Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt viikon lukenut tätä palstaa ja huomannut että täällä on vain vittumaisia ihmisä

Vierailija
13.09.2016 |

Yhtään ketjua ei ole missä osattaisiin keskustella. Jollei muuta niin aletaan vääntämään jostain Yhdyssanasta tai muusta turhan päiväistä jutuista.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau.

Pitkään sulla meni.

Vierailija
2/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssana lauseen keskellä kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vihervasemmistolaisten yh-femakkojen palsta. Ihmetyttääkö vielä?

Vierailija
4/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä osannut sinäkään tulokkaana tuoda mitään uutta palstalle vaan jatkat samaa linjaa kuin tuhannet muut tuomalla esille kuinka huono tämä palsta on.

Vierailija
5/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotakin hidas älyinen, kun tuon toteamiseen meni viikko?

Vierailija
6/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alussa heti muutama esimerkki.

Ap

Vierailija
7/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, täällä eräät alkavat pääsääntöisesti nokittelemaan jos on vähänkin toista mieltä asiasta. Jokaisella saa olla oma mielipide.😴

Vierailija
8/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on vähän sääli. Tulee mietittyä että antaako palstan ihmiset oikean kuvan siitä millaisia ihmiset on ylipäätään? Olen itse lohduttautunut sillä että täällä luultavasti aktiivisimpia ovat mielenterveysongelmaiset ja syrjäytyneet, ja trollaavia teinejä on paljon myös.

Ihmiset on kivoja oikeasti.

Vierailija
9/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ennen kuin aloitin mammapalstailun, niin minullakin oli suomalaisesta naisesta aivan liian ruusuinen kuva. Täällä on tullut ilmi kuinka kammottavia ihmisiä ne oikeasti ovat.

Vierailija
10/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkästään vittumaisia, mutta esim. minä en jaksa monesti kommentoida mitään ketjuihin, jossa on pelkkää räyhäystä. Jos yritän aloittaa ketjun, jossa pyydän asiallista keskustelua jostain sinänsä muutenkin palstalla esillä olevasta aiheesta, vastauksia ei tule (paitsi eilen tuli elokuvaketjuun, kiitos siitä!). Yritän kuitenkin tehdä osani sen eteen, että tapakulttuuri muuttuisi täällä. Oikeastihan se on ihan hirveän koomista, että monet varmasti ihan tavalliset ihmiset provosoituvat ihan silmittömästi melko neutraaleistakin aiheista. Välillä tuntuu, että vastaajat oikein etsivät täältä tilaisuuksia ryöpsäyttää likasangollisen jonkun niskaan. Kun tarkastelee tuota käytöstä vähän kauempaa, se ei enää suututakaan, vaan enemmän naurattaa.

-

Täällä keskustellaan tosi usein käytöstavoista, erityisesti lasten ja nuorten käytöstavoista. Paradoksaalisesti usein on niin, että erittäin jyrkästi hyvien käytöstapojen puolesta liputtavat ja lasten "huonosta" (siis tällä tarkoitan nyt sellaista lasten normaalia käyttäytymistä ja olemista)  käytöksestä vaahtoavat ihmiset käyttäytyvät usein täällä huonosti. He haukkuvat, jyräävät, puhuvat itse asian sijaan henkilökohtaisuuksista. Tällaisesta voi mielestäni ihan hyvin huomauttaa, asiallisesti toki. Samoin ylipäätään siitä, että vastataan törkeästi siinä missä voisi vastata asiallisesti. Monet aikuiset tuntuvat olevan hirveän huolissaan lasten ja nuorten somekiusaamisesta ym., mutta sitten itse riehuvat netissä surutta.

Vierailija
11/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuttunut parin viime vuoden sisällä. Onko uusi sukupolvi tullut kehiin?

Vierailija
12/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pahanolon palsta. Joko provosoidaan muita keksityillä aloutuksilla tai haukutaan silmittömästi. Ei täältä kannata mitään asiallista etsiä. Jotain tyyliin viihdeuutisia.

Vierailija
13/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa ottaa askelen siihen suuntaan, että palstasta tulisi mukavampi paikka, voisin antaa kaksi neuvoa: Toinen on se, että älä kirjoita sellaiseen  sävyyn, jota et tavallisessa keskustelussa käyttäisi. Täällä voi nimettömyyden takia puhua arkaluontoisistakin asioista, mutta nimettömyys ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö käytöstavat olisi mukana. Idiootiksi nimittelyt ja henkilökohtaisuudet itse asian sijaan eivät oikein kanna keskustelua eteenpäin. Toinen on se, että ei kannata kuvitella omien neuvojen olevan kultaisia. Jos ihminen kirjoittaa vaikeasta tilanteestaan, aika monesti kyse on siitä, että hän haluaa purkaa sydäntään. Nyt teet näin -neuvoista ei ole välttämättä apua. Toki neuvoja voi antaa, jos niitä pyydetään, mutta ylhäältäpäin saneleminen harvoin tuottaa toivotun lopputuloksen. Siivous- ja ruuanlaittovinkit sitten erikseen.

11

Vierailija
14/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, ettei ole yhtään ketjua, j o s s a osattaisiin keskustella, vai onko sittenkin?! Ei sitä aina aleta vääntämään jostain yhdyssanasta tai muustakaan turhanpäiväis e s t ä jutusta. Eli tulkintasi vittumaisista ihmisistä lienee mennyt pieleen - ja varmaan onkin. Esimerkiksi omasta mielestäni itse olen mitä sydämellisin ihminen :)

Vierailija
15/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos luet vielä pari viikkoa, niin olet kykeneväinen tekemään tällaisen analyysin tyypillisen vauva-palstan ketjun kulusta;)

http://www.vauva.fi/keskustelu/4228533/ketju/olen_tehnyt_tutkimusta_nai…

Vierailija
16/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau.

Pitkään sulla meni.

Aika pian kyllä oppii editoimaan ja lukee vain ne otsikot jotka kokee kiinnostaviksi. Jos niissäkin pari ekaa kommenttia on vastenmielisiä, niin ketjun voi jättää siihen. 

Välillä tekisi kyllä tällaisen aika kokeneenkin palstaketun mieli huutaa ääneen kun näkee näitä otiskoita/ aiheita:

- miten laihtua? (Palstalla ehkä miljoona, aina samat vastaukset)

- halpoja, helppoja arkiruokia? (Palstalla ehkä miljoona, aina samat vastaukset)

- Anneli Auer, syyllinen vai syytön jne.?

- mitä ajattelette ihmisestä, joka ...?

- mitä mies tarkoitti kun sanoi ...?

- anoppi on paska

- suoraan ip -lehdestä – yleensä Iltalehdestä, joka on se vielä huonompi –  tai Seiskasta linkattu juttu ilman kommenttia eli keskustelunavausta

- mitä kuuluu ... mikä tahansa naisen etunimi, joka ei sano juuri kenellekään juuri mitään. Ehkä joku blogisti, jonka blogiin voisi mennä selvittämään kuulumisia

- samasta aiheesta suunnilleen samaan aikaan tehdyt lukuisat aloitukset

Sitten on jokaisen maailmankatsomuksesta kiinni avaako rasistisia, fundamentalistiuskonnollisia tai seksistisiä ketjuja.

Mutta osuu täällä erittäin mainioihinkin keskuteluihin. Jos vähän valikoi, saa tietää asioista ja elämäntavoista, joista itsellä ei ole pienintäkään hajua. On myös hauskoja kieliketjuja, hyviä ruokaketjuja, kannustavia ketjuja uusille äideille, hyviä kirjallisuus- tai elokuvaketjuja ... Koska maailma ei ole mustavalkoinen, ei ole tämä palstakaan. :)

Vierailija
17/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä hyviäkin keskusteluja, ne vain pitää löytää. Jos haluaa jotain faktaa lyödä tiskiin niin laittaa lähteet mukaan, valitettavasti keskustelu saattaa vain lakata siihen kun kukaan ei enää kommentoi omia totuuksiaan kun tosiasiat on nähtävillä.

Kyllähän ihmiset livenä ovat mukavampia, tosin jokainen näyttää se parhaimman puolen itsestään eikä kukaan voi tietää mitä siellä pääkopassa oikeasti liikkuu.

Vierailija
18/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltiönegatiivisia ihmisiä palstalla on paljon, ja myös niitä joiden mielestä se oma näkemys on ainoa oikea. Siksi tuo keskustelu on rasittavaa. Joskus pilkahtaa aitoja keskusteluja jossa oikeasti jaetaan näkökantoja ja pohditaan sitä toisen näkemystä - tai haetaan vartaistukea johonkin ongelmaan josta viriää umpirehellisen ja koskettavantuntuinen keskustelu. Mutta hirmu harvoin, käyn vain vilkaisemassa olisiko pieniä pilkahduksia "älyllisestä elämästä", mutta hyvin harvoin niitä tapaa. Itse jos yrittää aloittaa ketjua jostakin positiivisesta se vajoaa kuin kivi mereen ku itse ei kerkeä sitä pakolla keinohengittämään. Valitettavasti ne eniten palstalla päivystävät taitavat olla hieman ongelmallisia - ehkei varsinaisia mt ongelmallisia, mutta työttömiä, s-lomalaisia, kotirouvia joita elämä tylsistyttää ja masentaa eikä näköalat avaudu siivousta, syömistä tai lastenhoitoa laajemmalle ja niistäkin nähdään vain ne ongelmat.

Vierailija
19/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vihervasemmistolaisten yh-femakkojen palsta. Ihmetyttääkö vielä?

Aijaa?

En ole yh, olen nettoveronmaksaja ja äänestin Kokoomusta. Your argument is invalid!

Vierailija
20/28 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne ensimmäistä kertaa Kalevauva.fi - bändin innoittamana ja koukutuin heti. Osa ihmisistä luonnollisesti kirjoittaa kiireessä puhelimella ( tai ei valitett. osaa edes auttavia taitoja ), toisaalta olen lukenut monia, monia erinomaisesti kirjoitettuja ajatuksia/mielipiteitä. Tietysti on paljon trolleja ja provoja, mutta jotenkin diggaan tästä sivustosta. M42V.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi