(Yhteis)kunnan tarjoama tuki R-vikaan
Onko mahdollista, että lapsen ei ole mahdollista saada tuntiakaan puheterapeutin konsultaatiota R-vikaan? Olen kysellyt asiasta 5-vuotis neuvolasta asti ja nyt lapsi 8-vee. R ei tule kotiharjoittelusta huolimatta. Ekaluoka syksyllä sai koulussa erityisopettajaksi noin 8 ryhmäharjoittelukertaa. Sen jälkeen ei ole kuulunut ja viimeisin tieto on, ettei saakaan koko kakkosluokan aikana. Terveydenhoitaja taas sanoo ettei lähetteestä julkiselle ole hyötyä, koska jono niin pitkä.
Olen niin vihainen. Yksityistäkin olen jo etsinyt, mutta ei niitä missään ole. Eikö nyky-yhteiskunta halua selkeästi puhuvia aikuisia??
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tässäkin asiassa päästään tehokkuusnäkökulmaan. Jos ne "helpot" R-viat hoidettaisiin, syntyisi enemmän tulosta. Toki on oikeudenmukaista, että ne vaikea ongelmaiset saavat tällä hetkellä kaikki resurssit, mutta miten on tuloksen syntymisen laita.
Miten niin oikeudenmukaista? Ne jotka eivät anna mitään, saavat kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette valmis maksamaan puheterapiasta? Onko 100 euroa/käynti liikaa?
Olen valmis ehdottomasti satasen maksamaan, jos vaan löytyisi se terapeutti! 10 kerran jälkeen pitäis sit miettii miten pitkään jatketaan.
Mitä olette valmis maksamaan puheterapiasta? Onko 100 euroa/käynti liikaa?