiukan.
Itse luulen että ne räyhää niin paljon just siksi että niitä ei halata lapsena tarpeeksi ja taputeta isolla vihreällä kouralla päähän ja sanota että kuule pikku Shagrath, olet just hyvä semmoisena kun olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseekohan örkkilapsi hellyyttä?. Ainakin minua harmitti Klonkun syömä örkkilapsi hiukan.
Niin. Tuohan on aika mielenkiintoinen kysymys ja liittyy keskeisesti tähän iänikuiseen kasvatus vs biologia -pohdintaan. Jos örkkivauvan adoptoisi ja vaikka haltiat tai hobitit kasvattaisivat sen, niin tulisiko kyseisestä örkistä filosofinen tai rauhantahtoinen, vai olisiko aggressiivisuus niin vahvasti osa örkin luontoa ettei sitä voisi ohittaa?
Se, että örkit ovat pilalle kidutettuja haltioita, joiden lapsetkin ovat iäti rumia ja ilkeitä, tuo mieleen esidarwinistiset evoluutioteoriat. Miten kirahvit kurkottelevat niin kovasti, että niiden poikasillekin tulee pitkä kaula. Arkaaista geenimanipulaatiota?
Vai onko tässä joku hieno spirituaalinen selitys, Melkor tuhosi jotain henkistä ja ylisukupolvista pysyvästi?
Suvullisesti lisääntyivät. Esim. Bolgista sanottiin että oli "spawn of Azog", myös Uruk-hait olivat ihmisten ja örkkien risteytyksiä.
Kyllähän niillä jollainen on oltava, eihän muuten Durotan ja Draka olisi saanut Go'elia.. :D
Muista örkeistä en sitten tiedäkään, esim. muissa fantasia-aiheissa