Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää. Unen puute pilaa elämäni. Muita, jotka elävät yökukkujan kanssa?

Vierailija
14.09.2016 |

Miehellä säännöllisesti 3-5 h yöunet, koska tekee kaikkia tekemättömiä hommia yms. öiseen aikaa. Herään jatkuvasti (nuorempana nukuin paremmin, vaikka hän valvoikin). Ennen saattoi yöllä kolmen aikaan tulla makuuhuoneeseen ja laittaa valot päälle. Sellaista ei enää uskaltaisi tehdä mutta ei myöskään ota huomioon muita vaan kolistelee keittiössä (on mielestään ihan hiljaa) ym. Lapset nukkuvat yleensä, joskus ovat kylläkin heränneet ääniin. Itse herään aina välillä ja viimeistään siinä vaiheessa kun tulee nukkumaan, klo 2-4. Minä en vain jaksa. Yöuneni jäävät 4-5 tuntisiksi, tarvitsisin itseasiassa varmaan 9. Työpäiväni ovat melko lyhyitä, tulen kotiin klo 13 tai 14 jälkeen. Ja nukun. Perun tapaamiset yms. En vain jaksa. Mies itse tekee pitkää päivää enkä ymmärrä, miten se jaksaa. Ideoita, keinoja asian parantamiseksi? Puhuttu on, on..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellainen, että ei vaan saa unta iltaisin. Saattaa valvoa myöhäänkin eikä uni tule. Eikä tietty usko kun sanon, että kännykkä kannattaisi laittaa pois että se uni tulis edes joskus. Itse taas nukahda illalla tosi helposti ja saatan nukahtaa kesken elokuvankin. Mutta herään sitten ihan pienimpäänkin ääneen. Ja jos mies ei saa unta, ei saa kukaan muukaan. Kun yritän nukkua, hän puhaltaa mun naamaan, kieriskelee ja pyöriskelee sängyssä, puristelee mun tissejä tai mahaa, höpöttelee koko ajan jotain ja tekee kaikkea etten varmasti saa nukuttua. Ihan sairaan ärsyttävää! Olen sanonutkin tosta mutta jatkaa vaan. Tosi raivostuttavaa. Sitten en saa nukuttua minäkään

Vierailija
2/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin poikki, että mietin eroa. Vaikka muuten en kyllä haluaisi erota.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdit voisivat miettiä tätä kun pohjapiirustuksia miettivät. Jos siis miettivät eivätkä roiski.  

Meitä on kaksi iltakukkua ja kaksi iltanukkua samassa töllissä. Vaikeaahan tämä on. Pitäisi laittaa äiti ja poika samaan päähän taloa ja isä ja tytär toiseen, mutta kun kai se kuitenkin pitäisi mieluummin pariskunnan nukkua yhdessä sitten kuitenkin... Tai siis, milläs siinä sitten nukut yhdessä? Kyllä perheisiin liittyvä kaikki suunnittelu lähtee jostain ihmemallista liikkeelle, jota sitten yritetään muistuttaa parhaamme mukaan. Ja kaikki kärsivät.

Hotelliin nukkumaan, mies maksaa? 

Vierailija
4/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sellainen, että ei vaan saa unta iltaisin. Saattaa valvoa myöhäänkin eikä uni tule. Eikä tietty usko kun sanon, että kännykkä kannattaisi laittaa pois että se uni tulis edes joskus. Itse taas nukahda illalla tosi helposti ja saatan nukahtaa kesken elokuvankin. Mutta herään sitten ihan pienimpäänkin ääneen. Ja jos mies ei saa unta, ei saa kukaan muukaan. Kun yritän nukkua, hän puhaltaa mun naamaan, kieriskelee ja pyöriskelee sängyssä, puristelee mun tissejä tai mahaa, höpöttelee koko ajan jotain ja tekee kaikkea etten varmasti saa nukuttua. Ihan sairaan ärsyttävää! Olen sanonutkin tosta mutta jatkaa vaan. Tosi raivostuttavaa. Sitten en saa nukuttua minäkään

Järkkyy

Vierailija
5/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkukaa eri huoneissa. Meillä minä nukun .klo 21.00-05.00 ja miehen rytmi ihan erilainen. Ollaan nukuttu jo neljä vuotta eri huoneissa. Olen tyytyväinen.

Vierailija
6/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla kaksikerroksinen talo, ylhäällä makkarit. Yläkertaan ei ole kukkujilla asiaa muuta kuin nukkumaan tullessaan. Täällä kanssa yksi kukkujan puoliso, onneksi meillä mies on oppinut olemaan oikeasti hiljaa parin raivarin jälkeen. Silti makkariin heijastuvat valot ja liikuskelu välillä herättää.

Vierailija
7/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat?

Vierailija
8/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle oma huone, jossa saa puuhata yöllä. Eri makkarit auttaisi. Lisäksi hänen pitäisi ottaa tosissaan se, että nykyinen meteli on liikaa.

Vierailija
9/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vierashuone toisessa päässä taloa. Olen useaan otteeseen ehdottanut, että mies nukkuisi siellä. Ja että keittiö jätetään öiseen aikaan vähemmälle käytölle. Mutta ei käy tuo toisessa huoneessa nukkuminen. Ja ei mielestään liiku talossa kovin paljoa, vaikka usein kulkee autotalliin, puutarhaan ym. ja ovi käy. Eli ratkaisu voisi löytyä mutta mies ei suostu. ap

Vierailija
10/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko syytä sille, miksi ette nuku eri huoneissa? Yökyöpeli vaikka olohuoneessa patjalla?

Vierailija
11/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vierashuone toisessa päässä taloa. Olen useaan otteeseen ehdottanut, että mies nukkuisi siellä. Ja että keittiö jätetään öiseen aikaan vähemmälle käytölle. Mutta ei käy tuo toisessa huoneessa nukkuminen. Ja ei mielestään liiku talossa kovin paljoa, vaikka usein kulkee autotalliin, puutarhaan ym. ja ovi käy. Eli ratkaisu voisi löytyä mutta mies ei suostu. ap

Eli miehesi on itsekäs tampio. Muuta sinä sinne toiseen huoneeseen.

Vierailija
12/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että mietit eroa. Ettet vaan voi elää enää näin. Ehkä silloin mies tajuaisi miten vakava asia (kyllä muutenkin jo toiminta omituista kun ei tuon vertaa toisia huomioi). Toisessa huoneessa nukkuminen hyvä ja painottaa ettei keittiössä oleskelisi. Isällä uniongelmia ja vanhemmat nukkuneet pitkääb eri huoneissa . Ainoa konsti, että muut pysyvät tyytyväisinä.

Vierailija
13/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko syytä sille, miksi ette nuku eri huoneissa? Yökyöpeli vaikka olohuoneessa patjalla?

No mies on mielestään oikeutettu nukkumaan hyvällä patjalla vieressäni. Vierashuone on kai liian karu. Mutta ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Viime yönä heräsin mm. siihen, että mies lähetti ryhmään, jossa minäkin olen, whatsupin kello 3 (unohdin laittaa puhelimen äänettömälle). Eli hän ei osaa ottaa ketään muutakaan huomioon. ap

Vierailija
14/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen nukkumisen estäminen on väkivaltaa. Kivat puolisot teillä.

Vierailija
15/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin just ton takia, erilaiset rytmit ja olen muutenkin unihäiriöinen. Olisi muuten mennyt terveys.

Vierailija
16/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen huoneeseen nukkumaan pistäminen/itse meneminen ei välttämättä toimi, jos ap:n miehen kukkumisareenana on käytännössä koko talo ja ilmeisesti vielä autotalli/pihamaakin. Mutta, kuten jotkut ovat täällä jo sanoneetkin, niin kerro miehelle vakavasti miettiväsi eroa; kerro, että valvottaminen vaikuttaa sinun onnellisuuteesi ja terveyteesi. Jos mies ei sittenkään ota asiaa tosissaan, kannattaa ehkä jo erota. 

Vierailija
17/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran sille ajatukselle että oma mies joskus uskaltaisi tällaista kokeilla. Olen aina ihan helvetin vihainen vastaheränneenä ja silloin varsinkin jos joku ääni havahduttaa mut juuri nukahtamisvaiheessa. Eli jos mies vahingossa sattuu kömpimään mun viereen nukkumaan just väärään aikaan niin voi miesparka... aamulla olen näitä sitten pyydellyt anteeksi kun olen tiuskinut ja huutanut puoliunessa.

Tollasesta sun miehen tahallisesta käytöksestä johtuen olisin varmaan jo ottanut eron tai vähintään vaatinut erillisiä kämppiä. 

Vierailija
18/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unideprivaatio on tehokas kidutuskeino. Onko miehesi sadisti?

Vierailija
19/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen ennen miestäni nukkumaan, minua häiritsee miehen kävelyäänet sukkasillaan ennen nukahtamista 😔

Mies on pitkä ja hoikka. Ei todellakaan ylipainoa.

Pääsääntöisesti muuten mieheni huomioi nykyään hyvin minun nukkumisen.

Itse herkkäunisenä pyrin huomiomaan miehen nukkumisen.

Vierailija
20/39 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat ja eri huoneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän