Hyvännäköinen sinkkumies ei saa huomiota - missä vika?
Olen 30-vuotias sinkkumies Helsingistä ja olen jo pitkään pohtinut seuraavaa kysymystä. Todella moni ihminen on sanonut minulle elämäni aikana, että olen hyvännäköinen. Kommentoijat ovat olleet sekä naisia että toisia miehiä. Olen niin sanotusti puhjennut kukkaan vasta myöhemmin.
En kuitenkaan saa huomiota naisilta baareissa, eikä minua tulla paljoakaan iskemään.
Luonteeltani olen mukava, ystävällinen ja en todellakaan mikään pelimies. Jos harrastan yhden illan suhteita, niin en pelaa mitään peliä ja keskustelen avoimesti naisen kanssa siitä mitä haluan ja missä mennään.
Yleisesti ottaen en edes välitä yhden yön jutuista. Seksiä kyllä tekee mieli.
Tahtoisin löytää elämääni yhden hyvän naisen. Olen aiemmin seurustellut kuusi vuotta, mutta ollut sinkkuna viimeiset neljä vuotta.
Olen valmis hyväksymään, että en ehkä olekaan niin mielenkiintoinen. Minua vain ihmetyttää miksi niin monet ihmiset usein kommentoivat positiivisesti ulkonäköäni ja tyylikkyttäni, jos kerran siitä ei ole ns. todettavaa hyötyä?
Voisiko olla, että naiset pelkäävät lähestyä minua oman epävarmuutensa takia? Usein baareissa naiset lähestyvät aina kavereitani ja he ovat itse saunailloissa sanoneet, että olen meistä kaikkein komein. Outoa.
Kommentit (23)
Minulla oli poskettoman hyvännäköinen tyttöystävä joskus nuoruudessa. Hän kertoi, että miehet eivät lähesty häntä, vaan vievät kaverit ympäriltä. Voisiko kyse olla siitä, että poikkeuksellisen hyvännäköisen oletetaan ilman muuta olevan jo parisuhteessa tai että hänen vaatimuksensa ovat kohtuuttomat.
Entäpä jos et niin laskisikaan ulkonäkösi varaan, vaan alkaisit tehdä jotakin kiinnostavaa, jonka parissa tapaa naisia?
Naiset ei tee aloitteita. Kiinnostusta he osoittavat korkeintaan vilkuilemalla kaukaa ja esittämällä vaikeaa.
Luultavasti johtuu ulkonäöstäsi, että sinua ei juuri isketä. Entä oletko itse ollut aloitteellinen?
Olet liian hyvä. Naiset tykkäävät miehestä, jossa on särmää ja munaa. Vedä siis baarissa kaamea känni, haasta riitaa kaikkien kanssa ja tule vessasta kulli ulkona, niin johan alat naisia kiinnostaa.
Mulla on vähän sama. Olen kuulemma miesten mielestä mukava ja hyvännäköinen,mutta ei ne silti kiinnostu monetkaan.
Itse olen ainakin jättänyt lähestymättä hyvän näköisiä miehiä, jos istuvat jossain nurkassa katse pälyillen ja hartiat lysyssä. Epävarmuus ja arkuus ei innosta. Pitää olla aikuinen.
Sinun täytyy olla tosiaan kyllä hyvän näköinen jos saat noin paljon palautetta. Itse en ole naisena saanut ikinä kehuja ulkonäöstäni kavereilta, vaikka naiset kai useammin niitä saavat. Vaatteita on kehuttu, mutta ei minua itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian hyvä. Naiset tykkäävät miehestä, jossa on särmää ja munaa. Vedä siis baarissa kaamea känni, haasta riitaa kaikkien kanssa ja tule vessasta kulli ulkona, niin johan alat naisia kiinnostaa.
Eiköhän tuollainen käytös kiinnosta miehiäkin.
Baarit ei sovi kaikille. Voi olla, että toisessa ympäristössä löytäisit paremmin itseäsikin kiinnostavan ihmisen. Kiinnostuksenhan pitää olla molemminpuolista, valinnan tekee molempi osapuoli. Miten se aiempi pitkä suhteesi sai alkunsa?
Naiset ylipäätään eivät lähesty vaan haluavat heitä lähestyttävän. Vielä 15 vuotta sitten tämä oli itsestäänselvyys.
Toisekseen naisia ei kiinnosta miehen ulkonäkö. Riittää, ettei siinä ole huomattavia epäkohtia. Moni muu tekijä on paljon isommalla painoarvolla.
Teetkö siis itse aloitteita? Aika monet naiset odottavat miehen tekevän aloitteen.
Mä olen myös ns. kaunis mies. Kävin yleensä baareissa YKSIN. Istuin pöytään ja avasin kirjan: yleensä ensimmäisen puolen tunnin aikana seuraani ilmaantui ihminen. Lopppuhan on luonnollisesti omasta persoonastasi kiinni. Saahan sitä toki itsekin olla aloitteellinen.
AP puhuu:
Baarissa on kiva istua, mutta inhoan yökerhoja ja tanssimista. Yleensä hurmaan naiset älykkäällä keskustelulla oluen äärellä. Näin on tapahtunut joka kerta, kun olen naista saanut (n. 30 kertaa, en muista tarkkaan).
Tuntuu, että homma toimii kuin työhaastattelu: on vaikeaa päästä haastatteluun, mutta kun pääset, niin kyse on vain sen ottamisesta mitä haluaa.
Mutta mistä naisten ujous? Onko komea ulkonäkö pelottavaa miehessä?
Jos olet komea mies, niin harva tavisnainen uskaltaa lähestyä. Kauniimpien naisten ei tartte itse seuraa etsiä. Niille riittää pyrkyreitä haitaksi asti.
Eli lähesty itse. Vai säätiö muka heti torjunnan?
Ihmetyksen kummastus kirjoitti:
AP puhuu:
Baarissa on kiva istua, mutta inhoan yökerhoja ja tanssimista. Yleensä hurmaan naiset älykkäällä keskustelulla oluen äärellä. Näin on tapahtunut joka kerta, kun olen naista saanut (n. 30 kertaa, en muista tarkkaan).
Tuntuu, että homma toimii kuin työhaastattelu: on vaikeaa päästä haastatteluun, mutta kun pääset, niin kyse on vain sen ottamisesta mitä haluaa.
Mutta mistä naisten ujous? Onko komea ulkonäkö pelottavaa miehessä?
Ethän sinä tuossa ota mitä haluat, vaan nainen. Istut ja odotat että nainen hoitaa homman. Sitten valitat netissä kun naiset eivät hoida hommaa useammin.
Saatat myös olla ns. liian hyvännäköinen ja naiset pelkäävät sinun siksi olevan kusipää tai yli heidän oman tasonsa. Minä tein aloitteen miehelleni ja hän sanoi, ettei olisi koskaan uskaltanut kysyä minua ulos koska ajatteli meidän olevan ihan eri sfääreissä. Mene vain rohkeasti itse juttelemaan ja osoita, että olet lämmin ihminen
Komeillä miehillä olettaa olevan pilkuntarkat ulkonäkökriteerit. Vaikka varmaan pahimmat oikeasti on tavallisilla miehillä.
Itse en tiedä olenko oikeasti komea vai ruma. Baareissa lähestytään äärimmäisen harvoin. Netissä tavisnaiset lähestyy pari kertaa viikossa keskimäärin. Toisaalta kauniit kiinnostuvat musta monesti jopa enemmän kuin rumat naiset, 95% rumista naisista ei laita edes sydäntä mulle. Ehkä 100 kertaa vuoden aikana olen kuullut olevani komea/erittäin komea.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tiedä olenko oikeasti komea vai ruma. Baareissa lähestytään äärimmäisen harvoin. Netissä tavisnaiset lähestyy pari kertaa viikossa keskimäärin. Toisaalta kauniit kiinnostuvat musta monesti jopa enemmän kuin rumat naiset, 95% rumista naisista ei laita edes sydäntä mulle. Ehkä 100 kertaa vuoden aikana olen kuullut olevani komea/erittäin komea.
Ootsä varmaan aika ruma...
Vierailija kirjoitti:
Teetkö siis itse aloitteita?
Ainakin sellaisen aloitteen tämä kirjoittaja teki, että teki toisen ketjun jossa esittää naista joka ei löydä lainkaan miestä.
Pelkäisin lähestyä. Viimeisin kokemukseni viihteeltä oli se, kun juttelin kivan ja ihan mukiinmenevän näköisen miehen kanssa, mutta en sitten uskaltanut jatkaa juttua pitkään tai ehdottaa jatkoja. Paljon nuoremmat toisaalta eivät lähesty kolmekymppisiä.