Puhelu alkoholisti-isäni naisystävältä
Kiva ilta sitten tämäkin. Isäni naisystävä soitti mulle, ja kaatoi mun niskaan oman pahan olonsa siitä, että isäni kännää. Hän ei kuulemma jaksaisi sitä menoa katsella (ja juo samalla itse). Ja uhkasi että isäni tappaa jossakin vaiheessa itsensä, ja se on sitten minun vika. Että tälleen. Juu, ei olis pitänyt vastata, mutta kun hän soitti isäni puhelimella, ja minä luulin että isäni soittaa ja kertoo kuulumisia... Sori, oli pakko saada purkaa itse tällainen p**ka johonkin.
Kommentit (9)
Olen pahoillani puolestasi. Koeta antaa mennä toisesta korvasta ulos alkoholistin jorinat.
Kannattaa sulkea kokonaan tuollaiset pois omasta elämästä. Ei siitä kuuntelemisesta ole alkoholistille mitään hyötyä. Tee selväksi, että olet tukena jos näyttää että aikoo tosissaan raitistua, muuten et.
Niin tuttua. Sen lisäksi saan kuunnella vielä isäni itsesäälisiä jorinoita. En jaksa edes laskea kuinka monta kertaa hän on uhannut tappaa itsensä. Seuraavassa puhelussa itkeekin sitä kun haluaisi selvitä ja olla raitis. Koskaan ei kyllä asian eteen ole tehnyt mitään sen kummallisempaa vaikka me lapset kyllä tuettaisiin ja ollaan se sanottukin hänelle.
No se on ihan selvää, ettei kumpikaan aio raitistua. Isäni kyllä ihan myöntääkin, että on kaappijuoppo. Kuulemma ei siis pahimmanlaatuinen alkoholisti, vaan ihan pikkusievässä vain haluaa olla (ei vissiin lasketa, että hän on ollut vankilassakin rattijuopumuksista jo useamman kerran).
Sitten tarinoi muillekin, ja sitten sukulaiset ja kaverit soittaa minulle, että MINUN pitäisi tehdä jotain! Mä olen nähnyt tuota kännäämistä ja valehtelua jo kohta 40 vuotta, en jaksa enää välittää yhtään. MUTTA tuo itsemurhalla uhkailu kyllä menee ihon alle. Mitä jos se oikeasti tekisikin sen? Tiedän, että suurin osa itsarilla uhkailijoista ei sitä toteuta (eksänikin sillä uhkaili, ja myös minun tappamisella, mutta täällä vielä ollaan), mutta silti tuo kyllä ahdistaa, vielä kun "ulkopuolinen" uhkailee että isäni tekee sen. Arghhhh.
-Ap
Ajattelet asian niin että jos isäsi päivänsä päättää niin se on hänen oma ratkaisu eikä sinun eikä kenenkään toisenkaan ihmisen syytä. Voit sanoa näin myös tälle naisystävälle ettet ole vastuussa isäsi teoista. Alkoholisti osaa syyttää kaikesta toisia ja mikään ei ole oma vika...
Vierailija kirjoitti:
No se on ihan selvää, ettei kumpikaan aio raitistua. Isäni kyllä ihan myöntääkin, että on kaappijuoppo. Kuulemma ei siis pahimmanlaatuinen alkoholisti, vaan ihan pikkusievässä vain haluaa olla (ei vissiin lasketa, että hän on ollut vankilassakin rattijuopumuksista jo useamman kerran).
Sitten tarinoi muillekin, ja sitten sukulaiset ja kaverit soittaa minulle, että MINUN pitäisi tehdä jotain! Mä olen nähnyt tuota kännäämistä ja valehtelua jo kohta 40 vuotta, en jaksa enää välittää yhtään. MUTTA tuo itsemurhalla uhkailu kyllä menee ihon alle. Mitä jos se oikeasti tekisikin sen? Tiedän, että suurin osa itsarilla uhkailijoista ei sitä toteuta (eksänikin sillä uhkaili, ja myös minun tappamisella, mutta täällä vielä ollaan), mutta silti tuo kyllä ahdistaa, vielä kun "ulkopuolinen" uhkailee että isäni tekee sen. Arghhhh.
-Ap
No mitä se HALUAA että sä teet? Hyväksyt juomisen, ostat sille viinaa vai mitä?
Voi voi, et voi auttaa aikuista ihmistä joka on valinnut alkon ja surkean elämän. Oma valinta! Päästä irti, niin minäkin tein molemmista alkkisvanhemmista ja voin paremmin. Siskoni on yhä kiinni ja kokee huonoa omaatuntoa kun nyt viimein nelikymppisenä yrittää pyristellä irti.
No, kyllä minäkin syytän kaverini veljeä siitä, ettei tämä toimita psykoosissa olevaa kaveriani sairaalaan. Tämä toistuu siis aika-ajoin. Ärsyttää, kun veli ei toimi riittävän nopeasti ja todellakin syytän häntä.
Ja tää psykoosissa oleva ajaa mm autoa ollessaan aivan harhoissa. Kuulee ja näkee kaikkea harhaa. Vaarallista. Voi olla puolikin vuotta tuossa kunnossa ennen kuin veli vaivautuu toimittamaan sairaalaan.
Just oli pitkään sairaalassa ja nyt voi välillä paremmin.
(Miksen toimi itse: asun nykyään kaukana ja veljellä vain on avain sen harhaisen neljään oven turvalukkoon.)
Suhtaudu siihen niin, että joudut kannattelemaan molempien pahaa oloa. Valitettavasti.