Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pestä hiukset mahdollisimman hellävaraisesti päivittäin?

Vierailija
13.09.2016 |

Käyn päivittäin suihkussa, koska hiukseni ovat todella rasvoittuvat. Suihkussa käytän haaleaa/viileää vettä ja olen suihkussa 10-20minuuttia, josta korkeintaan puolet ajasta on suihku päällä, en siis koe tuhlaavani vettä älyttömästi. Shampoota ja hoitoainetta laitan just sen verran kun tarvii, usein myös laimennan niitä vedellä. Ihoni ei myöskään kuivu, vaan riittää kerran viikossa rasvaus päivittäisestä suihkusta huolimatta.

Onko vielä jotain kikkoja, millä hiukset kuluisi mahdollisimman vähän päivittäisestä pesusta?

En kaipaa jankkausta siitä, että kyllä kaikki hiukset tottuu harvempaan pesuun. Olen kokeillut pestä harvemmin, ensin joka toinen ja sitten joka kolmas päivä. Vielä monen kuukauden jälkeenkin hiukset rasvoittuivat ihan yhtä nopeasti. Olen kokeillut kuivashampoita, mutta ne tekee hiuksista harmahtavat ja siitä huolimatta näyttävät likaisilta koko päivän. Olen kokeillut pestä pelkällä vedellä hyvinkin pitkään ja tämäkään ei ole toiminut.

Olen totaalisesti luovuttanut sen suhteen, että hiukseni muuttuisivat sellaisiksi, että voisi pestä esim. vaan joka toinen päivä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi muuta vastausta kuin sulfaaniton shampoo. Googleta. Itse käytin body shopin rainforest moisturizing shampoota, eikä päänahka kuivunut niin helposti. Sulfaani on shampoossa se mikä kuivattaa.

Vierailija
2/3 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi muuta vastausta kuin sulfaaniton shampoo. Googleta. Itse käytin body shopin rainforest moisturizing shampoota, eikä päänahka kuivunut niin helposti. Sulfaani on shampoossa se mikä kuivattaa.

shampoo on sulfaatiton

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos shampoo on jo sulfaatiton niin miten sä niitä hiuksia muuten käsittelet kun pelkäät kulumista?

Föönaus yms kuluttaa hiusta enemmän kuin se että pesisit joka päivä sulfaattishampoolla.

Jos et käytä fööniäkään tai rääkkää hiuksia muuten, niin en ymmärrä mikä aloituksen pointti. Jatkat sitä hiusten jokapäiväistä pesua jos tarpeen on ja pyrit suojelemaan tukkaa mekaaniselta kulutukselta (hankaus yms) sekä kuumuudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi