Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tai olet joskus joutunut? Millaisista syistä? Onko siitä ollut hyötyä?

Kommentit (16)

Vierailija

Mitä hyötyä uhkailusta on? Ei parisuhde voi perustua siihen että toinen uhkailee ja toinen antaa periksi. Haloo????

Yhdessä pitää asiat sopia ja katsoa ongelmakohdat jo ENNEN avioitumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voi jessus. En koskaan. Naimisissa tosin vasta 7 vuotta, mutta ei ole ikinä tullut mieleenikään.

Edellinen avioliittoni kesti myös 7 vuotta. Vaikka se päätyi eroon, niin en silloinkaan ikinä uhannut erolla.

Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä uhkailusta on? Ei parisuhde voi perustua siihen että toinen uhkailee ja toinen antaa periksi. Haloo????

Kai se on jo lapsena opittu toimivaksi, kun vanhemmat ovat uhanneet heitteillejätöllä, itsemurhalla, välien katkaisemisella tai muulla hylkäämisellä.

Vierailija

Kyllä sitä ihan useamman kerran päivässä joutuu uhkaamaan. Meidän perhe-elämä ei ollenkaan pyörisi ilman sitä. Avioerolla uhkaaminen on tehokkainta millä voi uhata. Seksillä usein lahjon tai kiristän. Eihän miestä pysty kasvattamaan ilman uhkailu-kiristys-lahjonta kolmikkoa.

Vierailija

Ollaaan oltu yhdessä 23 vuotta, josta naimisissa 14 vuotta. Kertaakaan ei ole kumpikaan uhannut tai kiristänyt erolla. Riidelty on kyllä, ja itse mietin jossain vaiheessa avioeroakin, ja puhuin ajatuksistani miehelle. Saimme kuitenkin välimme parannettua ja nykyään menee hyvin. Luulen, että jos jompi kumpi riidan tullen uhkailisi erolla, niin hyvin ei todellakaan menisi...

Vierailija

En ole (tai ole ollut) naimisissa joten tämmöistä ei ole päässyt/joutunut tekemään. Jotain eksää kyllä uhkasin että jätän sen aina kun tuli kunnon riita. Suhde oli luonnollisen elinkaarensa loppupuolella joten näitä riitoja tuli usein ja kun itse olin liian nössö sitten oikeasti jättämään niin äijä sitten lopulta pisti minut pellolle. Mikä oli oikein hyvä.

Jättämisellä uhkailu oikeasti harvinaisen kusipäistä käytöstä ja olenkin nyttemmin lopettanut semmoisen.

Vierailija

Vaimoni on uhannut useamman kerran sanoisin, että n 2-3 vuoden välein. Ja se on mielestäni ehdottoman väärin. Se todellakin loukkaa minua ja uskoani avioliittomme pysyvyyteen ja saa epävarmaksi rakkaudestamme.

No lopputuloksena olen jo vuosikausia laittanut osan rahoistani piiloon ulkolaiseen pankkiin siten, että sitä on hyvin vaikea selvittää. Meillä ei siis ole avioehtoa, että jos siis tosiaan hän ottaa eron, voin maksaa hänet ulos tästä asunnosta ja hän saa puolet omaisuudesta (pois lukien tietty tuo piilo-osuus) ja silti voin elellä melko mukavasti.

Eli ainakin minun kohdalla uhkaus on varmaan johtanut epätoivottuun lopputulokseen. En avaa sydäntäni, enkä lompakkoani hänelle ja varaudun tulevaisuuteen yksin. Ylipäätään olen uhkausten jälkeen rakentanut itselleni mahdollisimman riippumattoman elämän: ei yhteisiä harrastuksia, yhteinen matka max kerran vuodessa, hyvät puolisosta riippumattomat välit lapsiin, paljon säästöjä jne

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on uhannut useamman kerran sanoisin, että n 2-3 vuoden välein. Ja se on mielestäni ehdottoman väärin. Se todellakin loukkaa minua ja uskoani avioliittomme pysyvyyteen ja saa epävarmaksi rakkaudestamme.

No lopputuloksena olen jo vuosikausia laittanut osan rahoistani piiloon ulkolaiseen pankkiin siten, että sitä on hyvin vaikea selvittää. Meillä ei siis ole avioehtoa, että jos siis tosiaan hän ottaa eron, voin maksaa hänet ulos tästä asunnosta ja hän saa puolet omaisuudesta (pois lukien tietty tuo piilo-osuus) ja silti voin elellä melko mukavasti.

Eli ainakin minun kohdalla uhkaus on varmaan johtanut epätoivottuun lopputulokseen. En avaa sydäntäni, enkä lompakkoani hänelle ja varaudun tulevaisuuteen yksin. Ylipäätään olen uhkausten jälkeen rakentanut itselleni mahdollisimman riippumattoman elämän: ei yhteisiä harrastuksia, yhteinen matka max kerran vuodessa, hyvät puolisosta riippumattomat välit lapsiin, paljon säästöjä jne

Miksi vaimo uhkailee erolla?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat