Kuinka moni äiti saa levätä kotona kun on kipeä, eli auttaako mies kotitöissä ja lasten kanssa?
Käsi sydämelle; Kuinka moni äiti saa levätä kotona kun on kipeä, eli auttaako mies kotitöissä ja lasten kanssa? Meillä välillä, mutta yhtäkkiä sit homma lopahtaa ja mies valahtaa sohvalle. Mun pitäis olla oikeasti näkyvästi todella kipeä eli pää kainalossa. Kun mikään sairaus ei näy ulospäin, en saa koskaan oikeastaan lepoa. Mietin että mikä auttais.. Pelkään että sairastun pahasti kun en saa levätä..
Kommentit (51)
Mutta miestä saa passata vaikka olisi terve!
Ei raskaana ollessakaan ei auttanut yhtään. Kiitos vaan.
Mitä auttamista se muka on, jos on yhteinen koti ja yhteiset lapset?
Eihän miehelle tule edes mieleen että voisi mulle jotain passata mutta minä miestä passannu kipeänä kyllä.
En muista että ikinä olisi käynyt niin. Kyllä sitä piti olla 40 asteen kuumeessakin muita passaamassa.
Meillä anoppi tulee auttamaan koska mies joutuu olemaan töissä.
Olen tosi harvoin kipeä mutta sen pari kertaa kun olen ollut niin mies on käyttänyt ylityötunteja ja vapaapäiviä ollakseen kotona sen ajan. Eli auttaa ja on läsnä.
Hän tekee nykyään kotoa käsin töitä toistaiseksi muutenkin (insinööri). En tosin ole olut kipeä tänä aikana:D
Yksinhuoltaja on yksin. Pahinta ovat mahataudit, kun kumpikin ripuloi ja oksentaa. Lapsi oli kaksi, kun sairastuin mahatautiin. Juoksin yöllä vessaan, mutta en kerinnyt pöntölle, vaan oksensin vessan lattialle ja siitä sitten pöntölle istumaan, kun molemmista päistä lensi. Lapsi heräsi meteliin ja tuli katsomaan, mitä tapahtui. Lapsi liukastui oksennukseeni ja löi päänsä vessan lattiaan. Kauhea parku. Pöntöltä sain napattua lapsen syliin ja siitä yhdessä suihkuun keskellä yötä, kun oltiin molemmat yltä päältä oksennuksessa.
Kyllä mä lepään sairaana. Mies tekee osansa kotitöistä. Ei missään nimessä auta minua niissä koska minulle ne ei kuulu yhtään sen enempää kuin hänelle. Jos jompikumpi on sairaana jotakin sellaista jää myös tekemättä, mitä tehdään silloin kun siihen on enemmän voimia.
Minun mies tekee ruokaa, käy kaupassa ja siivoaa jos olen sairas.Tavallisesti minä hoidan ruokahommat , mutta jos en kykene niin tekee.Kyselee kyllä tarkasti ohjetta ja tekee kauppalistan mukaan ostokset.Keittää lämmintä mehua ja tuo lääkettä ja juomista sängyn viereen tuolille ja kuskaa lääkäriin.On jopa pessyt minut suihkussa kun olin niin kamalassa taudissa etten itse kyennyt ja toi aina uutta , puhdasta yöpukunsa päälle kun hikoilin kuumeessa.
On tuonut ruokatunnillansa minulle lounaan ravintolasta kotiin.
Mies ei auta vaan valittaa.