Mua suorastaan ottaa päähän miten yhteiskunta toimii niitä kohtaan jotka ovat kokeneet vääryyttä nuoruudessaan
Itseänin kiusattiin koko peruskoulu, yläasteella koko koulun toimesta (siis oikeasti noin 85% koulustani lähetti minulle uhkausviestin internetissä), saman koulun oppilas myös raiskasi minut. Tottakai kenellekkään ei tullut seurauksia vaan minun piti yksinään vaihtaa koulua. Seuraavassa koulussa sain sitten todella vakavan tappouhkauksen eikä se poika saanut mitään seurauksia asiasta vaan voivoteltiin vain kuinka hänellä nyt on keskittymishäriö. Vanhempani ymmärsivät tilanteen vakavuuden vasta kun olin ottanut yliannostuksen ja kuolemaisillani. Sairaalassa määrättiin voimakasta kipulääkettä mutta pääni meni niistä vuodeksi täysin sekaisin ja muutuin zombieksi. On kaikkea muutakin mutta niistä minut tunnistettaisiin heti joten en kerro. Tämän kaiken jälkeen olen yrittänyt elää normaalia elämää mutta ei se onnistu, en pysty luottamaan ihmisiin ja minusta tulee nopeasti energiasyöppö muille ihmisille jota häpeän syvästi sillä en haluaisi olla vaivaksi. Tunnen syvää katkeruutta kaikkia kohtaan jotka ovat menestyneet elämässään iässäni(esim juurinkin minun pahin kiusaajani joka on nyt julkisuuden henkilö). Itsekkin menestyin hetken mutta se tyssäsi nopeasti juurikin mielenongelmieni takia joidenka vuoksi olen sulkeutunut. Lukiota pitäisi suorittaa mutta en todellakaan jaksaisi olla kouluympäristössä. Amikseen taas olen liian fiksu. Tuntuu että minunlaiset nuoret jäävät yhteiskunnan jalkoihin eikä ketään kiinnosta mitä meille tapahtuu heti sen jälkeen kun ikävuosi 18 tulee mittariin. Itse en ole elänyt kunnollista turvallista nuoruutta ikinä. Miettikää ihmiset ennen kuin kiusaatte, voitte pilata toisen ihmisen elämän kokonaan. Raiskaajat taas voisivat suoraan mennä poistattamaan miehuutensa jos ei voi olla niin tekemättä.
T.N19
Kommentit (60)
Varmasti voisin kommentoida tähän mitä vain muuta, mutta pakko tarttua tuohon "amikseen olen liian fiksu", etpä taida olla, kun tuollaisia lauot.
Lopeta itsesääli ja mene eteenpäin. Vaikka sitten amikseen opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voisin kommentoida tähän mitä vain muuta, mutta pakko tarttua tuohon "amikseen olen liian fiksu", etpä taida olla, kun tuollaisia lauot.
Lopeta itsesääli ja mene eteenpäin. Vaikka sitten amikseen opiskelemaan.
Jaa mikä sitten on sunmielestä fiksua? Se että ei tajua että on tehty väärin? Itsesääliksi en tätä voi kutsua enään sillä koen että minulle on annettu liikaa painetta muiden osalta enkä enään itse pysty tähän vastaamaan muutakuin pahalla ololla. Amiksen oppilaat eivät ole äö tasoltaan 135 luokkaa eivätkä ymmärrä lopettaa ihmissuhteita huomatessaan olevan toiselle vain energiaa vievä ihminen. Sori 0/5 mutta silti tartuin.
T.ap
Niinpä. Kiusaamisesta ei koskaan seuraa kiusaajille mitään. Kiusattu voi vammautua loppuiäkseen, pahimmassa tapauksessa.
Eteenpäin vaan. Mitä väliä, jostain teini-idioottien laukomisista. Turha velloa niissa, kaikkia meitä on joskus kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen syvää katkeruutta kaikkia kohtaan jotka ovat menestyneet elämässään iässäni(esim juurinkin minun pahin kiusaajani joka on nyt julkisuuden henkilö).
19v julkisuuden henkilö.... joku pissistyrkky? Kuule, ei maksa olla vaivaa kateellinen sellaisesta menestyksestä....katkeaa kuin kananlento moinen julkisuus vuodessa parissa. Tai sitten on joku Tuksu tai Matti eli lähinnä säälittävä.
terkuin keski-ikäinen täti-ihminen
Vierailija kirjoitti:
Iltalukio?
Teen kotona verkkokursseja mutta silti joku puolet pitää käydä kotona. Lisäksi tietääkseni sinne ei välttämättä pääse suoraan päivälukiosta vaan joutuu jonoon, ainakin meidän kunnassa.
Sama meininki on melkein täällä yliopistossakin. Toisaalta täällä on fiksumpaa porukkaa mutta ainakin tää mun ryhmä ei hirveesti piittaa musta kun oon normaalia hiljasempi. Huomenna fuksisitseillä meen sinne omana itsenäni enkä missään naurettavassa puvussa ja paljastan että mulla on Aspergerin oireyhtymä. Jos en kelpaa noille niin oi voi. Onneksi elämää on muuallakin kuin tossa ryhmässä.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalukio?
Teen kotona verkkokursseja mutta silti joku puolet pitää käydä kotona. Lisäksi tietääkseni sinne ei välttämättä pääse suoraan päivälukiosta vaan joutuu jonoon, ainakin meidän kunnassa.
Siis koulussa anteeksi :D ja en ole ap vaan toinen samassa tilanteessa oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itsesääli ja mene eteenpäin. Vaikka sitten amikseen opiskelemaan.Jaa mikä sitten on sunmielestä fiksua? Se että ei tajua että on tehty väärin? Itsesääliksi en tätä voi kutsua enään sillä koen että minulle on annettu liikaa painetta muiden osalta enkä enään itse pysty tähän vastaamaan muutakuin pahalla ololla. Amiksen oppilaat eivät ole äö tasoltaan 135 luokkaa eivätkä ymmärrä lopettaa ihmissuhteita huomatessaan olevan toiselle vain energiaa vievä ihminen. Sori 0/5 mutta silti tartuin.
T.ap
Monet käyvät ammattikoulussa kaksoistutkintoa, sehän on iha järkevää jos tietää mihin ammattiin aikoo tähdätä. En sanoisi että lukiossa olisi huomattavasti enemmän älykkäämpiä opiskelijoita kuin amiksessa, enemmänkin sinne haetaan sosiaalisen statuksen vuoksi ja arvostuksen takia, jopa vanhempien ohjeistuksesta.
Hä?
Johan oli kertomus. Ensinnäkin ap: ammattikoulu on valinta, joka ei johdu älystä, vaan ammatinvalinnasta. Jos haluaa kampaajaksi, ei mene lukioon.
Toiseksi: miten niin "tottakai" kenellekään ei tullut seurauksia raiskauksesta? Miksi ei rikosilmoitusta tehty? Jos se olisi tehty, poliisin olisi ollut pakko tutkia ja nostaa syyte. Vähintäänkin tekijä olisi joutunut laitokseen.
Kolmanneksi: mikä on semmoinen särkylääke, joka sekoittaa vuodeksi pään? Oikeasti uskot tuollaiseen?
Sinänsä symppaa sinulle, että elämäsi on noin huonosti. Varmasti raskas tilanne. Mutta et varmaan edes tajua, miten tuo mielenterveyden romahdus kuultaa kaunaisesta kirjoituksestasi. Mikään ei ole omaa valintaasi tai virheitäsi, vaan kaikki vain ja ainoastaan ympäristösi syytä. Enkä nyt tarkoita, että kiusaamisen uhrin pitäisikään syyllistää itseään kiusaamisesta - ei pidä - mutta tuo, että sinusta yhteiskunta viis veisaa rikoksista yms., se on puppua ja johtuu pitkälti siitä, että sinä tai vanhempasi ette ole tehneet rikosilmoituksia. Myös tappouhkaus on asia, joka ilman muuta kuuluu poliisille.
Toivottavasti saat nyt hoitoa ja asiasi ojennukseen. Tietenkin koulukiusaaminen on ollu kauhea rikos sinua kohtaan, ja se vie pitkään jatkuessaan tehokkaasti kyvyn myös toimia rationaalisesti ja puolustautua.
Ongelma todettu, mutta ratkaisu jäi vähän epäselväksi. Eli mitä yhteiskunnan sitten pitäisi tehdä?
Mitä apua sä ap nyt siis odotat yhteiskunnalta?
Etkö saa terapiaa? Ilmaista vieläpä?
Raiskauksesta on vaikea rangaista tekijää, jos uhri ei tee rikosilmoitusta. Poliisi harvemmin osaa selvännäkemistä.
Opettajien olisi pitänyt puuttua kiusaamiseesi, se on totta. Kerroitko siitä opettajille? Entä mitä vanhempasi tekivät, tiesivätkö he asiasta?
Tämä kuulostaa nyt lähinnä henkilökohtaiselta päiväkirja merkinnältä, jossa ei mitenkään pureuduta yhteiskunnalliseen ongelmaan, eikä mitenkään esitä minkäälaisia ratkaisuja miten yhteiskunnan pitäisi kyseinen ongelma ratkaista.
Pitäiskö yhteiskunnan tasoittaa tiesi hautaan asti antamalla sinulla kaiken valmiina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itsesääli ja mene eteenpäin. Vaikka sitten amikseen opiskelemaan.Jaa mikä sitten on sunmielestä fiksua? Se että ei tajua että on tehty väärin? Itsesääliksi en tätä voi kutsua enään sillä koen että minulle on annettu liikaa painetta muiden osalta enkä enään itse pysty tähän vastaamaan muutakuin pahalla ololla. Amiksen oppilaat eivät ole äö tasoltaan 135 luokkaa eivätkä ymmärrä lopettaa ihmissuhteita huomatessaan olevan toiselle vain energiaa vievä ihminen. Sori 0/5 mutta silti tartuin.
T.ap
No kyllä huomaa, että olet katkera ihminen. Ensimmäinen asia mitä sinulle ehdotan on päästä yli katkeruudesta. Senjälkeen ihmistenkanssa oleminen olisi paljon helpompaa. Minun kaikki koulukiusaajani menivät lukioon, joten valitsin mieluusti ammattikoulun vaihtoehdoksi. Silti en pitsä lukiota tai ammattikoulua paremmuus järjestykseen, mutta jos jollakin menee pissi päähän koulutuksensa takia niin onneksi ei tarvitse moistenkanssa olla pahemmin tekemisissä. Tuommoisella asenteella karkoitat varmasti ihmiset ympäriltäsi pois ja teet hallaa vain itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Vastenmielinen kirjoitus.
Itsesääliä sinulla juuri on. Siitä pääseminen on edellytys oman elämäsi kannalta. Muiden vastuulla se ei ole
Ns älykkyytesi ei näy missään eikä siitä tule olemaan sinulle apua
Näytät sinetöineen kohtalosi. Valitettavasti
Kyllä minulla on ollut koko koulu-urani ajan apua ja tukea saatavilla, sekä kouluissa ja sekä tukihenkilö kunnanpuolesta.
Liian fiksu ottamaan apua vastaan sinua alemmilta ihmisiltä?
Näin nuori ja nyt jo samanlainen kuin av iljeytävyydet. Eikä parempaa näköpiirissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.ap
äö :D
Otan osaa. Minäkin menetin monta vuotta elämästäni kun vain yritin selviytyä.