Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan sekaisin!! Onko veroprosenttini aivan järjetön vai normaali?

Vierailija
13.09.2016 |

2200e kuussa bruttopalkkaa, siihen ravintoetu 130€ eli palkka periaatteessa 2330. Veroprosenttini on 28%.

En tajua ollenkaan mitä tuo veron perusprosentti ja lisäprosentti meinaa, pää räjähtää kohta! Nyt yritin muokata verokortin veroprosenttia netissä ja tää ehdottaa että PERUSPROSENTTI ON 0!!!! Ja lisäprosentti 28. mitä helvettiä???

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakonpidätys % tulee verokorttiin yleensä edellisvuoden tietojen perusteella. Siksi se toisilla saattaa olla melko kova ja toisilla taas alhainen. Suosittelen joka vuosi tarkistamaan sen ja lisäksi vielä keskellä vuotta tarkistamaan uudestaan. Jos ette itse osaa syöttää lukuja, käykää verotoimistossa. Kyllä se voi olla nolla, jos on maksanut kovin paljon alkuvuodesta ja syöttää tiedot oikein. 

Ennakonpidätys% on eri kuin veroprosentti, eli veroprosentti on sitten se lopullisessa verotuksessa. Tavoite olisi,että olisi samat, mutta vaikeahan se on kun tulotaso ja vähennykset vaihtelee. Erot selittyvät korkealla kunnallisverolla, mahdollisella isolla palkankorotuksella tai sitten on työsuhde-etuja, joita ihmiset eivät muista korkeaa prosenttiaan ihmetellessä. 

Vierailija
42/42 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä tajunnu näistä vero% yhtään mitään (Tän ketjun ansiosta VIELÄ vähemmän) ja aina pitäny prosentit jossai n25% - luokassa ja sitten saanut palautuksia. Hireintä maailmassa ois joutuu maksaa mätkyi :O

Ja samalla, kun kaltaisesi Honey Boo Boo tekee töitä, on kortistossa paljon fiksua porukkaa (mm. maistereita) joka ei saa millään töitä, vaikka on koulutus, suosittelijat ja ammattilaisen kanssa rukattu cv. Suomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla